DVD-ai skrev:Hur många band ?
Hur många kronor ?
Hur många dB +/- utan "oljud" ? (disst)
Hur är du nöjd med den ?
Edit: Är det programmerbara/ steglöst ställbara frekvenser ?
Jag köpte den begagnat för 1200 kr av Accurate Audio. Som jag förstått det låg den uppåt 8000 kr när det begav sig.
+/- 16 db och 31 grafiska band, samt 3 parametriska filter per kanal, som kan justeras i steg om1/60 dels oktav, och upp till 120/60 delar.
Jag vill minnas att de parametriska filtren går att höja/sänka mer än den grafiska eq`n?
Den funkar även som feedback destroyer, men det har jag ingen glädje av, då jag inte tänkt börja sjunga Karaoke, över anläggningen

.
Sen har den mic ingång, med fantommatning, och en AutoQfunktion,
som kan mäta av ljudkurvan i rummet, via innbygd brusgenerator, och själv ställa in sig efter vald målkurva.
Och en RTA (spektrumanalyzer)
Distar gör den inte, hur mycket man än vrider upp kranarna.......
Däremot kan ju då signalen till slutsteget, eller vad man nu kopplar efter, bli för hög, och orsaka klippning där!
Jag har mest lekt med den grafiska eq`n hittills, men har tänkt mig att framför allt använda de parametriska filtren, för att rumsanpassa basmodulerna. Det är dock lite pilligare än den grafiska, så det väntar jag lite med.......
Den tillför mycket brus när man kör den i fullregister, men som bas EQ, verkar den helt ok!
Det återstår att se om grupplöptider blir ett problem, när jag får hem satteliterna, och har justerat allt så långt det är möjligt!
Bas signalerna kan ju bli lite fördröjda, när de först ska genom ett aktivt filter (Det ska förvisso topparnas signal också!) och sedan genom AD converter, digital signalbehandling, och sedan genom DA converter, innan de kommer till slutsteget!
Satteliterna går direkt på förförstärkare, utan EQ!
Blir det fördröjningsproblem, så åker nog EQ`n bort, till förmån för någon typ av basabsorbenter.
Det får framtiden utvisa!

Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….