Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Är det något fel på länken?
Jag kommer bara till ett inlägg av HiFi Consult som länkar till sina begagnade prylar.....
Hifi Consult skrev:ACCUPHASE SPECIAL - KÖP DIN ACCUPHASE ÄRLIGT I SVENSK BUTIK TILL SAMMA PRIS SOM FRÅN ASIEN.
air skrev:Just Accuphase kan man f.ö. importera väldigt billigt (jämfört med nordiska listpriser)
Ge gärna exempel med länkar så kan vi kolla om Hificonsult är ärlig i sin annonsering och matchar priserna
Jag varken kan eller vill länka, det är upp till var och en att söka själva och den som hittar rätt kommer garanterat få ett betydligt lägre Accuphase-pris än det Hifi Consult erbjuder..
Sanoj skrev:Jag varken kan eller vill länka, det är upp till var och en att söka själva och den som hittar rätt kommer garanterat få ett betydligt lägre Accuphase-pris än det Hifi Consult erbjuder..
Faktiskt inte. Räknar du med tull, moms samt frakt ligger dom på samma pris +-10%
Martin skrev:Jag tycker det är en intressantare fråga hur man kommit fram till vad det är man ska ha för något. Hur kommer man fram till att man ska köpa ett krellsteg eller accuphasesteg innan man beställer det från andra sidan jordklotet?
Precis. Motsatsen måste således vara att köpa oärligt om man handlar i en icke-svensk butik. Det måste väl vara en högst tveksam formulering, tom vilseledande och långt från god marknadsföringssed.Sanny_X skrev:Consulten skriver; "KÖP DIN ACCUPHASE ÄRLIGT I SVENSK BUTIK "
Jag tror det är det Koppen tänker på.
Kaffekoppen skrev:som privatimportör betalar du snällt svensk moms på vara och frakt, samt tull och moms på tull.
Sanoj skrev:Klicka på länken igen...![]()
Hifi Consult skrev:Om du skall få dem billigare än från oss måste du fuska med momsen.
Harryup skrev:Har faktiskt inte sett samma annonser ifrån Mercedes, Audi eller BMW där man kallat sina kunder för oärliga.
Martin skrev:Jag tycker det är en intressantare fråga hur man kommit fram till vad det är man ska ha för något. Hur kommer man fram till att man ska köpa ett krellsteg eller accuphasesteg innan man beställer det från andra sidan jordklotet? Läser man användarrecensioner eller vad folk tycker på internetforum och tror att man får reda på hur något presterar ljudmässigt den vägen? Lyssnar hemma hos vänner? Köper på måfå bara man får en chysst rabatt? Rätt pris är viktigare än rätt vara?
profbd skrev:men ingvar vi är många som laddar ner för att vi är på jakt efter bättre bild
hur ska man göra om man vill ha hd som funnits så länge i usa men först sista året här
Sanoj skrev:Jag varken kan eller vill länka, det är upp till var och en att söka själva och den som hittar rätt kommer garanterat få ett betydligt lägre Accuphase-pris än det Hifi Consult erbjuder..
Faktiskt inte. Räknar du med tull, moms samt frakt ligger dom på samma pris +-10% och då har du svensk garanti.
// Jonas
.
IngOehman skrev:Kan tillägga att jag tycker det är upprörande att de DVD-filmer som erbjuds är försedda med en massa anti-piratskit som man skall tvingas titta på.
Kaffekoppen skrev:Det deklararerade värdet som ligger för grund för skatteberäkningen lär väl inte vara så högt på en 40 år gammal pryl.
IngOehman skrev:Kanske är det som så, att det är så självklart att det är ok att
importera själv, att den debatten nästan är... lite ointressant?
Desto intessantare (tycker i varje fall jag) är då debatten om
VARFÖR priserna i Sverige är så absurt mycket högre än i andra
länder, i så många fall.![]()
Den lilla språkunika marknadens krav på stor och egen, dyr,
marknadsföring och broschyrmaterial, anförs ofta som en av
orsakerna. En annan som brukar nämnas är momsen.
Frågan är om någon av dem är något riktigt rimligt skäl?
Visst är momsen orimligt hög i Sverige, men så många procent
mer än i kringländerna betalar vi ju ändå inte. Det kan inte ens
i närheten av förklara prisskillnaderna.
När det gäller språket och den unika lilla marknaden är det väl
så att det egentligen inte behövs svenska versioner av all doku-
mentation? Alla svenskar utom barn talar ju engelska. Även
denna förklaring känns krystad.
Något annat skäl måste föreligga!
Vad är det?
Vh, iö
Kaffekoppen skrev:Färre grossister och relativt stängd marknad. Det finns inget incitament för handlare att sänka priset då kunderna vant sig vid nivån.
Det kommer förändras.
BACH skrev:Så varför är det så dyrt i Sverige?
Bill50x skrev:BACH skrev:Så varför är det så dyrt i Sverige?
Det är flera faktorer som samverkar. Sverige är en relativt liten marknad vilket betyder att det är svårt att förhandla sig fram till bra priser från en tillverkare. Ibland måste man t o m handla via en distributör. Sedan är det inte bara momsen som är hög utan vi har ett skatteläge totalt som är mycket högt. Vill man få ut en anständig lön och ska sprida den kostnaden på några få sålda apparater blir dessa orimligt dyra.
Men anledningen till att dessa grejor säljs i så få exemplar är kanske just för att de är så dyra? Med lägre marginaler kanske man skulle sälja fler. Å andra sidan är antalet potentiella köpare ändå så få att resonemanget är tveksamt.
Vi lever i hög grad i en marknadsekonomi, vi har gott om driftiga entreprenörer. Skulle vägen med minskade marginaler ge en totalt sett högre lönsamhet så hade någon redan hoppat på det tåget.
vi får övertala gekås att starta en hiendavdelning
Bill50x skrev:BACH skrev:Så varför är det så dyrt i Sverige?
Det är flera faktorer som samverkar. Sverige är en relativt liten marknad vilket betyder att det är svårt att förhandla sig fram till bra priser från en tillverkare. Ibland måste man t o m handla via en distributör. Sedan är det inte bara momsen som är hög utan vi har ett skatteläge totalt som är mycket högt. Vill man få ut en anständig lön och ska sprida den kostnaden på några få sålda apparater blir dessa orimligt dyra.
Men anledningen till att dessa grejor säljs i så få exemplar är kanske just för att de är så dyra? Med lägre marginaler kanske man skulle sälja fler. Å andra sidan är antalet potentiella köpare ändå så få att resonemanget är tveksamt.
Vi lever i hög grad i en marknadsekonomi, vi har gott om driftiga entreprenörer. Skulle vägen med minskade marginaler ge en totalt sett högre lönsamhet så hade någon redan hoppat på det tåget.
/ B
Dom flesta av oss på faktiskt jobbar ju på nån firma som har nån form av kunder, är ni sugna på att sänka lönen för att firmans kunder skall kunna köpa produkterna billigare?
Ändera köper man billigt eller importerar själv men då heller inte belastar den duktiga butiken eller så betalar men ett just pris och då får lokal service.
BACH skrev:
Så varför är det så dyrt i Sverige?
Så varför är det så dyrt i Sverige?
mats skrev:Ok ni som tror er veta allt (ironi)
Hur hög skall skatten vara då? Vad skall vi dra ner på? Sjukvården, skolor, äldreomsorgen? Ja vad???
Jag betalar hellre till det än att få superbilliga highendsaker. Missförstå mig inte jag gillar också billiga priser. Men för mig är sjukvården etc mycket viktigare.
mats skrev:Ok ni som tror er veta allt (ironi)
Hur hög skall skatten vara då? Vad skall vi dra ner på? Sjukvården, skolor, äldreomsorgen? Ja vad???
Jag betalar hellre till det än att få superbilliga highendsaker. Missförstå mig inte jag gillar också billiga priser. Men för mig är sjukvården etc mycket viktigare.
Lite lustigt att folk som tjänar rätt så bra gnäller om priser o dylikt ofta. Medans en själv inte tjänar så bra. Men jag trivs i svedala.
profbd skrev:fast problemet med sverige är att vi betalar en massa skatt utan att få något för den
Kribban skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta landPassar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
MVH Christer
Det är otroligt vad det klagas på detta land Shocked Passar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
profbd skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta land Shocked Passar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
så fort min grabb har gått färdigt skolan så drar jag inte f ska jag bo här
profbd skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta land Shocked Passar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
Piotr skrev:Kribban skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta landPassar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
MVH Christer
Ok, så om man farit illa i detta vårt hemland så är man per automatik välkommen i annat valfritt land då eller?
![]()
/Peter
Morello skrev:Om en sörre delen av den arbetsföra belfolkningen arbetade skulle skattetrycket kunna var sansat och inte som idag, dvs runt 60%.
Tyvärr har vänsterdemagogernas dumretorik fått folk att tycka att det är "solidariskt och rättvist" när en del av befolkningen arbetar åt två och den andra slappar på sofflocket. Så ser det ut i dagens "svedala".
Piotr skrev:profbd skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta land Shocked Passar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
Jo jag har mina funderingar också men jag blir förbannad när nån annan blind ignorant person ber mig dra från mitt hemland.
/Peter
Kribban skrev:Piotr skrev:profbd skrev:Det är otroligt vad det klagas på detta land Shocked Passar det inte så är det väl för helvete inget som hindrar er att flytta härifrån.
Jo jag har mina funderingar också men jag blir förbannad när nån annan blind ignorant person ber mig dra från mitt hemland.
/Peter
Ber om ursäkt för mitt utbrott Petermen ibland så går man igång
Det jag menar att det är så väldigt enkelt att klaga på allting, kanske det är typiskt svenskt, vad vet jag
. Jag tycker att vi har det väldigt bra i Sverige och jag förstår inte varför vi inte ska kunna ha det fortfarande.
![]()
Tänk positivt var väl det jag ville få frammen som jag misslyckades med kapitalt.
MVH Christer
Kribban skrev:Morello skrev:Om en sörre delen av den arbetsföra belfolkningen arbetade skulle skattetrycket kunna var sansat och inte som idag, dvs runt 60%.
Tyvärr har vänsterdemagogernas dumretorik fått folk att tycka att det är "solidariskt och rättvist" när en del av befolkningen arbetar åt två och den andra slappar på sofflocket. Så ser det ut i dagens "svedala".
Det blir förmodligen bättre nu när de blir av med sitt sofflock och kan sova i en trappuppgång istället.![]()
MVH Christer
vi är för få månniskor i ett för stort land
om en fem sex miljoner asiatiska damer mellan 18 och 25år invandrade hit skulle det nog bli lite fart på landet
Vad tycker du att alla dessa damer skulle arbeta med??
profbd skrev:om en fem sex miljoner asiatiska damer mellan 18 och 25år invandrade hit skulle det nog bli lite fart på landet
Vee-Eight skrev:Politik är nu rensat från tråden. Fortsatt trist uppförande belönas med semester.
Sanny_X skrev:profbd skrev:om en fem sex miljoner asiatiska damer mellan 18 och 25år invandrade hit skulle det nog bli lite fart på landet
JA!!! Vilken bra ide!
My bottom line is that a business has what I need when I need it. Their bottom line doesn't count. They're in business to serve me, not the other way around, and if they can't or won't serve me, I see no reason to help them stay in business. If you don't satisfy my bottom line, you don't get to have a bottom line yourself.
Kaffekoppen skrev:Jag tycker iof att de flesta mindre hifi-butiker år godkännt.
På stormarknader däremot ser man ofta "butikspersonal/säljare" med fusklappar om produkterna, dvs de saknar helt personligt intresse och är inte proffesionella nog att skaffa sig produktkunskap.
Kaffekoppen skrev:Jag måste nog kategorisera mig som medelålders redan nu.
Men visst är det så att stormarknaderna överlever. Det är värre för de mindre butikerna med genuint intresse. Tror en normal hifiintresserad (får man stava så?) har svårt att räkna upp 15 hifibutiker i Sverige på rak arm.
Kaffekoppen skrev:Det är ett problem, eller så är det en naturlig utveckling. Jag vet inte. Men med min konsumtion är jag inte lösningen varken för lillbutiken eller stormarknaden, inte ens om du dubblar dricksen.
Kaffekoppen skrev:De räknas även om det påverkar mindre än marginellt, och då har det blivit just de små lokala butikerna eftersom jag gillar att "tjöta" med dem. Det är kul att prata med någon som brinner för något.
Men det gör ju inte att man kan sätta sig till doms över de som handlar där det är billigast, vare sig det är varuhus eller privatimport.
Jag sätter mig inte på någon sådan svinög häst.
Flint skrev:[Min fråga är? Handlar du av små ev. dyrare idealistbutiker eller går du bara in och tjötar lite för att därefter handla varan där den är billigare, på storvaruhuset eller via nätet?
Har inte märkt en avgörande prisskillnad med min lilla inköpsvolym, men jag skall inte säga att det inköpskanalen inte kan komma att förändras.Kaffekoppen skrev:..då har det blivit just de små lokala butikerna eftersom jag gillar att "tjöta" med dem.
Kaffekoppen skrev:Det är ett mervärde för mig som konsument att få råd och ideer och det får ha ett pris.
Kaffekoppen skrev:Flint skrev:[Min fråga är? Handlar du av små ev. dyrare idealistbutiker eller går du bara in och tjötar lite för att därefter handla varan där den är billigare, på storvaruhuset eller via nätet?Har inte märkt en avgörande prisskillnad med min lilla inköpsvolym, men jag skall inte säga att det inköpskanalen inte kan komma att förändras.Kaffekoppen skrev:..då har det blivit just de små lokala butikerna eftersom jag gillar att "tjöta" med dem.
Har man behov av den servicen en entusiasmbutik kan erbjuda anser jag att man får betala för det. Det är ett mervärde för mig som konsument att få råd och ideer och det får ha ett pris.
Kaffekoppen skrev:I dagsläget - ja!
Men som jag sa är det en inköpskanal som kan förändras, jag hoppas det är okej för dig?
Hur gör du själv, och vilka argument har du för det?
Kaffekoppen skrev:Ju mindre antal enheter man säljer, ju mer måste man tjäna på varje för att betala hyran...
Man kan tycka att det är skit att man "tjänar" så mycket på privattimporten (om exemplet stämmer) men det är helt logiskt att det är dyrare i butiken.
Vissa märken vill ju vara dyra också, det associeras med kvalitét.
Ju lägre lön arbetskraften har som bygger elektroniken ju billigare kan man sälja varan till västvärlden. Billigast är amfetaminpigga sexåringar i sydostasien, fastkedjade vid lödkolven 18 timmar per dygn.
meanmachine skrev:Alltså en försärkare som kostar 10000 att tillverka kostar 100000 i butik. Om du fixar importen själv spar du ju 30000-40000:-
Man kan ju undra vilket occer importörer och detaljister har på skiten.
Flint skrev:Ju lägre lön arbetskraften har som bygger elektroniken ju billigare kan man sälja varan till västvärlden. Billigast är amfetaminpigga sexåringar i sydostasien, fastkedjade vid lödkolven 18 timmar per dygn.
Christer_Tamm skrev:Flint skrev:Ju lägre lön arbetskraften har som bygger elektroniken ju billigare kan man sälja varan till västvärlden. Billigast är amfetaminpigga sexåringar i sydostasien, fastkedjade vid lödkolven 18 timmar per dygn.
Källa?
Flint skrev:Ju lägre lön arbetskraften har som bygger elektroniken ju billigare kan man sälja varan till västvärlden. Billigast är amfetaminpigga sexåringar i sydostasien, fastkedjade vid lödkolven 18 timmar per dygn.
...
Lobbyistisk, hypotetisk sannorlikhetsanalys grundad på uppgifter hämtade via media de senaste 25åren. Exakt källa saknas.
meanmachine skrev:Det är ju fortfarande konstigt tycker jag att en denon typ 2105 kostar 400-500:- att plocka ihop och ändå tycker vissa av er att denna minnsan är bättre en en apparat som kostar 10000:- att plocka ihop.![]()
BACH skrev:Det absolut allra sjukaste tycker jag är att man måste betala moms och tull även på begagnade varor och det på det totala priset INKLUSIVE FRAKT!![]()
![]()
Ja va fint, köp en 40 år gammal pryl och betala moms och tull!![]()
meanmachine skrev:Det är ju fortfarande konstigt tycker jag att en denon typ 2105 kostar 400-500:- att plocka ihop och ändå tycker vissa av er att denna minnsan är bättre en en apparat som kostar 10000:- att plocka ihop.![]()
Christer_Tamm skrev:Flint skrev:Ju lägre lön arbetskraften har som bygger elektroniken ju billigare kan man sälja varan till västvärlden. Billigast är amfetaminpigga sexåringar i sydostasien, fastkedjade vid lödkolven 18 timmar per dygn.
...
Lobbyistisk, hypotetisk sannorlikhetsanalys grundad på uppgifter hämtade via media de senaste 25åren. Exakt källa saknas.
Bra att vi fick det utrett. Annars skulle man kunna tro att det du påstår är sant och att vi inte borde köpa billig HiFi från sydostasien, av omsorg om dessa stackars sexåringar...
Nu är du osaklig och dessutom lögnaktig. Mig veterliggen har varken Krell eller Denver testats.Birger skrev:Sedan att man med eran typ av test inte kan höra skillnad mellan Krell och Denver borde vara något för er lilla syjunta att fundera över.
Hör av dig det året/seklet du har förstått dig på F/E metoden så kan vi föra en debatt sen...
Lägg ner nu Nin.
Killen har ju rätt i att förutsättningarna för bättre musikåtergivning ökar stort. Att det finns klåpare som ändå lyckas göra fel är en helt annan sak. Nu börjar detta med upphausandet av Denon bli lite löjligt. I mina öron är det precis lika bra och dålig som Onkyo/HK/Pioneer mm mm. Sedan att man med eran typ av test inte kan höra skillnad mellan Krell och Denver borde vara något för er lilla syjunta att fundera över.
Birger skrev:
Sedan att man med eran typ av test inte kan höra skillnad mellan Krell och Denver borde vara något för er lilla syjunta att fundera över.
Nu är du osaklig och dessutom lögnaktig. Mig veterliggen har varken Krell eller Denver testats.
Nej, det är inte oärligt att importera själv om man följer lagar och regler. Frågan är mer av etisk och moralisk karaktär.
Kaffekoppen skrev:Vari ligger den etiska och moraliska begränsningen i att utföra ett arbete själv?
Menar du om man nyttjat de lokala butikerna till kunskapsinsamlimg och produktrekognisering, eller har du någon annan vinkling?
meanmachine skrev:Nej, det är inte oärligt att importera själv om man följer lagar och regler. Frågan är mer av etisk och moralisk karaktär.
Och här går ju regering och handlare före med gott exempel då
Flint skrev:Jag menar förstås ur det egna landets perspektiv. Om det är bättre att skicka alla pengarna åt helvete eller låta dom stanna i landet och göra nytta. Med "stanna i landet" menas här "delvis" eftersom varan då redan är importerad.
Känns som lite luddigt eftersom det nästan förutsätter att man spendrar de pengarna som insparas i och med det egna arbetet utomlands.Flint skrev:Jag menar förstås ur det egna landets perspektiv. Om det är bättre att skicka alla pengarna åt helvete eller låta dom stanna i landet och göra nytta. Med "stanna i landet" menas här "delvis" eftersom varan då redan är importerad.
Kaffekoppen skrev:Just den moraliska och etiska synvinkeln får du ursäkta om jag har svårt att acceptera. Hur vänstervriden jag än är.
Flint skrev:Jag menar förstås ur det egna landets perspektiv. Om det är bättre att skicka alla pengarna åt helvete eller låta dom stanna i landet och göra nytta. Med "stanna i landet" menas här "delvis" eftersom varan då redan är importerad.
Det ger inte fler arbetstillfällen totalt, bara inom hifibranchen - så fel!Flint skrev:Sanny_X skrev:Flint
Så ju fler svenska mellanhänder desto bättre?
Skapar visserligen arbete, men blir kostsamt för slutkund.
Stämmer.
meanmachine skrev:Låter trevligt med arbetstillfällen men om jag vill köpa en stereo för 100000 och får välja att betala 60000 .hmm ärligen flint skulle du betala 40papp för att försörja någon annas lön om du fick välja
Men visst skulle du lägga de pengarna du sparade på iallafall en lite krogrunda, eller bränner du av princip upp pengarna eftersom du inte vill riskera att skapa arbetstillfällen i någon annan obskyr branch än hifibranchen?meanmachine skrev:Låter trevligt med arbetstillfällen men om jag vill köpa en stereo för 100000 och får välja att betala 60000 .hmm ärligen flint skulle du betala 40papp för att försörja någon annas lön om du fick välja
Kaffekoppen skrev:
...
Semestra utomlands är väl en värre företeelse sett ur ditt perspektiv, då går ju alla pengarna förlorade för beskattning.
Men visst skulle du lägga de pengarna du sparade på iallafall en lite krogrunda, eller bränner du av princip upp pengarna eftersom du inte vill riskera att skapa arbetstillfällen i någon annan obskyr branch än hifibranchen?
Kaffekoppen skrev:Det ger inte fler arbetstillfällen totalt, bara inom hifibranchen - så fel!Flint skrev:Sanny_X skrev:Flint
Så ju fler svenska mellanhänder desto bättre?
Skapar visserligen arbete, men blir kostsamt för slutkund.
Stämmer.
Kaffekoppen skrev:Förtydligande till Flint:
Jag ser också branchproblemet, men jag anser det magstarkt att kalla privatimportörer för omoraliska och oetiska.
Du missar poängen. Alla pengar du spenderar utomlands går förlorade ur landet. Det resulterar i att arbetstillfällerna (de som tar hand om dig under semestern) och momsintäkterna (på alla pengar du spenderar).Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:
...
Semestra utomlands är väl en värre företeelse sett ur ditt perspektiv, då går ju alla pengarna förlorade för beskattning.
Mjae. De allra flesta som semestrar utomlands använder väl intjänade och beskattade pengar till detta? I grova drag betalar "Svensson" ungefär två tredjedelar av sin arbetsinsats tiill det allmänna. Räcker inte det?
/ B
meanmachine skrev:Om inte butikerna tycker de var så bra och var med tillmötesgående. Se tråden om Sveriges sämsta hifibutiker. Så skulle kunderna kanske vara kvar. Men de är så upptagna med att beundra sig själva att de inte ser att kunde inte längre vill handla. Sen är det då kunden fel. Det är aldrig kundens fel.
Kaffekoppen skrev:Det är hifiaffären som märker av problemet sist Flint. De första som märker av det är industriarbetaren.
Detsamma! Men det är faktiskt inte politik som det samtalas om, ifall man inte (som jag gör) anser att alla spörsmål i grunden är politiska. Men det har mer med min definition av politik, och den delas inte av allaJeLe skrev:Det här är faktiskt ganska mycket politik, om man tror på globaliseringen som jag gör (höger) eller ogillar konkurrens i all dess form (vänster).
Ingen idé att forsätta dsikussionen även om jag skulle tycka det vara roligt. Inläggen skulle bara tas bort ändå av admin, pga politik förbudet här.
Trevlig helg grabbar!![]()
/Jens
Kaffekoppen skrev:Vi kan ju bara importera det som tillverkas. Tillverkas inget här längre finns det ingen eller få som har råd att köpa det som importeras heller - oavsett importmetod.
Sant, vår egen tillverkning är nästan helt utslagen. Vad beror det på?
Feta handlare med två kubikmeter plånbok kanske?
Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Det är nog en annan tråd
Inte alls. Den hör ihop med den här trådens frågeställning. Följer samma funktion i förlängningen.
Birger skrev:Lägg ner nu Nin.
Killen har ju rätt i att förutsättningarna för bättre musikåtergivning ökar stort. Att det finns klåpare som ändå lyckas göra fel är en helt annan sak. Nu börjar detta med upphausandet av Denon bli lite löjligt. I mina öron är det precis lika bra och dålig som Onkyo/HK/Pioneer mm mm. Sedan att man med eran typ av test inte kan höra skillnad mellan Krell och Denver borde vara något för er lilla syjunta att fundera över.
Flint skrev:Be den förra regeringen att skicka dit dig så får du reda ut det på plats. Den nya tror jag inte bryr sig.
Birger skrev:Lägg ner nu Nin.
En till som kanske borde läsa på F/E metoden mer ser jag. Om någon ska lägga ner så är det folk som klagar på en metod dom inte ens förstår!
meanmachine skrev:Varför inte bemöta kritik istället för att bara låta det rinna av
Om någon, som uppenbarligen inte har koll på hur en diffrential fungerar skulle kritisera diff-bromsen på din bil, skulle inte du undra vad han håller på med?
Flint skrev:JeLe
Och om din arbetsplats blev nedlagd på grund av konkurens från säg Kina, skulle du gilla det?
På min arbetsplats samarbetar vi friskt med Asien. Leve konkurrens och globalisering!