Moderator: Redaktörer
RMA skrev:Bra ide,hoppas du inte tog illa upp av min korta beskrivning på audiocircle ,den var väl inte så himla ordagrann utan tänkt som en kort sammanfattning.Jag beställde en 4BSST,är du intresserad av att testa den för att se om den har samma problem som 14BSST?
vh Raimo.
Imperial skrev:De som er/kan brokobles (er internt) tror jeg dette da blir?
Ville tro dette gikk å gjøre med 28B SST også?
mvh
Det var en insats som endast är tillämpbar på Brystons modeller som hittades på LTS test.Imperial skrev:Har Ing Øhman eller Bryston/Chris her kommet på noe som vil gjøre lyden bedre i brokoblede forsterkere rent generellt?
mvh
Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
m_persson79 skrev:Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
Tror inte att det är så vanligt med att en test i en liten ideell tidning får sånt genomslag på en stor "dyrhifi-tillverkare".
Nu handlar det om en produkt som redan troligtvis genomgått rätt omfattande tester och mätningar in-house (får man väl hoppas iaf). Som jag förstår har inte IÖ ingått i någon bryston-testgrupp utan det rör sig väl om en recension av en produkt som finns i handeln? Att som tillverkare ta intryck på detta sätt är nog inte så vanligt. Speciellt som det är en Obskyr Svensk Sammanslutning (:D) som man egentligen inte behöver bry sig om som kommit med påpekanden...Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
nilsviktor skrev:Nu handlar det om en produkt som redan troligtvis genomgått rätt omfattande tester och mätningar in-house (får man väl hoppas iaf). Som jag förstår har inte IÖ ingått i någon bryston-testgrupp utan det rör sig väl om en recension av en produkt som finns i handeln? Att som tillverkare ta intryck på detta sätt är nog inte så vanligt. Speciellt som det är en Obskyr Svensk Sammanslutning (:D) som man egentligen inte behöver bry sig om som kommit med påpekanden...Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
Mayro skrev:nilsviktor skrev:Nu handlar det om en produkt som redan troligtvis genomgått rätt omfattande tester och mätningar in-house (får man väl hoppas iaf). Som jag förstår har inte IÖ ingått i någon bryston-testgrupp utan det rör sig väl om en recension av en produkt som finns i handeln? Att som tillverkare ta intryck på detta sätt är nog inte så vanligt. Speciellt som det är en Obskyr Svensk Sammanslutning (:D) som man egentligen inte behöver bry sig om som kommit med påpekanden...Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
Jag har då läst om tillfällen tex i stereophile genom åren att man där anmärkt på saker och tillverkarna tagit det till sig. Så att det sker är inget tvivel om.
Detta sker ju även i bilvärden osv som sagt.. Att testare anmärker och tillverkaren rättar till..Detta trotts supertekniker sitter hos biltillverkarna Så kommer en "elaking" till testare ocjh "upptäcker" blunders ...![]()
Men detta är väl inte så märkvärdigt så man måste börja snudd inläggskriga om det.. Jag tycker det var kul att läsa om detta oavsett om det var i molt eller stereophile or what ever så att säga..
Mandozzi skrev:Mayro skrev:nilsviktor skrev:Nu handlar det om en produkt som redan troligtvis genomgått rätt omfattande tester och mätningar in-house (får man väl hoppas iaf). Som jag förstår har inte IÖ ingått i någon bryston-testgrupp utan det rör sig väl om en recension av en produkt som finns i handeln? Att som tillverkare ta intryck på detta sätt är nog inte så vanligt. Speciellt som det är en Obskyr Svensk Sammanslutning (:D) som man egentligen inte behöver bry sig om som kommit med påpekanden...Mayro skrev:Det är väl inte direkt något unikt att efter en test inom några olika produkter tillverkaren ändrar/rättar till saker som testaren/testgruppen upptäckt heller??
Jag har då läst om tillfällen tex i stereophile genom åren att man där anmärkt på saker och tillverkarna tagit det till sig. Så att det sker är inget tvivel om.
