MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:doze84 skrev:Nefilim skrev:
(I USA finns det ju massor av olika religiösa sekter där man övertygar
människor att tro benhårt på det man predikar. Nu finns det lyckligtvis en massa
olika avprogrammiseringsprogram för människor som räddats ur
dessa sekter! Liknar dessa trosuppfattningar .)
Skillnaden är att i denna sekt som kommer alla fram till samma resultat om och om igen med samma apparatar och underlag kablar och så vidare.
Låter mer som vetenskap.
Vi använder metoden på andra produkter än linns också. Hade det varit en sekt, ledd av linn, hade man blivit bannlyst då:)
+100.
Alla kan höra skillnaden.
Du vet inte hur dåliga öron folk kan ha.
Men jag utmanar er på att utföra era övningar hos mig, gärna vid någon tillställning där fler kan delta. Vad har jag att förlora?
Håller med, vissa vet inte hur, eller tror inte om sig själv att kunna höra skillnader, på hifiprodukter.
Det finns några problem med en sådan tillställning:
Vart bor du någonstans?
Jag är ju inte jättesugen att lägga tusen kronor på att åka fram och tillbaka till göteborg, för att flytta högtalare hos någon, som kanske väljer att dissa våran teori, även om vi gör en bra installation.
Sen har jag gärna med mig en vän för bättre koncentration. Kan vara svårt att få till.
Det kan förbättra , eller försämra koncentrationen avsevärt att arbeta med fininställningar i en kritisk miljö, och inför åskådare.
Jag är ganska ny på denna sport och tar ofta gott om tid på mig. Det är ofta jag känt att jag har kännt bristande koncentration och fortsatt nästa dag.
Men med lite tur i omständigheter kan man få det klart på en eller två timmar eller så om man jobbar aktivt.
Men som ovannämnt så brukar jag lägga ner om jag har dålig koncentration en dag och fortsätta en annan, och sen finns det många som är bättre än oss på det hela.
Om du vill göra en tillställning och ställa något på spel, så är det ju bättre att du tar dit lejonklou, som är erkänt duktig på det hela:)
Sen finns det ju ytterligare en faktor som gör det hela lite vanskligt. Om vi hittar en bra possition, så är det ju inte säkert att du hör det vi hör, förän efter en tid. Det har visat sig vara väldigt svårt att få folk att börja tänka i musikalitet, spelglädje termer, efter att dom varit inprogrammerade på luftighet, upplösning, ljudbild och dynamik:)(även om mycket sånt följer med på köpet vid en bra installerad anläggning.
Sen vet jag inte om ett pipsystem som är konstruerat för mjuk vägg, svarar på förflyttningar på samma sätt, som andra högtalare.
osv-
.....
Min kompis bor i uppsala i höst och jag kommer säkert hälsa på honom. Går säkert att hitta ett tillfälla när vi kan komma och tuna dina högtalare, om du bor där i närheten. Men ha ovanstående grejer i åtanken:)
Hifi-djungels viktigaste kompass heter "tune dem". Utan "tune dem" är du dömd till att bränna pengar för resten av ditt liv utan att komma fram.