Om ni svarar ja, vad tycker ni om högtalaren? Är det enligt er en god återgivare?
Jag har tyvärr inte hört dem.
edit: stavar som en kratta
/Jonas
Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:a. den bästa återgivare
b. den bästa musikåtergivare
fast alla snell mådde bra av kraft.. Dom var inte så lättdrivna som papperet sa anser jag...
JonasNilsson skrev:mayro skrev:fast alla snell mådde bra av kraft.. Dom var inte så lättdrivna som papperet sa anser jag...
Vad har du för belägg för ditt påstående?
I våra testbänkar på Hi-Fi klubben så visade sig resultaten annorlunda. Har du andra mätresultat? Givetvis har du bara lyssnat, och gör din egen bedömning. 99% av Snellhögtalare har en "trevlig" impedanskurva, inga "konstiga" fasförskjutningar osv en väldigt lättdriven högtalare om man jämför med konstigt konstruerade högtalare från Infinity.............![]()
![]()
![]()
/Jonas
Flint skrev:Man kanske ska fråga sig vad Mayro menar när han säger att det går åt kraft. Om det är för att spela högt eller för att få en viss känsla i ljudet. Berätta Mayro.
Kanske för jag haft en par olika av snellarna själv...om om infinity verkar du ha noll koll över det faktiska resultat dom gör som musikförmedlare..
Men jag ska vara snäll här...Din otroliga erfarenhet ska jag låta vara oemotsagd
Du har ju jobbat på hifiklubben ju...
JonasNilsson skrev:Kanske för jag haft en par olika av snellarna själv...om om infinity verkar du ha noll koll över det faktiska resultat dom gör som musikförmedlare..
Har också haft ett gäng.
Infinity?? Hänger inte med här mayro......du får nog förklara.Men jag ska vara snäll här...Din otroliga erfarenhet ska jag låta vara oemotsagd
Du har ju jobbat på hifiklubben ju...
mayro du är lika trevlig som vanligt. Vad vet du om min erfarenhet?
och vad har det med saken att göra?
/Jonas
Flint skrev:Mayro
Bra beskrivning på hur du ser det där med effektbehov och förstärkarval.
Flint skrev:Mayro
Jag tycker mig se att taket här på Faktiskt.se faktiskt börjar höja sig. Bra.
Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Så min kära vän.. Vilka infinity har du haft.. Så jag VET din erfarenhet.. Med vilken utrustning..
Sedan angående trevlig...Jag är trevlig mot folk som beter sig trevligt. Och anser du dig såsom trevlig mot mig så du är värd trevlighet från mig så har du stenfel min vän.. Så svaret är att jag är lite iriterad på dig min vän..
Men tills idag har jag knappt sett dig ge ett inlägg av trevlig karaktär mot min person någonsin.. Då blir man behandlad som den paria man är värd.....
Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Tror mer det påminner om en buss full av osedvanligt trångsynta som sitter utvräkta på alla platser så endast en tiodel får sitta i bussen. 90 % får stå..
Nu börjar dessa trångsynta i alla fall sluta att uppta så stor plats så nu får endast 80% stå....
Om du fattar liknelsen här rydberg...![]()
Lite jobbig är det klart för dom som nu måste sitta som folk så andra får sitta också...
Låt oss säga att det kan skilja i vilket område kunskaperna finns. I min tråd om egen butik kommer de mest konstruktiva idéerna från subjektivisterna. Teoretikerna fastnar däremot oftast redan i definitionsfrågan om vad som ska defieras som god teknik och glömmer sakfrågan. Görduktiga tekniker har svårt att se helheten.Rydberg skrev:Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
Flint skrev:Låt oss säga att det kan skilja i vilket område dom finns. I min tråd om egen butik kommer de mest konstruktiva idéerna från subjektivisterna. Teoretikerna fastnar däremot oftast redan i definitionsfrågan om vad som ska defieras som god teknik och glömmer sakfrågan. Görduktiga tekniker har svårt att se helheten.Rydberg skrev:Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
MichaelG skrev:Mayro: Jag lyssnade på Infinityhögtalare slutet av -80-början av -90-talet någon gång. Det var ganska platta, något välvda högtalare med någon sorts ribbmönster. De fanns i olika storlekar i denna design och sedan dess har jag mentalt associerat dem till amerikanska Technicolorfilmer från -40- och -50-talen. Dvs färggrant!
Vet du om Infinity har ändrat ljudfilosofi under -90-talet eller har man i allt väsentligt kvar sitt klangidéal?
Hälsn. Michael
Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Tror mer det påminner om en buss full av osedvanligt trångsynta som sitter utvräkta på alla platser så endast en tiodel får sitta i bussen. 90 % får stå..
Nu börjar dessa trångsynta i alla fall sluta att uppta så stor plats så nu får endast 80% stå....
Lite jobbig är det klart för dom som nu måste sitta som folk så andra får sitta också...
Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
MichaelG skrev:Mayro: Kappa var det ja! Tack. OK, om de inte är representativa för vad Infinity kan prestera, så kanske man inte skall undvika att lyssna om tillfälle ges någon gång.
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:Är det så med många högtalartillverkare att det är stor klanglik skillnad mellan olika modeller? (Frågan är inte specifikt till Mayro, utan till vem som känner sig manad.)
Hälsn. Michael
Mayro skrev:Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:Du menar om vi får helt ogrundade spekulationer som inte stämmer in i bilden så får vi högre till tak? Din definition på högt till tak måste va en "killer"Flint skrev:Mayro
Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till
njaa.. troligen kommer en dylig mätning visa att teoretiskt kanske dom trångsynta har en del mer att hämta.. Men tyvärr beter dom sig ju som svin i varje fall eftersom dom inte tillåter andra att sitta ändå. Vilket då drar ner deras kunskapsnivå till klart under medel med andra ord...
Eller vad tycker du om besserwisserstil att inte låta andra få sitta på sin bussresa rydberg??
Jag anser det helt fördjävligt dåligt uppförande. samt rätt ointiligent...
Har jag sagt att de har någonting med varandra att göra? nej just det!Blue skrev:Rydberg: "Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till".
Vad har kunskapsnivå med trångsynthet att göra?
Det var Mayro som sa att de som "styrde" här var trångsynta, det har jag aldrig sagt att jag hållt med i. Har du verkligen läst tråden Blue?Blue skrev:Eller tycker du i själva verket att trångsynthet är en ganska skön egenskap?
Blue skrev:Rydberg, läs din mening en gång till:
"Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till".
Kanske ser du nu att denna mening ganska enkelt kan tolkas som att du försvarar trångsynthet (även om det var Mayro som förde in detta ord i diskussionen) med att dom så kallat trångsynta har en högre kunskapsnivå än den "andra gruppen".
Rimligare, kan jag tycka, vore om du istället ifrågasatte Mayros påstående om att du/ni skulle vara trångsynta. För jag misstänker att du varken anser dig eller vill vara trångsynt?
Nu uppfattar jag det istället som att du säger "jo, måhända är vi trångsynta, men eftersom vi kan så otroligt mycket så har vi minsann rätt att vara det". Kanske är det inte så du menar, men i så fall tycker jag att det var märkligt formulerat.
Naqref™ skrev:Tyvärr har jag inte hört dem fast jag anser att de verkade väldigt vettigt konstruerade. Jag hade säkert gjort vissa ändringar på dem men det är ju kanske mest för att jag är Admin på det mest gnälliga hifi-forumet av dem alla?!
jonasp skrev:Naqref™ skrev:Tyvärr har jag inte hört dem fast jag anser att de verkade väldigt vettigt konstruerade. Jag hade säkert gjort vissa ändringar på dem men det är ju kanske mest för att jag är Admin på det mest gnälliga hifi-forumet av dem alla?!
Jo men det är ju konstruktivt gnäll, och då är det inte gnäll per definition!![]()
Vilka förändringar hade du tänkt dig?![]()
/J
jonasp skrev:Naqref™:
Så i slutändan hade du gjort en egen högtalare med ett liknande grundkoncept? Som i ett visst annat illuminerat underforum?![]()
Isidor skrev:Just Type A fick jag möjlighet att lyssna på i USA under tidigt nittiotal, men jag har bestämt för mig att jag såg, och helt kort hörde, dem i butik i Stockholm (minns inte var, men ej hos Hifi-klubben) under tidigt åttiotal också.
Isidor skrev:Var det inte också så att A3/A3i hade en spänningskänslighet om ca 86 dB (2.83 V / 1 m)? Alltså märkbart mindre spänningshungriga än A, men fortfarande ganska krävande i detta avseende.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 68 gäster