Detta sker ju även i bilvärden osv som sagt.. Att testare anmärker och tillverkaren rättar till..Detta trotts supertekniker sitter hos biltillverkarna Så kommer en "elaking" till testare ocjh "upptäcker" blunders ...![]()
Men detta är väl inte så märkvärdigt så man måste börja snudd inläggskriga om det.. Jag tycker det var kul att läsa om detta oavsett om det var i molt eller stereophile or what ever så att säga..
Bilvärlden? kan man få bra ljud i en bil nu också? Jag har en vanlig volvo... går det?
Bilvärlden? kan man få bra ljud i en bil nu också? Jag har en vanlig volvo... går det?
jonasz skrev:Bilvärlden? kan man få bra ljud i en bil nu också? Jag har en vanlig volvo... går det?
Nu var det val kanske inte audio som sa som Mayro menade...![]()
Josses...
Mayro skrev:jonasz skrev:Bilvärlden? kan man få bra ljud i en bil nu också? Jag har en vanlig volvo... går det?
Josses...
tack Jonasz för du sa till om detta .. Jag bryr mig inte numera ens om denna typen av fjantiga dumheter som dessa personer sysslar med här genom att sitta och fjolla sig......
Så tack för ditt inlägg med sans och stil i. det behövs på detta ofta allt för bedrövliga forum.
m_persson79 skrev:Mayro skrev:jonasz skrev:Bilvärlden? kan man få bra ljud i en bil nu också? Jag har en vanlig volvo... går det?
Josses...
tack Jonasz för du sa till om detta .. Jag bryr mig inte numera ens om denna typen av fjantiga dumheter som dessa personer sysslar med här genom att sitta och fjolla sig......
Så tack för ditt inlägg med sans och stil i. det behövs på detta ofta allt för bedrövliga forum.
Fjolla sig?![]()
Bedrövliga forum![]()
Vad tusan gör då du då här med dina 3000+ inlägg?
__10 skrev:Mayro skrev:det behövs på detta ofta allt för bedrövliga forum.
Alltså, jag har svårt att se varför du stannar när du verkar lida svårt av att vara här, Mayro.
[edit]Ehh, ja, jag är lite sen -- som vanligt.[/edit]
Mayro skrev:Men då jag säger att forumet ofta är bedrövligt då jag innan som vanligt blir ironiskt komenterad. Och detta denna gången här i denna tråden.. och jag skriver att jag anser forumet bedrövligt allt för ofta så startar tjafset..Och JAG är den som är den som man undrar vad jag gör här..![]()
Asså alvar. lägg ner nu bara va...
woland skrev:Ja, just nu pågår en seriös diskussion på "Bryston Owners Circle" om LTS test av Bryston 14B SST, och de av IÖ rekommenderade ändringarna. Där förs denna diskussion seriöst utan en massa trams. Det klarar en del svenska s k HiFi-entusiaster tydligen inte av.
Trist men sant.
Där diskuterar folk från Bryston (James Tanner) med IÖ och med en massa andra intresserade transatlanter frågan. Alla diskuterar frågan med intresse och stort allvar utan att tramsa och göra korkade inlägg som här. Där sägs något som ger den intresserade information och som är ett nöje att följa.
Mvh
woland skrev:Flint skrev:Bryston, låter bekant. Är det vad Soundbrigade kallar sina egentillverkade korsetter?
Mer hår än hjärna som vanligt "Flint"
Mvh
Nattlorden skrev:Stämmer den angivna info:n på i den amerikanska tråden överrens med de ändringar som efterfrågats?
Varför börjar ni förstöra en intressant tråd? Ska det vara så svårt att skipa skitsnacket?
Sluta med den här typen av gnabb i saktrådar, tack.
Johan_Lindroos skrev:Tjena Rhenrics, du verkar inte ha läst den riktiga Brystontesten heller, eller har jag fel? Eller du har inte läst de riktiga testerna om 1090 eller 208 heller, att döma av din text. Jag kan då kort berätta om innehållet att det framförs olika områden där ljudet kritiseras hos dessa produkter (208 & 1090).
Det var väl någon som tog på sig att översätta texten, men det har förstås dragit ut för mycket på tiden, och en PR-avdelning vill ju agera, inte avvakta?Almen skrev:Ja, synd att det var så konstigt skrivet. Man kanske skulle ta att göra en mer informativ och korrekt sammanfattning och skicka...
Johan_Lindroos skrev:Jag tycker att sammanfattningen saknar VÄSENTLIG information. Om man enbart läser sammanfattningen (jag tänker mig att jag inte vet något annat om diskussionerna eller resultaten) så förstår jag nästan ingenting, inte ens vem den här Raimo är, om det är han som testat (vilket det ju inte är). Var det inte tänkt som så att en riktig översättning av HELA artikeln skulle göras?
OK, då förstår jag.RMA skrev:Raimo,det är jag det,Tanner frågade om det fanns någon som kunde svenska så jag skrev en snabb sammanfattning/översättning,givetvis var ju inte tanken att det skulle publiceras på detta sätt,om man läser den fortsatta diskussionen,så förklarar jag att det var en snabb sammanfattning & att jag bara behärskar gammal skolengelska,dessutom kom vi överens om att öhman själv skulle komma mad en korrekt översättning.Ur sitt sammanhang blir det ju lite taffligt minst sagt.Tråkigt att det blev på detta viset.
vh Raimo.
Vi kan publicera hela artikeln på deras forumLust skrev:phon skrev:Johan_Lindroos skrev: Var det inte tänkt som så att en riktig översättning av HELA artikeln skulle göras?
Den är gjord, och under bearbetning.
Verkar dock som det är lite för sent nu...
Det är självklart att ett första steg är att kontakta Bryston med en översättning av artikeln i sin helhet.Harryup skrev:Tja, det beror väl lite på hur man vill bli behandlad i framtiden kanske?
Bryston har väl inte gjort något fel? Dom har publicerat det dom har fått, dom har ställt upp och byggt om en apparat.
Och dom är en affärsdrivande firma, så jag skulle tänka mig för vad man gör själv innan man gav dom en chans att publicera själva artikeln.
OM det nu är viktigt. Är det det?
Alla företag gör väl uppgraderingar och förändringar av diverse orsaker hela tiden.
mvh/Harry
rhenrics skrev:
Aha. Nä jag har inte läst dessa tester. Jag baserar min "kunskap" på vad folk skrivit här om vilka steg som inte färgar hörbart. Jag trodde det var typ på gränsen till ett axiom att Nad 208 inte färgar hörbart.
Det är alltså endast Bryston som inte färgar hörbart på något sätt överhuvudtaget någonsin det minsta lilla dugg?
Bamsefar skrev:Harryup skrev:Alla företag gör väl uppgraderingar och förändringar av diverse orsaker hela tiden.
Problemet är att Bryston försöker sopa undan deras egna feldimensioneringar under mattan...
Harryup skrev:Sen skulle inte jag kalla det feldimensionering då den kanske är perfekt dimensionerad enligt Brystons mål.
woland skrev:Varför har du tappat förtroendet för Bryston Bamsefar?
Är det för deras tafflige skandinaviske generalagent?
Mvh
Bamsefar skrev:Btw jag har fortfarande inte fått läsa testet på 14B trots att jag blivit lovad det vid flera tillfällen - tror någon i sin vildaste fantasi att jag tänker låna ut ett slutsteg igen i ett år efter detta ?
Bamsefar skrev:Btw jag har fortfarande inte fått läsa testet på 14B trots att jag blivit lovad det vid flera tillfällen - tror någon i sin vildaste fantasi att jag tänker låna ut ett slutsteg igen i ett år efter detta ?
Bamsefar skrev:woland skrev:Varför har du tappat förtroendet för Bryston Bamsefar?
Är det för deras tafflige skandinaviske generalagent?
Mvh
Dels för att deras så kallade generalagent (TAA IMPORT A/S) som är fullständigt vedervärdiga att ha att göra med. Man blir lurad och blir tvingad att bekosta advokat i ett år för att dom skall hålla det dom själva förbundit sig att göra enligt deras egna författade kontrakt.
Dels för att Bryston föredrar att, trots att bevismatrial för ovanstående, hålla generalagenten ryggen och inte ge ett skit tillbaka.
Dels för att dom inte klarar av att vara så pass rakryggade att erkänna att dom faktiskt glömt att den konstruktion de gjorde för 20 år sedan inte har uppdaterats iom nya förstärkare vilket skapade detta läge.
Dels för att jag har fått aboslut NOLL uppskattning för att jag gjorde testet för LTS möjligt.
Dels för att IÖ vart tvungen att betala moms+tull på den förstärkaren som han sedemera fick testa, dvs det stod inte Bryston för.
Jag tycker dom är skitdåliga. Dom må ha support men fan alltså, detta är med marginal det sämsta jag haft att göra med. Bara en sådan sak som att generalagenten vägrar stå för vad de själva skrivit i avtalet... Och ljuger en rakt upp i ansiktet och RÄKNAR med att man skall acceptera deras jävla skitursäkter. Nej fan Bryston skall man fan inte ha att göra med, och framförallt inte TAA IMPOSRT A/S eller Lyric Hifi som dom också kallas - rent jävla skitföretag.
Är det tydligt nog ?
Kaffekoppen skrev:De säger inte nej.
Jag hade själv tänk tillstå att han skulle få just det i samband med nästa styrelsemöte. Blir jag nedröstad så är jag med och delar på medlemsskapet.
Harryup skrev:Bamsefar skrev:Dels för att IÖ vart tvungen att betala moms+tull på den förstärkaren som han sedemera fick testa, dvs det stod inte Bryston för.
Fast det finns något som heter tullrestitution. Bara att kräva pengarna tillbaka då men skickar tillbaka steget. Tror man har 6 månader på sig, sen är pengarna låsta.
Bamsefar skrev:Harryup skrev:Bamsefar skrev:Dels för att IÖ vart tvungen att betala moms+tull på den förstärkaren som han sedemera fick testa, dvs det stod inte Bryston för.
Fast det finns något som heter tullrestitution. Bara att kräva pengarna tillbaka då men skickar tillbaka steget. Tror man har 6 månader på sig, sen är pengarna låsta.
Och varför i h*lvete skall en recensent behöva acceptera det ? Varför i över huvudet taget skall en person som skall, förhoppningsvis, skriva något positivt behöva "köpa" (läs: lägga ut pengar) för att få testa en produkt ?????
Harryup skrev:Det skulle jag inte skylla Bryston för utan norskarna.
Vill norskarna vara smidiga så löser man det på något sätt eller också var det kanske meningen att IÖ kanske skulle tröttna innan testen blev gjord.
Bamsefar skrev:För övrigt har T/A IMPORT A/S ljugit för Bryston Canada och påstått att man inte behöver betala moms + tull mellan Sverige och Norge.
Harryup skrev:bamsefar:
Hmmm, blir lite krångligt då du ju förstås inte gillar hur du blivit behandlad och sedan lämnar steget för test till en tidning. Tvivlar inte på din story men jag kan se ett antal problem.
Om jag vore leverantör skulle jag vilja lämna steget själv eller se till att en auktoriserad representant lämnade ett steg som man visste var fullt fungerande. Och sedan ha kontakten själv med testaren direkt.
I Brystons sits (om nu hur du blivit behandlad varit allmänt känt hos Bryston ) skulle jag i vart fall funderat på vad syftet med testen skulle vara. En missnöjd kund lämnar på andra sidan jordklotet sitt steg till en tidning, då kanske man undrar både en och två gånger om det är för att du verkligen är nöjd med steget eller du vill försöka på något sätt sprida ditt budskap till flera, som typ nu.
Knepigt.
mvh/Harry
PekkaJohansson skrev:Kaffekoppen skrev:De säger inte nej.
Jag hade själv tänk tillstå att han skulle få just det i samband med nästa styrelsemöte. Blir jag nedröstad så är jag med och delar på medlemsskapet.
Ingvar och Magnus,
Jag tror inte heller att styrelsen säger nej. Däremot tror jag att den föredrar att frågan behandlas internt och inte på ett diskussionsforum.
Hälsningar
Pekka
PekkaJohansson skrev: Däremot tror jag att den föredrar att frågan behandlas internt och inte på ett diskussionsforum.
Hälsningar
Pekka
Kaffekoppen skrev:Med tanke på testresultaten och Brystons engagemang i frågan är du fel ute nu.Harryup skrev:bamsefar:
Hmmm, blir lite krångligt då du ju förstås inte gillar hur du blivit behandlad och sedan lämnar steget för test till en tidning. Tvivlar inte på din story men jag kan se ett antal problem.
Om jag vore leverantör skulle jag vilja lämna steget själv eller se till att en auktoriserad representant lämnade ett steg som man visste var fullt fungerande. Och sedan ha kontakten själv med testaren direkt.
I Brystons sits (om nu hur du blivit behandlad varit allmänt känt hos Bryston ) skulle jag i vart fall funderat på vad syftet med testen skulle vara. En missnöjd kund lämnar på andra sidan jordklotet sitt steg till en tidning, då kanske man undrar både en och två gånger om det är för att du verkligen är nöjd med steget eller du vill försöka på något sätt sprida ditt budskap till flera, som typ nu.
Knepigt.
mvh/Harry
Almen skrev:Nu finns den engelska översättningen på Brystons hemsida under rubriken Without Reservations - A review from Sweden (PDF-fil).
Kaffekoppen skrev:IÖ har sedermera köpr steget och betalt för det. Fraktkostnaden och tull betalades enkom för att kunna utföra testet och bekostades av Ingvar själv. Det hade inte jag gjort....
Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".Kaffekoppen skrev:Almen skrev:Nu finns den engelska översättningen på Brystons hemsida under rubriken Without Reservations - A review from Sweden (PDF-fil).
Det såg bättre ut!
Almen skrev:Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".Kaffekoppen skrev:Almen skrev:Nu finns den engelska översättningen på Brystons hemsida under rubriken Without Reservations - A review from Sweden (PDF-fil).
Det såg bättre ut!
Almen skrev:Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".
Just ja. Men OK, då skall det på några ställen stå B/A i stället för F/E.Naqref™ skrev:Almen skrev:Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".
Nja det ska stå B/A istället för A/B. Inte F/E.
Som jag uppfattat det kom steget direkt från fabrik till Ingvar, alltså utan inblandning av generalagenten i norden.rhenrics skrev:Men det var alltså frakten från Norge då? Alltså, Bryston skickade den gratis till Norge men när den skulle vidare till Sverige tog ÅF betalt, eller? Varför skulle den gå via Norge isf, kunde inte Bryston skickat den direkt till IÖ kan man tycka.
Ah.Kaffekoppen skrev:IngvarAlmen skrev:Vem har korrekturläst?
Almen skrev:Just ja. Men OK, då skall det på några ställen stå B/A i stället för F/E.Naqref™ skrev:Almen skrev:Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".
Nja det ska stå B/A istället för A/B. Inte F/E.
Vem har korrekturläst?
Kaffekoppen skrev:Som jag uppfattat det kom steget direkt från fabrik till Ingvar, alltså utan inblandning av generalagenten i norden.rhenrics skrev:Men det var alltså frakten från Norge då? Alltså, Bryston skickade den gratis till Norge men när den skulle vidare till Sverige tog ÅF betalt, eller? Varför skulle den gå via Norge isf, kunde inte Bryston skickat den direkt till IÖ kan man tycka.
Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
rqu skrev:Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
berma skrev:rqu skrev:Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
Jo, men lite betalt måste väl LTS få efter allt jobb med att översätta artikeln, så att Bryston kan använda den i sin marknadsföring !! ???
Harryup skrev:berma skrev:rqu skrev:Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
Jo, men lite betalt måste väl LTS få efter allt jobb med att översätta artikeln, så att Bryston kan använda den i sin marknadsföring !! ???
Du menar precis som alla andra köpta tester det klagas över?
Att antyda att en god test skall kosta pengar eller att testaren skall behålla steget utan att betala sänker diskussionen till en nivå som annars brukas tas som exempel på hur korrupt HIFI-branschen är.
Så vissa tycker att det bara skall gälla andra men inte LTS-tester?
Skäller man på HIFI-branschen ena gången som korrupt så skall man inte ta chansen själv att ta för sig då man kan, eller hur?
mvh/Harry
berma skrev:Harryup skrev:berma skrev:rqu skrev:Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
Att antyda att en god test skall kosta pengar eller att testaren skall behålla steget utan att betala sänker diskussionen till en nivå som annars brukas tas som exempel på hur korrupt HIFI-branschen är.
Skäller man på HIFI-branschen ena gången som korrupt så skall man inte ta chansen själv att ta för sig då man kan, eller hur?
mvh/Harry
Nja, jag tycker bara att det är lite underligt att LTS, som inte vill lägga ut sina tester på sin egen hemsida, anstränger sig så för att Bryston ska kunna lägga ut den på sin hemsida. Varför gör man det om man vill vara opartisk och objektiv?
Harryup skrev:berma skrev:rqu skrev:Det skulle ju inte se så snyggt ut om recensenten fick testexemplaret efter att ha höjt den till skyarna (iofs efter den rättats till)!rhenrics skrev:Förövrigt, ett gratis steg som tack för hjälpen är väl det minsta man kan begära av företaget. Snåla jävlar!
mvh/Harry
Harryup skrev:Skäller man på HIFI-branschen ena gången som korrupt så skall man inte ta chansen själv att ta för sig då man kan, eller hur? mvh/Harry
Kaffekoppen skrev:Harryup skrev:Skäller man på HIFI-branschen ena gången som korrupt så skall man inte ta chansen själv att ta för sig då man kan, eller hur? mvh/Harry
Berättigad fråga. Nu är det ju inte så att vi enkom skäller på hifibranchen, vi är medvetna om den verklighet de lever i. Det är roligare att lyfta fram goda exempel.
Självklart skall vi inte ha ersättning för varken test eller förslag till konstruktionsförändring.
Översättningen kan väl lika gärna ses som uppvisande av vad LTS gör, och det finns inget som motsäger att vi kanske publicerar något mer offentligt framöver, varken på vår hemsida eller delger en tillverkare våra resultat.
Kaffekoppen skrev:
Självklart skall vi inte ha ersättning för varken test eller förslag till konstruktionsförändring.
Översättningen kan väl lika gärna ses som uppvisande av vad LTS gör...
Kaffekoppen skrev:Testen genomfördes i LTS regi, publicerades i LTS tidskrift och de medverkande var Johan Lindroos (Tekniska sektionens ordförande), Ingvar öhman (testledare och teknisk analys) och Morello (mätningar och teknisk analys). Det kan ha varit några fler inblandade, och då i lyssningsövningarna.
Ingvar Öhman är vice ordförande i LTS.
Att föreningen inte betalde några utlägg kan ju ses i samband med att Ingvar sedermera köpte exemplaret.
Sedan är det en helt annan sak att medlemmar gör saker för föreningen, och Ingvar har definitivt stöttat föreningen på många vis, såväl ekonomiskt* som med enormt nedlagd tid. Det är kärnan i en ideel verksamhet.
Det normala är att man får kostnadstäckning för de utlägg som görs i samband med verksamheten.
rhenics,
det där inlägget kändes rätt ovärdigt.
* Framförallt initialt när föreningen gjorde en uppryckning i början på 90-talet.
rhenrics skrev:Jag uppfattade "All of a sudden, a while ago, I was contacted by an owner of a large Bryston amplifier, who had heard that I wanted to do a comprehensive test of one of the bigger Bryston amps. ”–You may borrow my amp to do the test!”, he said. So that´s just what I did! "
Kaffekoppen skrev:Jag tror det där klargjorde saken.
Rhenics får helt enkelt fantisera vidare.
rqu skrev:Det verkar som om någon tycker att det är som Trond Sefastsson skandalen på TV4, någon som blandar ihop sina roller. Men i det här fallet har ingen tagit emot några pengar, bara betalat!
Kaffekoppen skrev:Det räcker inte med att personen som lånade ut utrustningen gjorde det till föreningen?
Det räcker inte med att Ingvar i den här tråden tillsammans med mig lovat att på ena eller andra sättet ge Bamsefar medlemsskap i föreningen, som han tackat ja till - just som tack för att vi fick låna utrustningen?
Då finns det nog inget man kan säga till dig som kan övertyga dig, eftersom du inte ens litar på det Ingvar säger....
Var det någon som sa *suck* ?![]()
Nej du rhenics, du får nog behålla dina konspirationsteorier. Jag tänker då inte, och har absolut inget behov av, att försöka ändra din verklighetsuppfattning
Men att sedan se hur de fortfarande inte har erkänt att de gjort flera förändringar än de officiellt medgivet gör att jag inte ens skulle titta på deras produkter som jag anser vara skit.
Nej, det trodde jag inte heller. Det var bara ett förtydligande.Harryup skrev:Misstänkte inte heller att styrelsen hade någon annan åsikt.
rhenrics skrev:whatever kaffeknoppen, skulle inte vilja se världen genom dina ögon ändå. Kommunism är ju bara förnamnet...
Jo, men lite betalt måste väl LTS få efter allt jobb med att översätta artikeln, så att Bryston kan använda den i sin marknadsföring
rhenrics skrev:Kaffekoppen skrev:Jag tror det där klargjorde saken.
Läs om, läs rätt om du inte förstod min huvudpoäng:
=> På vilket sätt var LTS inblandat i den tekniska rådgivningen Bryston erhöll från IÖ? Hade han velat ta betalt för den så är det väl hans ensak och inget som LTS skall ha någon som helst synpunkt om.
=> Med vilken rätt anser du att det var LTS som stod för rådgivningen, och inte IÖ som privatperson?
woland skrev:Bamsefar skrev:Men att sedan se hur de fortfarande inte har erkänt att de gjort flera förändringar än de officiellt medgivet gör att jag inte ens skulle titta på deras produkter som jag anser vara skit.
Menar du på fullt allvar att Bryston tillverkar dåliga produkter??
dimitri skrev:rhenrics skrev:whatever kaffeknoppen, skulle inte vilja se världen genom dina ögon ändå. Kommunism är ju bara förnamnet...
Lite synd rhenrics att du blandar in kommunismen, det förtar den eventuella riktigheten i dina synpunkter, du tillåter dina medkombatanter att slå på detta i stället för sakfrågan.
Det kan ligga ngt i det du säger, åtminstone i det att med vilket annat namn än IÖ's så hade Bryston knappast brytt sig att reagera. Hans cred verkar vara stor over there.
Huruvida hela cudos skall tillskrivas IÖ ensam eller LTS beror på en sak: Vad var sagt och av vem innan testet. 2 alternativ:
IÖ gör testet själv men ber att få använda sig av LTS's resurser
LTS (IÖ, KK, JL, Morello, PJ) kommer överens att genomföra ett test som ett LTS-test.
För det senare alternativet talar att testet publiceras i Molt.
Att BF erbjuds medlemskap som tack skulle kunna tolkas enligt vad KK säger.
rhenrics skrev:Kaffeknoppen väljar att slira runt sakfrågan, och istället försöka misskreditera mig indirekt som om jag skulle vara paranoid och konspiratorisk.
Kaffekoppen skrev:rhenrics skrev:Kaffeknoppen väljar att slira runt sakfrågan, och istället försöka misskreditera mig indirekt som om jag skulle vara paranoid och konspiratorisk.
Jag har enbart klartgjort fakta.
Sakargumenten för dig tog uppenbarliggen slut varvid misskreditering av såväl mig som föreningen tog vid. Ett typexempel, som åtminstone inte det minsta berör mig, är att du försöker få mig att reagera på ditt namnbyte av mig. Det understryker bara att du inte längre kan sakargumentera.
Det är väl ställt utan något som helst tvivel att Ingvar var drivande i den här frågan, men det förändrar inget i sak. Likväl som andra produkter som testas är det någon som "tar pucken". I det här fallet var det Ingvar. Det upptäcktes relativt enkelt (!) vad som designmässigt var fel, och eftersom åtgärden för att mångfallt förbättra dess prestanda låg inom rimmligheternas gräns valdes det att undersöka om Bryston var intresserat av detta. Ingvar åtog sig detta. No big deal. Han är ju duktig.
Det är snarare så att du har väldigt svårt att erkänna att du har fel.
Jag menar att oavsett vem som "äger" rätten till testresultaten, så ingår i detta inte den tekniska konsultation som Bryston sedermera erhöll från IÖ.
Kaffekoppen skrev:Testen genomfördes i LTS regi, publicerades i LTS tidskrift och de medverkande var Johan Lindroos (Tekniska sektionens ordförande), Ingvar öhman (testledare och teknisk analys) och Morello (mätningar och teknisk analys). Det kan ha varit några fler inblandade, och då i lyssningsövningarna.
...
RHenrics skrev:Johan Lindroos står ju förövrigt inte ens nämnd i recensionen, på vilket sätt var han involverade i den tekniska konsultationen som Bryston erhöll från IÖ? På vilket sätt var LTS ö h t involverat, utöver då att IÖ råkar vara vice ordförande i LTS?
rhenrics skrev:Kaffekoppen skrev:Jag tror det där klargjorde saken.
Läs om, läs rätt om du inte förstod min huvudpoäng:
=> På vilket sätt var LTS inblandat i den tekniska rådgivningen Bryston erhöll från IÖ? Hade han velat ta betalt för den så är det väl hans ensak och inget som LTS skall ha någon som helst synpunkt om.
=> Med vilken rätt anser du att det var LTS som stod för rådgivningen, och inte IÖ som privatperson?
Lazyworm skrev:Haakan_W skrev:den enda som jag hittils inte märkt några konstigheter med är pekka som alltid sköter allt snyggt (vad jag vet iaf)
Jag tycker minsann att Morello håller sig till den "diplomatiska tysta" skaran också när det gäller LTS
Almen skrev:Japp, förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".Kaffekoppen skrev:Almen skrev:Nu finns den engelska översättningen på Brystons hemsida under rubriken Without Reservations - A review from Sweden (PDF-fil).
Det såg bättre ut!
Åh, den klassikern. "Det här måste vara fel, så det ändrar vi utan att fråga artikelförfattaren."IngOehman skrev:Almen skrev:förutom att det i större delen av artikeln står "A/B" i stället för "F/E".
Det är faktiskt en ändring de gjort alldeles själva!
Nja, med din sunkiga mottagning vill jag nog påstå att du knappt hörde mig. Det viktigaste var att Du inte uppfattat att föreningen - eller jag - på något vis utnyttjat dig. Eftersom du var helt förundrad och ansåg det befängt är jag nöjd. Alla som engagerar sig skall känna sig uppskattade för det arbetet de gör, oavsett roll.IngOehman skrev:Jag blev uppringd av Kaffekoppen nyss, och han uppfattade tydligen att jag givit mig på LTS med mitt inlägg, och det var verkligen inte meningen.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster