Moderator: Redaktörer
Jag håller med om att det vore tråkigt om folk kände sig uteslutna av ekonomiska skäl. Men det är därför jag la in förslaget om att någon annan bättre lämpad kan föreslå ställe där inte kvalité på mat och dryck är fokus...PerStromgren skrev:Jag tänkte komma in från vischan och är intresserad av att träffa så många som möjligt! Intresserad av mat är jag, och jag har medlen, men jag tycker att det vore synd att skrämma bort en massa trevligt folk som lever med en budget.
Vi har haft några faktiskt träffar där, de har bra dryck, men sidådär mat och de har absolut inte möjlighet att ordna för 30-50 personer.Vovven skrev:Tips,
Träffas på Bishop Arms på Vasavägen.
http://www.bishopsarms.com/Stockholm___Vasagatan/Presentation
Mitt emellan WTC och Nordic Light Hotel
PerStromgren skrev:Har ni provat att bara träffas för öl eller ett glas vin någonstans, så kan alla äta något innan, kanske i mindre kotterier?
tvett skrev:Tyvärr kan jag inte delta, men hade gärna gjort det.
Trist om det gnälldes på 109kr-burgare när man är träffas appråpå nåt så "budget" som hifi. Men det är en bit till 1090kr....
Alexi skrev:Jag håller med om att det vore tråkigt om folk kände sig uteslutna av ekonomiska skäl. Men det är därför jag la in förslaget om att någon annan bättre lämpad kan föreslå ställe där inte kvalité på mat och dryck är fokus...PerStromgren skrev:Jag tänkte komma in från vischan och är intresserad av att träffa så många som möjligt! Intresserad av mat är jag, och jag har medlen, men jag tycker att det vore synd att skrämma bort en massa trevligt folk som lever med en budget.
Sist jag ordnade mässmiddag så klagades det på att Burgaren med pommes för 109kr var dyrt och även öl å vin var för dyrt tyckte många, så jag har insett att den typen av budgetalternativ är inte jag lämpad att arrangera.
Alexi skrev:Hifimiddagar brukar alltid vara väldigt trevliga att delta på, men "pain in the a.." att arrangera.
I år verkar det bli största mässan i Sverige någonsin! Så då vore det väll skam om vi inte fick till någon träff.
Jag är ju väldigt förtjust i mat och dryck av högsta kvalisort, vilket kostar en del... Jag ordnar gärna något, men då får ni räkna med att notan slutar uppåt tusenlappen för mat och dryck per person, men med en kulinarisk upplevelse för livet.
Nå vilka är intresserade av detta, alternativt intresserade av att ordna ett budgetalternativ?
Alexi skrev:Hifimiddagar brukar alltid vara väldigt trevliga att delta på, men "pain in the a.." att arrangera.
I år verkar det bli största mässan i Sverige någonsin! Så då vore det väll skam om vi inte fick till någon träff.
Jag är ju väldigt förtjust i mat och dryck av högsta kvalisort, vilket kostar en del... Jag ordnar gärna något, men då får ni räkna med att notan slutar uppåt tusenlappen för mat och dryck per person, men med en kulinarisk upplevelse för livet.
Nå vilka är intresserade av detta, alternativt intresserade av att ordna ett budgetalternativ?
PerStromgren skrev:Har ni provat att bara träffas för öl eller ett glas vin någonstans, så kan alla äta något innan, kanske i mindre kotterier?
bensnake skrev:-Palle- skrev:Cunt me in!
Freudiansk felskrivning?
Alexi skrev:Magnus, jag håller i administrationen av listan/listorna så får vi se hur många det blir. Mitt alternativ är begränsat till max 30.
Jag gör en anmälningslista än så länge, trevligast är väll om vi alla möts på samma ställe, så får vi se hur många vi blir och om vi kan komma överens meny och plats.
Mitt motiv med att starta denna tråd var framförallt att få igång diskussionen, men gärna själv slippa ordna, nu är bollen i rullning och det är det viktigaste.
Mitt förslag om vi väljer det innebär att vi sitter i ett privat rum. Vad slutnotan slutar på per person beror helt på vad man väljer att äta och dricka. Varmrätter kostar från 200kr och uppåt. Fast trerätters meny kostar 495kr. Så man behöver inte spendera en tusenlapp...
1. Alexi
2. PerStromgren
3. MagnusÖstberg
4. Bakerman22
5. Norman
6. Nicke
7. Blixten_no1
8. hifikg
9. Eksund
10. -Palle-
Edit: listan uppdateras i översta inlägget.
verdad skrev:Kanske detta ställe kan vara något.
http://www.queenshead.se/
Eller detta:
http://www.bullandbear.se/
Några förslag enbart
Morello skrev:verdad skrev:Kanske detta ställe kan vara något.
http://www.queenshead.se/
Eller detta:
http://www.bullandbear.se/
Några förslag enbart
NEJ
Jag trodde inte Stockholmsmässan hade utställarmiddag?Naqref skrev:Jag misstänker att det blir utställarmiddag för mig i år igen. Vilket är synd för då kan jag inte delta i den här tillställningen men å andra sidan är ju utställarmiddagen rätt ok den med.
Alexi skrev:Jag trodde inte Stockholmsmässan hade utställarmiddag?Naqref skrev:Jag misstänker att det blir utställarmiddag för mig i år igen. Vilket är synd för då kan jag inte delta i den här tillställningen men å andra sidan är ju utställarmiddagen rätt ok den med.
Naqref skrev:Alexi skrev:Jag trodde inte Stockholmsmässan hade utställarmiddag?Naqref skrev:Jag misstänker att det blir utställarmiddag för mig i år igen. Vilket är synd för då kan jag inte delta i den här tillställningen men å andra sidan är ju utställarmiddagen rätt ok den med.
Det kanske de inte har? Nu när jag tänker efter så var det väl Harryup som ordnade en dito förra året?
Klart du är. Skall bli kul att ses!Lazyworm skrev:Jag är på
NEJ
Morello skrev:Tafflig mat. Å det heter motivering.
Alexi skrev:Mässan "stänger" 18.00 men det brukar dröja till 19, innan man är ute. Sen brukar vi röra oss i samlad trupp till restaurang, så runt 19.30 borde vi vara på restaurangen och så sitter vi väll där tills de stänger...
Alexi skrev:Mässan "stänger" 18.00 men det brukar dröja till 19, innan man är ute. Sen brukar vi röra oss i samlad trupp till restaurang, så runt 19.30 borde vi vara på restaurangen och så sitter vi väll där tills de stänger...
Det vet vi ju inte än, jag håller på och kollar på mitt håll. Har fått prel. ok för privat rum för 30 personer, men väntar på att de ska återkomma med mer detaljer. Magnus skulle kolla på ett "budget" förslag om vi var över 20 personer vilket vi nu är och det är ju bra om vi blir fler än 30, för då går inte mitt förslag.Bill50x skrev:Alexi skrev:Mässan "stänger" 18.00 men det brukar dröja till 19, innan man är ute. Sen brukar vi röra oss i samlad trupp till restaurang, så runt 19.30 borde vi vara på restaurangen och så sitter vi väll där tills de stänger...
Och vilken restaurang blir det?
/ B
Det heter bokar! Något annat finns inte!!Fjonkalicious skrev:Jag prel. bokar mig!
Fjonkalicious skrev:Jag prel. bokar mig!
Alexi skrev:Det vet vi ju inte än, jag håller på och kollar på mitt håll. Har fått prel. ok för privat rum för 30 personer, men väntar på att de ska återkomma med mer detaljer. Magnus skulle kolla på ett "budget" förslag om vi var över 20 personer vilket vi nu är och det är ju bra om vi blir fler än 30, för då går inte mitt förslag.Bill50x skrev:Alexi skrev:Mässan "stänger" 18.00 men det brukar dröja till 19, innan man är ute. Sen brukar vi röra oss i samlad trupp till restaurang, så runt 19.30 borde vi vara på restaurangen och så sitter vi väll där tills de stänger...
/ B
MagnusÖstberg skrev:Äta riktigt gott kan vi nog få till när som helst om vi vill, men att få möjlighet att träffa folk från resten av landet (det sker ju så sällan) är för mig det centrala.
Fjonkalicious skrev:Återkommer mina vänner!
Edit: vafan vad kaxig "mr prelbook" himself Magnus Östberg blev helt plötsligt....
schmutziger skrev:Fjonkalicious skrev:Återkommer mina vänner!
Edit: vafan vad kaxig "mr prelbook" himself Magnus Östberg blev helt plötsligt....![]()
hahahaha
blixten_no1 skrev:Alexi skrev:Det vet vi ju inte än, jag håller på och kollar på mitt håll. Har fått prel. ok för privat rum för 30 personer, men väntar på att de ska återkomma med mer detaljer. Magnus skulle kolla på ett "budget" förslag om vi var över 20 personer vilket vi nu är och det är ju bra om vi blir fler än 30, för då går inte mitt förslag.Bill50x skrev:Alexi skrev:Mässan "stänger" 18.00 men det brukar dröja till 19, innan man är ute. Sen brukar vi röra oss i samlad trupp till restaurang, så runt 19.30 borde vi vara på restaurangen och så sitter vi väll där tills de stänger...
/ B
I så fall hoppas jag på att vi blir färre än 30...
Fjonkalicious skrev:Var fasen är 2ch med bihang?
IngOehman skrev:Har aldrig fattat det där med att man måste förbeställa när det är 30
pers (eller något annat många-antal) som skall äta.
Att en vanlig restaurang har 30 kunder är väl inget märkvärdigt och att
behöva reducera valmöjligheterna till något snävare än menyn mejkar
inte sens.
Morello skrev:Min kamrat heter Michael om någon vill uppdatera listan. Han pratar int svenska.
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Var fasen är 2ch med bihang?
här är jag![]()
såklart vill jag vara med på denna träff.
Skriv upp mig.
Fjonkalicious skrev:2-ch skrev:Skriv upp mig.
Typiskt.nu avbokar jag
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:2-ch skrev:Skriv upp mig.
Typiskt.nu avbokar jag
Jahaja, så du VILL inte träffa mig
Alexi skrev:Varit utomlands en sväng, så uppdaterat listan precis.
Konstigt nog har jag inte fått svar från restaurangen, får ta tag i det i morgon. Vi är 28 just nu men lika många som avbokar som tillkommer, så 30 kanske blir lagom?
Gör så, de kanske också kan hantera fler än 30?Morello skrev:Alexi skrev:Varit utomlands en sväng, så uppdaterat listan precis.
Konstigt nog har jag inte fått svar från restaurangen, får ta tag i det i morgon. Vi är 28 just nu men lika många som avbokar som tillkommer, så 30 kanske blir lagom?
Vad sägs om Eriks bakficka?
Jag är superstammis där och kan höra med dom om din plan inte går i lås.
hifikg skrev:Finns det flera Eriks i Stockholm? Jag käkade middag i samband med någon bröllopsdag på Eriks backficka och vill minnas att det låg nära Djurgården, känns lite långt från mässan, eller? Maten var riktigt bra, så jag vill inte påstå att den var dyr, men en hel del pengar bör man nog ha med sig... eller?
_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Men, skaru me eller inte?_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
precis, jag var 13 när jag jobbade där första sommaren.petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Det är väl en sisådär 25-30 år sedan.
_Fredrik_ skrev:precis, jag var 13 när jag jobbade där första sommaren.petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Jag har stått i kallskänken där, fast då hette det Ceasar.
Det är väl en sisådär 25-30 år sedan.
Paa, kanske hänger med, men avvaktar lite.
_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Det var 1989 som Erik Lallerstedt tog över Caesars och döpte om krogen till Eriks bakficka.
Idag är det hans dotter som sköter restaurangnäringen.
Mvh
Peter
paa skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Det var 1989 som Erik Lallerstedt tog över Caesars och döpte om krogen till Eriks bakficka.
Mvh
Peter
Ska inte du slå till också på en middag?
Alexi skrev:Lördagkväll är restaurangernas bästa inkomstbringare under hela veckan. Så de förlorar pengar genom att ta emot ett sånt här stort sällskap, om de inte har svårt idag att få fullt, vilket inga bra ställen i Stockholm har.
petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Morello skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
1979 var det nog?![]()
Caesars bestod dock bara av det som numera kallas matsalen. Baren tillkom senare.
Idag åt jag skånsk kalopps på Eriks - det avr mkt gott som vanligt.
jag knegade iaf där bör jag var 13 bast, dvs 1985. Jag jobbade även året efter det.petersteindl skrev:Morello skrev:petersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Då anmäler jag mig.
Klokt.
Mvh
Peter
1979 var det nog?![]()
Caesars bestod dock bara av det som numera kallas matsalen. Baren tillkom senare.
Idag åt jag skånsk kalopps på Eriks - det avr mkt gott som vanligt.
1979 öppnade Erik båten på Strandvägskajen som snabbt blev ett av Stockholms inneställen och vad jag minns var det Erik Lallersteds riktiga debut i restaurangvärlden. Han hade tidigare haft Gerdas i Östermalmshallarna. Det dröjde nog 10 år efter båten innan han tog över Caesar om jag inte minns fel, så det var fortfarande Caesar på 80-talet då jag hade Ljudbutiken. Jag har skrivit en liten anektod som utspelades i Restaurang Caesar då jag och Bengt var där och det var samtidigt som Göran Rudling var där med högtalarkonstruktören Jon Dahlquist då han var på besök i Stockholm. Det bör nog ha varit 80/81 d v s innan Göran fick Linnagenturen.
Skånsk kalops är jättegott![]()
Mvh
Peter
Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Laila skrev:Å bara därför så prel-bokar även lelleja maj . . . typer
Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Alexi skrev:Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Hellre äter jag på McDonalds.
Bill50x skrev:Alexi skrev:Har aldrig ätit på ett sämre ställe! 60kr för en vattnig Tuborg å 260kr för en senig skosula till biff.Morello skrev:Bill50x skrev:hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Jensen Böf?
/ B
Jensen är ju rent junk!
Hellre äter jag på McDonalds.
Jensen var nu inget seriöst förslag utan bara det första jag kom å tänka på i närheten av Centralen. Finns det några andra bra ställen därikring?
/ B
hifikg skrev:Ser med spänning fram mot resultatet. Eftersom hela mässan är koncentrerad kring Centralstationen så skulle jag föredra att käka i samma område, bekväm som jag e o tåg som jag ska åka.
Nja jag skrev att det är svårt att hitta ett bra ställe som tar emot större sällskap en lördagkväll. Som Bill skrev så finns det gott om sunkhak som kan tänka sig ta emot oss. Bara för att maten är sunkig så betyder det inte att den är billig om den ska ligga mitt i city (i närheten av mässan).bakerman22 skrev:Fast han skrev väl att det verkar vara svårt att klämma in 30 gubbar på ett ställe en lördag...?
Morello skrev:Folk får nog släppa på bekvämlighetens förfärliag last och vara villiga att röra på sig inom stockholms innerstad!
Det är käk till bra pris vi letar efter, men i en stad med 2 miljoner invånare, så är det väldigt svårt att få ett sånt ställe som kan tänka sig möblera om för att husera 30+ gäster som vill sitta tillsammans och som med all säkerhet kommer ge dem en halverad kassa mot en normal lördagkväll.schmutziger skrev:nu är vi där igen,
Bipolar-dining
antingen fine-dining el Sunkhak.![]()
Varför inte bra käk till bra pris?
Kikade på deras hemsida, de har en festvåning för 30 pers och en för 90...Morello skrev:Gondolen känns lite väl flådigt och då återstår bakfickan.
Alexi skrev:Kikade på deras hemsida, de har en festvåning för 30 pers och en för 90...Morello skrev:Gondolen känns lite väl flådigt och då återstår bakfickan.
GONDOLENS SÄSONGSMENY 495:- är väll inte allt för dyrt för tre rätter?
Alexi skrev:Kikade på deras hemsida, de har en festvåning för 30 pers och en för 90...Morello skrev:Gondolen känns lite väl flådigt och då återstår bakfickan.
Alexi skrev:De hade ett alternativ där man sitter 15 personer på ett långbord mitt inne i deras kök som lät coolt, men som sagt...
MagnusÖstberg skrev:Mjo, vi är 29 nu.. vore tråkigt att stänga dörren om vi blev fler.
Jag brukar samla alla som vill åka gememsamt kring LTS monter innan avfärd med SL.bakerman22 skrev:Om vi ska åka tunnelbana eller buss någonstans skulle jag gärna möta upp någon någonstans runt vårt hotell..
Hittar knappt i min egen bakficka.
Al'a Crepê tänker du på, de har gått ner sig rejält, lokalen är dessutom två små rum, så vi får inte plats 30 personer där.MagnusÖstberg skrev:Alexi skrev:De hade ett alternativ där man sitter 15 personer på ett långbord mitt inne i deras kök som lät coolt, men som sagt...
Det får vi spara till ett annat tillfälle![]()
Skall jag köra?
Eller vad heter det där stället på söder i närheten av skanstull (mangår uppför ett par trappor, går en liten bit, tvärs över en liten park..som har kött och nån typ av degklump
Vi har druckit cider där någon gång..
Morello skrev:MagnusÖstberg skrev:Mjo, vi är 29 nu.. vore tråkigt att stänga dörren om vi blev fler.
Jo, men ska vi ha en chans att styra detta så får vi nog stänga dörren - tråden har funnits hyfsat länge nu.
funderade på de själv. De kan ju ta uppåt 200 gäster säger de. Dock har jag hört att servicen där är helt usel när man är större sällskap.Morello skrev:Elverket på Linnegatan kanske?
Alexi skrev:funderade på de själv. De kan ju ta uppåt 200 gäster säger de. Dock har jag hört att servicen där är helt usel när man är större sällskap.Morello skrev:Elverket på Linnegatan kanske?
Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
http://www.brasserieelverket.se/wp-content/uploads/vara-tre-ratters-menyer-host-2012.pdf
Notera att hela sällskapet måste samsas kring en meny!
// för sällskap fler än tio personer tillkommer en serviceavgift på 5%
// vid fakturabetalning debiteras 100kr // avbokningar senare än 24h före ankomst debiteras maten 100%
Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
Den har jag velat provat allt sedan de vann och i morgon bär de av. En OS vinnande meny borde ju vara det godaste som går att äta!fem kockar från det Svenska Kocklandslaget tar över vårt kök på Eriks Gondolen. Ni kommer att få ta del av Kocklandslagets vinnarmeny som gjorde att de tog guld i Matlagnings-OS 2012.
OlA-68 skrev:Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
http://www.brasserieelverket.se/wp-content/uploads/vara-tre-ratters-menyer-host-2012.pdf
// vid fakturabetalning debiteras 100kr // avbokningar senare än 24h före ankomst debiteras maten 100%
Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
skall de ha mer betalt för att få fler gäster???
det var de dummaste jag hört
OlA-68 skrev:Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
skall de ha mer betalt för att få fler gäster???
det var de dummaste jag hört
Alexi skrev:Tack vare diskussionen om Eriks, råkade jag se:Den har jag velat provat allt sedan de vann och i morgon bär de av. En OS vinnande meny borde ju vara det godaste som går att äta!fem kockar från det Svenska Kocklandslaget tar över vårt kök på Eriks Gondolen. Ni kommer att få ta del av Kocklandslagets vinnarmeny som gjorde att de tog guld i Matlagnings-OS 2012.
Alexi skrev:Just nu står hoppet till Magnus och Da Mario.
Mina komentarer?MagnusÖstberg skrev:Är sådär halvsugen att ordna något, delvis med tanke på dina kommentarer Alexi.
Dessutom så fortsätter ni leta alternativ så jag har sett mitt alternativ som stendött.
Är det Elverket som gäller? Det blir väl du eller Morello som får hålla i pucken nu. Jag har min efterfest att leka med.
Alexi skrev:Mina komentarer?MagnusÖstberg skrev:Är sådär halvsugen att ordna något, delvis med tanke på dina kommentarer Alexi.
Dessutom så fortsätter ni leta alternativ så jag har sett mitt alternativ som stendött.
Är det Elverket som gäller? Det blir väl du eller Morello som får hålla i pucken nu. Jag har min efterfest att leka med.![]()
Jag skrev till dig i onsdags:
Jag tycker vi ska köra på ditt alternativ, eftersom de är mest flexibla. Många hittar dit, finns utrymme även för eftersläntrare.
Såg på hemsidan att de hade 5-rätters avsmakningsmeny, något sånt vore kul.
Tycker det var rätt tydligt även att Elverket inte var något bra alternativ...
Alexi skrev:Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
Tråkigt att du tog den meningen så hårt.MagnusÖstberg skrev:Det får bli delat ledarskap.
- Jag kan fixa avtal med restaurangen
- Någon får se till att få bekräftelse på att de anmälda kommer, förslagsvis med en anmälningspeng.
Eftersom restaurangen vill ha in minst 12 loppor för att öppna dörren för bara oss, föreslår jag en generell rabatt, lite specialpriser i baren och att vi beroende på hur många vi blir var och en får en miniminota som är 12000/antalet anmälda. Är vi 30 pers blir det 400 och är vi 40 pers blir det 300 pix per skalle. Det kan fördelas hur som helst på mat och dryck.
Kanske kan vi leva med att maten inte kommer samlat, då kan kanske gå på hela menyn. Annars får vi nog göra som vanligt och ta fram ett par alternativ. Jag skulle föredra det förstnämda för det är jäkligt mycket mindre jobb. Dessutom verkar några vilja äta dyrt och andra kanske hellre drar en lätt pasta och hinkar rödvin för 150 spänn flaskan (ett pris vi haft ök om).
Alexi skrev:Jäkligt struligt blir det oavsett hur vi gör...
Alexi skrev:Är ni beredda att betala in 400kr i förskott, som ni inte får tillbaks.
hassez skrev:Jag betalar, det verkar inte svårt att sätta sprätt på 400:- på det där stället. Italienskt är gott. Grappa har jag smakat en gång, det var inte gott. Men här har dom ju massor med sorter, så det finns säkert något som passar min smak.
Fast det tycker jag inte ska behövas...hassez skrev:Jag kan tänka mig att betala lite mer om det behövs för att ihop 12000:-
bakerman22 skrev:Det här blir ju inget av, så jag och min polare hoppar av också.
Skulle vara trevligt om man i alla fall kunde träffas och ta en bira någonstans..
Mm man ska inte ta på sig sånt, här det har både jag och Magnus lärt oss...Morello skrev:Riktigt risigt av folk och strula till det och hoppa av! Just nu är vi under 25, dvs Eriks som jag prelbokade hade fungerat.
Man redovisar kvittot och kvittot på hela beloppet får man när man betalar notan, bara att man betalt i förskott, syns inte på notan.bakerman22 skrev:Om jag hade varit med på middagen så hade jag bjudit min vän och dragit det på företagskortet som representation.
Hur betalar man sånt i förväg ?
_Fredrik_ skrev:Va synd! Kan du inte ändra tillbaka?paa skrev:Jag hoppar.
paa skrev:_Fredrik_ skrev:Va synd! Kan du inte ändra tillbaka?paa skrev:Jag hoppar.
Om någon fler hoppar av tar jag gärna den platsen.
De gånger jag arrangerat det tidigare har vi varit mellan 25-55 personer.bakerman22 skrev:Det var så många bokade ja. Men hur många har skrivit i tråden sen dess...?
blixten_no1 skrev:Skönt att det löste sig!!
Tack för ert jobb alla inblandade!!!
tvett skrev:Morello skrev:Ser inget som helst ironiskt i det. Vad menas?
Förbetalning är en säkerhet om folk väljer att hoppa av. Att folk då väljer att hoppa av är väl ironiskt?
paa skrev:_Fredrik_ skrev:Va synd! Kan du inte ändra tillbaka?paa skrev:Jag hoppar.
bakerman22 skrev:Om jag hade varit med på middagen så hade jag bjudit min vän och dragit det på företagskortet som representation.
Hur betalar man sånt i förväg ?
Morello skrev:paa skrev:_Fredrik_ skrev:Va synd! Kan du inte ändra tillbaka?paa skrev:Jag hoppar.
Strulpelle!
Jag gav upp hoppet om att vi skulle få ihop 30-40 personer, när 2/9 hoppat av bara på ett par timmar och att vi skulle få ihop de 12kkr som krävdes för att Magnus deal skulle gå i lås, att du tycker jag borde bli petad från listan för det känns högst märkligt...paa skrev:Morello skrev:paa skrev:_Fredrik_ skrev:Va synd! Kan du inte ändra tillbaka?paa skrev:Jag hoppar.
Strulpelle!
Jag var på med Eriks, och på vid Elverket, och hade vart på vid nästan vadsomhelst annat, men jag skrev ju varför jag hoppade av. Men Alexi gav ju också upp på Magnus alternativ, så varför är han kvar på listan?
Alexi skrev:Jag gav upp hoppet om att vi skulle få ihop 30-40 personer, när 2/9 hoppat av bara på ett par timmar och att vi skulle få ihop de 12kkr som krävdes för att Magnus deal skulle gå i lås, att du tycker jag borde bli petad från listan för det känns högst märkligt...paa skrev:Jag var på med Eriks, och på vid Elverket, och hade vart på vid nästan vadsomhelst annat, men jag skrev ju varför jag hoppade av. Men Alexi gav ju också upp på Magnus alternativ, så varför är han kvar på listan?
MagnusÖstberg skrev:Det var DaMario han ville undvika eftersom det var där många av oss träffade Merkurius sista gången.
Jag har full förståelse för det och vill gärna att han kan hoppa in igen.
_Fredrik_ skrev:Bra jobbat Jansson! Ja paa borde haka.
OMGNaqref skrev:_Fredrik_ skrev:Bra jobbat Jansson! Ja paa borde haka.
Låt paa va' me',
ingenting går upp mot de'.
Om du tycker nånting kommit på glid,
ja, då är det tid att le.
För än finns det hopp,
än går jorden i sitt lopp.
Ingenting är fullt så fel som du tror,
så syster och bror, hys hopp.
paa skrev:Ska bli kul!
_Fredrik_ skrev:Lugna ner er lite, det här faktiskt ett hififorum.
Jansson skrev:Håller med _Fredrik_
Det är på tok för mycket gull gull i den här tråden.
Skärpning!
Naqref skrev::D
Det är bra jobbat Jansson. Jag hoppas ni alla får det mycket trevligt och att jag får träffa åtminstone några av er på mässan eller så.
_Fredrik_ skrev:Man behöver inte pröjsa i förväg alltså, bara dyka upp?
_Fredrik_ skrev:Man behöver inte pröjsa i förväg alltså, bara dyka upp?
Om fyra personer avbokar sig från listan så...lennartj skrev:Jag kommer tillsammans med tre kompisar från Göteborg,
kan det tänkas bli efterinsläpp eller kanske vi ses i Caveman Bar på Nordic Light senare?
lennartj skrev:Jag kommer tillsammans med tre kompisar från Göteborg,
kan det tänkas bli efterinsläpp eller kanske vi ses i Caveman Bar på Nordic Light senare?
_Fredrik_ skrev:Det skulle inte gå att ändra i rubriken på tråden, så att det står något med high-end? Vi är ju inte direkt low-end, om man säger.
Jag föreslår "High-end-mys på Mooncake den 16e februari".
Det kan ha varit det jag menade.schmutziger skrev:_Fredrik_ skrev:Det skulle inte gå att ändra i rubriken på tråden, så att det står något med high-end? Vi är ju inte direkt low-end, om man säger.
Jag föreslår "High-end-mys på Mooncake den 16e februari".
du menar inte "transpanrens-mys" sen vidare till caveman bar för chips o BBC-dip?
Alexi skrev:Ändrat...
Lite synd att Haryup så sent meddelade att den andra middagen även skulle vara öppen för allmänheten så vi blir splittrade.
tråkigt att höra. Jag har avnoterat dig.Nicke skrev:Måste tyvärr hoppa av (ställer min plats till förfogande) pga sjukdom inom familjen
Alexi skrev:tråkigt att höra. Jag har avnoterat dig.Nicke skrev:Måste tyvärr hoppa av (ställer min plats till förfogande) pga sjukdom inom familjen
Till er övriga på listan, glöm inte att i morgon är sista dagen att avanmäla sig om ni inte kan komma!
Han pratar om efterspelet till Månkakan, men vill nog följa med dit om det finns platsJansson skrev:Johan_Lindroos skrev:Det ryktas om någon tillställning senare på lördagskvällen någonstans på Kungsholmen...![]()
Johan.
Då ansluter du dig på Månkakan.
Trevligt.
Laila skrev:Egna eller andras . . . typ ?![]()
![]()
MagnusÖstberg skrev:Han pratar om efterspelet till Månkakan, men vill nog följa med dit om det finns platsJansson skrev:Johan_Lindroos skrev:Det ryktas om någon tillställning senare på lördagskvällen någonstans på Kungsholmen...![]()
Johan.
Då ansluter du dig på Månkakan.
Trevligt.
Jansson skrev:Laila skrev:Egna eller andras . . . typ ?![]()
![]()
Gå försiktigt Layla.
Jag känner på mig att det kan utvecklas en omröstningstråd när som helst.
Känns nödvändigt?
Behöver vi?
Ses!
Alexi skrev:Med Johan blir vi 22, jag la till Pekka på listan tidigare.
tvett skrev:Kommer det några bilder till oss som inte kunde vara med?
PekkaJohansson skrev:tvett skrev:Kommer det några bilder till oss som inte kunde vara med?
Dessbättre såg jag ingen som fotade.
tvett skrev:Eller åtminstonde att inga foton tas utan tydlig nedräkning...
PekkaJohansson skrev:tvett skrev:Kommer det några bilder till oss som inte kunde vara med?
Dessbättre såg jag ingen som fotade.

KarlXII skrev:Och vilken bra mat de har på Mooncake!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster