HiFi-fika

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
genstruktur

HiFi-fika

Inläggav genstruktur » 2013-08-20 23:00

Har gått och tänkt på det här sedan jag var hembjuden hos en trevlig forumit och fick nöjet att lyssna på två olika Ino-system. Tyckte det hela var en väldigt trevlig upplevelse! Att få vara med en likasinnad, lyssna på god musik, njuta av en fin anläggning i trevligt sällskap. Var inne på ett grannforum och såg att det fanns en tråd om hifi-fika och tänkte att det kanske kunde vara något kul :).

I början av mitt intresse så hade jag en del vänner som var ungefär på samma nivå i intresset, men jag känner mig numer allt mer ensam om min hobby. Menar inte att jag är superkunnig inom området eller att det enda jag tänker på, eller är intresserad av, är hifi. Ibland känns det dock lite som att de enda som kan "matcha" mitt intresse numer finns i cyberspace, som till exempel på det här forumet.

Tycker att det skulle vara kul om vi helt sonika kunde komma hem till varandra någon gång, och sitta och lyssna lite musik samt samtala om hifi-intresset lite grand. På något sätt är det inte förbjudet att samtala om annat heller såklart, om man nu skulle vilja det:). Sen bjuder man såklart igen om intresset finns att lyssna på den andres/andras anläggning.

Min tanke är inte att det här skall bli någon tävling eller att man skall komma hem och bedöma den andres anläggning. Jag hoppas att det mer skall bli ett tillfälle att få höra en annan anläggning i hemmiljö och träffas en liten stund. Det kanske även kan vara ett sätt för den som går i köpetankar att få lyssna på en speciell högtalare utanför en hifi-butik?

Kan börja med att säga att hemma hos mig blir det nog svårt att få in mer än två personer för lyssning, allra bäst funkar det nog om man kommer allena, bor i en liten tvåa. Jag bor i Göteborg med min sambo och katt. Är 35 år, man, och anser mig själv vara både hyfsat lättpratad och socialt kompetent. Vad jag har för elektronik ser ni om ni följer länken i min signatur. Har man ingen info om sin elektronik kanske man kan skriva några rader om det också.

Kommer att börja ett nytt arbete nu på måndag och kanske är det lite dålig tajming för att dra igång det här, med tanke på att tiden kommer vara knapp samt att jag kommer ha mycket annat som upptar min tid. O andra sidan kanske det tar en stund att "få till" det här, så det kanske inte är någon nackdel att vara ute i god tid.

De som är intresserade kan väl skriva några rader om sig själva och vart de bor etc. Sen får väl själva kontakten ske via pm antar jag. Jag själv, och andra antar jag, är nog främst intresserad av det här om det sker i samma stad som man själv bor i. Självklart kan tråden fungera parallellt för olika städer, för alla som är intresserade.

Om det redan finns någon liknande tråd på forumet, eller något annat liknande i bruk redan får ni gärna gör mig uppmärksam på det:). Då kan slopa den här tråden och fortsätta i den som redan existerar.

Mvh

/Genis

Forumiter som vill Hifi-fika

* genstruktur - Göteborg
* lennartj - Göteborg
* adzer - Karlstad
* HK430 - Umeå
* Vinylcalle - Kristianstad
* 2-ch - Stockholm
* bomellberg - Lund
* schmutziger - Malmö
* bassman - Piteå
* nikeb - Skara
* phloam - Alingsåstrakten
* Adhoc - Mölndal(Göteborg)
* bakerman22 - Motala
* Fostex - Stockholm
* Bernt - Kareby(Kungälv)
* sportbilsentusiasten - Göteborgstrakten
* aisopos - Uppsalatrakten
* Johansthlm - Stockholm
* hifikg - Hallstahammar
* naqref - Kristianstad
* manix - Lund
* Komorok - Kungsängen
* micromodular - Tumba
* Almen - Göteborg
* donjansson - Hässleholm
* robert293 - Hyssna
* zartok - Umeå
* Oresound - Barsebäck
* heliac - Mellerud
* Wecco - Göteborg
Senast redigerad av genstruktur 2013-11-10 17:30, redigerad totalt 35 gånger.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
micromodular

Inläggav micromodular » 2013-08-20 23:14

Lite konstigt att det inte finns en "HIFI-FIKA" tråd här på Faktiskt, faktiskt.
Jag har med mina egna ögon sett det samma på andra forum ang. dito fikor.

Oavsett om det gäller HIFI-tävlingar eller liknande så ska man inte ta dessa på allvar direkt. Utan bara som en kul sak som ger andra likasinnade en anledning att komma över för en lyssning, eller tvärt om!
Definitionen på musik är hur organiserat oljudet är

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-20 23:17

micromodular skrev:Lite konstigt att det inte finns en "HIFI-FIKA" tråd här på Faktiskt, faktiskt.

Oavsett om det gäller HIFI-tävlingar eller liknande så ska man inte ta dessa på allvar direkt. Utan bara som en kul sak som ger andra likasinnade en anledning att komma över för en lyssning, eller tvärt om!

Precis så är min tanke, att det skall vara något kul och positivt.:)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-20 23:24

HiFi-fika är trevligt.

Jag har gärna folk på besök hemma hos mig vilket jag brukar ha ibland. Vi i Karlstad besöker varandra då och då och ibland kommer det folk utifrån också vilket är extra trevligt.

Alla som har vägarna förbi Karlstad är välkomna :)
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2013-08-21 09:21, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-08-20 23:29

Är helt med på idén, har bara svårt att realisera f.n. Men efter flytt så... :)

Annars tycker jag att det skulle vara kul med ett genuint HiFi-Fik nånstans :) Men det kanske förblir en dröm. Den som lever får se :)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-08-20 23:47

micromodular skrev:Lite konstigt att det inte finns en "HIFI-FIKA" tråd här på Faktiskt, faktiskt.

Och det är trevligt! På ett annat forum så finns det Audioklubbar lite varstans i Sverige,och de umgås inom dem och gör olika saker ihop. Det här med "HIFI-FIKA" mentalitet har ju oftast nämnts i nedlåtande ordalag här men det kanske finns intresse att umgås så även här så det är bara att köra.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
HK430

Inläggav HK430 » 2013-08-21 00:44

har funderat lite likadant som dig och har helt enkelt bjudit in mig till alla jag vet bor i närheten :roll:
Än så länge har ingen sagt nej, ska faktiskt iväg imorgon igen!

Alla som har vägarna förbi Umeå är självklart välkomna hem till mig också :)

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-08-21 00:48

phloam skrev:Är helt med på idén, har bara svårt att realisera f.n. Men efter flytt så... :)

Annars tycker jag att det skulle vara kul med ett genuint HiFi-Fik nånstans :) Men det kanske förblir en dröm. Den som lever får se :)

Har sett bilder på hifi-fik/pubar i Japan i gammal japansk litteratur jag har. Perfekt att sitta och drömma sig bort ett tag framför :D .

Själv finns jag i östra Skåne. Har ett trevligt system men mindre tid men är man intresserad kan man säkerligen ordna något.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 01:05

Kul att det verkar finnas ett intresse ändå! Hoppas på lite fler i mitt närområde dock :) .

Användarvisningsbild
lennartj

My place or your place?

Inläggav lennartj » 2013-08-21 01:11

Jag har massor av HiFi-kompisar, inte bara i Göteborgstrakten, som jag besöker när jag har möjlighet och vice versa, som Magnus besök i fredags är ett exempel på:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30986
I kväll hade jag också besök av ett par kompisar.
Som särbo med en trerummare är jag lyckligt lottad, åtminstone hifi-mässigt, och kan göra som jag vill, när jag vill, med rimlig hänsyn till mina grannar.

I min medlemspresentation som jag länkade till ovan finns ganska mycket info om mig och hur min anläggning kommit till.

Om du har lust att fika och lyssna på väldigt varierad musik hos mig är du välkommen om du skickar ett PM med en länk till din egen presentation samt datum som passar dig, både att komma på och ta emot besök.

Redan på torsdag och kommande helg går det bra för mig.

Kort om mig:
körsångare och inbiten Carlsson OA52 -entusiast sedan jag köpte mina för 29 år sedan. Jag lånar ofta hem prylar för provlyssing men byter väldigt sällan, kanske vart 25'te år i genomsnitt.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2013-08-21 09:12

Bra idé' . Titta även gärna på om det inte finns någon gök i närheten där du bor. De flesta (alla?) tar lätt på själva tävlandet. Om inte annat så brukar man få en hel del musiktips.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-21 09:15

Hififika är fina grejer!
Jag har varit på massor, och många har varit hemma hos mig. Lika trevligt varje gång. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-08-21 09:26

adzer skrev:HiFi-fika är trevligt.

Jag har gärna folk på besök hemma hos mig vilket jag brukar ha ibland. Vi i Karlstad besöker varandra då och då och ibland kommer det folk utifrån också vilket är extra trevligt.

Alla som har vägarna förbi Karlstad är välkomna :)

Aja, jag körde genom Karlstad för några veckor sedan, utan att poppa upp hemma hos dig ...
Eller Per, eller någon annan däromkring ...
*skäms* :oops:

Nåväl, hela familjen var med, så det var nog helt enkelt inte rätt läge.

Men jag tänkte iaf på dig, då när jag körde genom. :)

De gångar jag mött likasinnade hemma hos någon brukar jag kunna sammanfatta
behållningen som huvudsakligen umgänget, och lite allmänt trevligt prat, inte
bara om hifi.
Samt alla musiktips som man får med sig hem. :)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-21 09:28

aisopos skrev:Aja, jag körde genom Karlstad för några veckor sedan, utan att poppa upp hemma hos dig ...
Eller Per, eller någon annan däromkring ...
*skäms* :oops:

Nåväl, hela familjen var med, så det var nog helt enkelt inte rätt läge.

Men jag tänkte iaf på dig, då när jag körde genom. :)

Du är välkommen nästa gång :)

Det är väldigt många som verkar ha vägarna förbi Värmland på sommaren. Jag hade Almen, Schmutzinger och komorok på besök inom loppet av två veckor. Blev mycket tjöt och musik. Trevligare än så blir det knappast :)

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-21 09:55

Tycker det är rätt gott om träffar i en eller annan anda här på forumet.
Det är alltid trevligt att träffa andra med liknande intresse.
Har någon vägarna förbi så är dom välkomna.

Nästa träff på min önskelista är en vintage högtalartest :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: My place or your place?

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 14:31

lennartj skrev:Om du har lust att fika och lyssna på väldigt varierad musik hos mig är du välkommen om du skickar ett PM med en länk till din egen presentation samt datum som passar dig, både att komma på och ta emot besök.

Redan på torsdag och kommande helg går det bra för mig.

Trevligt! En som bor i Göteborg! :)

Kommer gärna hem någon gång till dig. Och du får såklart komma hem till mig också :D. Har ingen presentation här än, så länge får ni hålla till godo med: http://www.minhembio.com/genstruktur

Bra idé' . Titta även gärna på om det inte finns någon gök i närheten där du bor. De flesta (alla?) tar lätt på själva tävlandet. Om inte annat så brukar man få en hel del musiktips

GÖK, är det tävlandet? Vet inte om jag har så mycket att komma med bland de monsteranläggningarna :). Men om det är lättsamt så kanske man kan tänka sig vara med ändå. Får kolla om det finns någon här på bästkusten.

Användarvisningsbild
Tony

Inläggav Tony » 2013-08-21 14:47

Tycker det ar en alldeles utmarkt ide! Det behover ju inte vara en dedikerad hifi-fikaresa man gor. Om man ar ute och far i andra arenden sa ar det alltid trevligt att kunna halsa pa hos likasinnade hos lokalbefolkningen istallet for att kopa kaffe pa McDonalds.
Personligen sa tycker jag mig alltid ha fatt med mig nanting matnyttigt hem fran alla lyssningstillfallen hos andra. Man behover inte vara sa serios eller fokuserad, det ar bara trevligt att traffas och hora lite pa vad lyssningsvarden har for tankar och filosofier.
Sjalv staller jag garna upp pa det om nan har vagarna forbi!
Jag bor har, ungefar:
http://maps.google.co.uk/maps?q=aylesbu ... ed+Kingdom

Och om jag inte ar ute och reser sa ar jag hemma hela dagarna och har mycket och gott kaffe. ;-)
__
/ony

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2013-08-21 15:21

Jag har aldrig stött på nån otrevling när det gällt lyssningsfika.
I regel är det minst lika kul att kika i skivsamlingar som att lyssna också kan jag tycka.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 15:30

Kul att vi i alla fall är några så här långt som tycker det här verkar vara en bra ide!:)

Tony skrev:Personligen sa tycker jag mig alltid ha fatt med mig nanting matnyttigt hem fran alla lyssningstillfallen hos andra. Man behover inte vara sa serios eller fokuserad, det ar bara trevligt att traffas och hora lite pa vad lyssningsvarden har for tankar och filosofier.

Jo men precis. Min tanke är inte heller att man skall sitta med skallen i ett skruvstäd hela HiFi-fikan, utan att det kanske blir lite finlyssning, botanisera skivsamling, den som hälsar på kanske har med sig några skivor att spela, prat om hifi samt förhoppningsvis lite prat om annat också. Man gör som man vill helt enkelt:) .

Jag har aldrig stött på nån otrevling när det gällt lyssningsfika.
I regel är det minst lika kul att kika i skivsamlingar som att lyssna också kan jag tycka.

mvh/Harryup

Jo att spelar skivor för varann är riktigt kul!

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2013-08-21 15:45

Vet iaf att det finns många i Lund och Malmö som jag hade velat hälsa på och lyssna hos. :)

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-08-21 15:54

joakimfors skrev:Vet iaf att det finns många i Lund och Malmö som jag hade velat hälsa på och lyssna hos. :)

Vet inte om jag är en av dem, men du är välkommen! :-)
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2013-08-21 16:02

joakimfors skrev:Vet iaf att det finns många i Lund och Malmö som jag hade velat hälsa på och lyssna hos. :)

Vet inte om jag är en av dem, men du är välkommen! :-)

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2013-08-21 16:12

Hehe, bl.a. er jag tänkte på. Får kanske göra slag i saken och komma på besök någon dag. :)

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2013-08-21 16:15

genstruktur skrev:Kul att vi i alla fall är några så här långt som tycker det här verkar vara en bra ide!:)

Trådskaparen kanske vill göra en lista i första inlägget över städer och vilka där som kan tänka sig ett pm när man är i närheten :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 16:35

bootstrap skrev:
genstruktur skrev:Kul att vi i alla fall är några så här långt som tycker det här verkar vara en bra ide!:)

Trådskaparen kanske vill göra en lista i första inlägget över städer och vilka där som kan tänka sig ett pm när man är i närheten :)

Visst kan jag göra det! Ikväll.... Är på byn just nu.

De som inte har info om vart de bor synligt kanske vill posta här eller fylla i det?

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2013-08-21 16:37

bootstrap skrev:

Ähum :)
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=28195

Fast det är ju inte säkert att alla på kartan vill bju på fika iofs :)

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2013-08-21 16:40

Empa skrev:
bootstrap skrev:

Ähum :)
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=28195

Yes visste om den där :) Tänkte att det kunde vara smidigare med en lista i början på tråden så kan man snabbt titta och dra i väg ett pm om man kände för det :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 16:45

Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-08-21 17:12

Skall någon norrut är det bara skicka ett PM.

Jag kan bjuda på hasch-rökt sik eller en kopp sprit :o Eller kanske espresso :wink:
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-21 19:40

genstruktur skrev:Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?

Ja vill man vara helt anonym så är ju det en sak, men så fort folk vet vilken stad du bor i och vad du heter så är det väldigt lätt att ta fram adressen.

Jag själv har inget behov att vara anonym här.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-21 19:48

Måste man fika?
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 20:47

adzer skrev:
genstruktur skrev:Skall man sätta ut exakt vart man bor på en karta, eh? Känns väl sådär med tanke på stöldrisk?

Ja vill man vara helt anonym så är ju det en sak, men så fort folk vet vilken stad du bor i och vad du heter så är det väldigt lätt att ta fram adressen.

Mja helt anonym behöver jag inte vara men det kanske räcker med att de som kommer på hififika vet exakt vart jag bor. Men man gör som man vill såklart angående det. Nick samt stad borde ändå vara en liten utmaning att ta reda på adress utifrån?
Senast redigerad av genstruktur 2013-08-21 21:44, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 20:49

darkg skrev:Måste man fika?

Nee, det går bra med öl, lunch, handarbete eller dopp i grytan också :-). Det finns inga begränsningar!

Användarvisningsbild
nikeb

Inläggav nikeb » 2013-08-21 21:34

Jag har oxå tänkt på detta ganska länge. Finns det några skaraborgare här så är jag på. Typ Skara bor jag.
Senast redigerad av nikeb 2013-08-21 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-21 21:39

Har nu editerat förstainlägget med de som vill fika så här långt. Har inte tagit med de som bara gjort inlägg i tråden, utan endast de som sagt att man får komma hem till dem och lyssna. Ni kan väl kika igenom inlägget och se så att det stämmer, någon skrev inte i vilken stad den bodde i till exempel.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-08-21 22:25

Vinylcalle skrev:
phloam skrev:Är helt med på idén, har bara svårt att realisera f.n. Men efter flytt så... :)

Har sett bilder på hifi-fik/pubar i Japan i gammal japansk litteratur jag har. Perfekt att sitta och drömma sig bort ett tag framför :D .

Precis! :) Frågan är bara hur många som kan tänkas vallfärda hur långt till ett fik i Långtbortistan bara för hifi-kopplingen? (Vi kan ta det i egen tråd kanske)

Edit: Vi bor i Alingsås men flyttar om allt går i lås en bit utanför stan senare i höst. Då kan det bli fika :)

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2013-08-22 00:15

Några st kan klämma in sig hos mig. Har en betonggrotta i källaren där lite möda lagts för att fixa akustiken för en kombinerad hemmmabio och lyssningsrum. Anläggningen är en blandning av gammalt o nyare, Marantz, Rotel och Carver som för- o slutsteg, Oppo 105 för CD och BR, Altec Lansing som frontar och Bremen + några gamla Ino Y2:or som basar, en dammsamlande SL 1200 Mk II kan kopplas in för vinyl om det skulle behövas.

Bor en bit från Mölndals centrum.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-22 09:17

genstruktur skrev:Mja helt anonym behöver jag inte vara men det kanske räcker med att de som kommer på hififika vet exakt vart jag bor.

Det går ju att sätta pluppen i närheten av var man bor också :wink:
Det underlättar en hel del att hitta likasinnade i sitt närområde.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-22 09:21

genstruktur skrev:Mja helt anonym behöver jag inte vara men det kanske räcker med att de som kommer på hififika vet exakt vart jag bor. Men man gör som man vill såklart angående det. Nick samt stad borde ändå vara en liten utmaning att ta reda på adress utifrån?

Ja har man endast nick så är det lite svårare, men om man har sitt riktiga namn som nick eller tex i sin signatur samt en bild på sig själv som avatar så är det betydligt lättare :D

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-08-22 10:54

Jag har haft många fikusar på besök. :D
Det får gärna komma fler. :)
Så länge ingen gnäller på min usla kabeldragning. :wink:

Bor i Motala.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-22 11:22

Adhoc skrev:Några st kan klämma in sig hos mig. Har en betonggrotta i källaren där lite möda lagts för att fixa akustiken för en kombinerad hemmmabio och lyssningsrum. Anläggningen är en blandning av gammalt o nyare, Marantz, Rotel och Carver som för- o slutsteg, Oppo 105 för CD och BR, Altec Lansing som frontar och Bremen + några gamla Ino Y2:or som basar, en dammsamlande SL 1200 Mk II kan kopplas in för vinyl om det skulle behövas.

Bor en bit från Mölndals centrum.

Trevligt, en till i Göteborg! Kommer gärna och lyssnar någon dag. Först skall jag dock hem till lennartj, och bjuda honom till mig :).

Ja har man endast nick så är det lite svårare, men om man har sitt riktiga namn som nick eller tex i sin signatur samt en bild på sig själv som avatar så är det betydligt lättare Very Happy

Jo men så är det såklart :D.

Det går ju att sätta pluppen i närheten av var man bor också Wink

Visst gör de det, tänkte inte på det 8) .

Uppdaterat förstainlägg igen!

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-22 12:33

Jag Hifi-fikar gärna, antingen hos mig eller hos någon annan.

Bor i stockholm, och använder Ino i6 med prof. P-2.
Har uppspelare för både CD och Vinyl.
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Bernt

Inläggav Bernt » 2013-08-22 12:54

Sånt här är skoj. Jag bjuder också gärna på lite fika, i Kareby (Strax norr om Kungälv)
Jobbar på Jorma Design
Medskyldig till No Frills Audio

"it's useful to remember that the ear is not a microphone and the brain is not a tape recorder" - Nelson Pass

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2013-08-22 13:07

Jag är PÅ.
Bor i göteborgstrakten och kör Linngrejer.

Hade en träff i våras som fick ställas in pga lilltjejen mådde dåligt dagen innan.
Det var givetvis ingen fara, hon var stenfrisk sedan.
Alla som vill är välkomna hem. PM tack

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-08-22 17:39

Jag bjuder gärna på fika.
Jag har dock inget speciellt att titta eller lyssna på. Bara lite hemgjort junk som vilket
år som helst blir klart. :oops:

Men jag brukar kunna snacka iaf, och fixa en kopp kaffe ... :)

Jag bor någon mil nordost Uppsala. Passerar man Uppsala på E4'n förlorar man
ca 2 mil på en omväg till mig.

Alla mina kompisar får sova över eller komma och äta om dom är på genomresa.
Det kan även gälla dig om du direkt blir min kompis. 8)

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-08-22 18:06

Jag tycker sån här fika och ryggdunkartävlingar är ett sliskigt påfund, som amerikansk wrestling, ytligt och på låtsas

Vuxna människor leker i sandlådan :roll:
Bikinitider

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-22 18:10

celef skrev:Jag tycker sån här fika och ryggdunkartävlingar är ett sliskigt påfund, som amerikansk wrestling, ytligt och på låtsas

Vad är det som gör det ytligt och på låtsas?
Sättet att komma i kontakt på?

Det är väl toppen att träffa likasinnade just när man, som TS skriver, kanske inte har så många andra likasinnade i sin övriga bekantskapskrets.
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-22 18:29

aisopos skrev:Jag bjuder gärna på fika.
Jag har dock inget speciellt att titta eller lyssna på. Bara lite hemgjort junk som vilket
år som helst blir klart. :oops:

Men jag brukar kunna snacka iaf, och fixa en kopp kaffe ... :)

Jag bor någon mil nordost Uppsala. Passerar man Uppsala på E4'n förlorar man
ca 2 mil på en omväg till mig.

Alla mina kompisar får sova över eller komma och äta om dom är på genomresa.
Det kan även gälla dig om du direkt blir min kompis. 8)

Jahaaa... men har du mjukfötter till koppen och talar du luftigt och högupplöst?

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-08-22 19:36

Nä, inga tweaks här. Inte ens på kopparna. :)

Men kommer någon och lyssnar kan jag försöka ställa till högtalarna så båda
är riktade mot lyssnarens öron, och på samma avstånd. ;)

Även TV-ljudet går ut genom högtalarna, så dom blir allt som oftast riktade snett
ty soffan står lite vid sidan av.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-22 20:04

aisopos skrev:Nä, inga tweaks här. Inte ens på kopparna. :)

Men kommer någon och lyssnar kan jag försöka ställa till högtalarna så båda
är riktade mot lyssnarens öron, och på samma avstånd. ;)

Även TV-ljudet går ut genom högtalarna, så dom blir allt som oftast riktade snett
ty soffan står lite vid sidan av.

Hm ok. Men om gästerna vrider på huvudet / stannar i farstun?

Användarvisningsbild
HK430

Inläggav HK430 » 2013-08-22 21:24

till TS så bor jag strax utanför umeå, skriv umeå!

Användarvisningsbild
Johansthlm

Inläggav Johansthlm » 2013-08-22 22:06

Fikar gärna!
Och lyssnar gärna på ino-rigg!
Själv har ja System Audio sa2k master som toppar och 4 slutna sdx10 som står för bas.

Allt gott!

Johan

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-08-22 22:21

celef skrev:Jag tycker sån här fika och ryggdunkartävlingar är ett sliskigt påfund, som amerikansk wrestling, ytligt och på låtsas

Det är för att du är rädd för att få löss! :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-23 00:20

HK430 skrev:till TS så bor jag strax utanför umeå, skriv umeå!

Done!

Fikar gärna!
Själv har ja System Audio sa2k master som toppar och 4 slutna sdx10 som står för bas.

Allt gott!

Johan

Vilken stad bor du i? Stockholm med tanke på ditt nick kanske:wink: ?

Ikväll var jag i alla fall hemma på den här trådens första Hifi-fika(för det är det väl?) hos lennartj. Det var mycket trevligt måste jag säga :). Fick lyssna på Carlssonhögtalare och hembyggda basar(mycket fin återgivning), vinyl, cd, flac i trevligt sällskap. lennartj var en utmärkt värd, tack lennartj!:) Kvällsmat fick jag också!
Fick med mig hem en del skivtips också som skall kollas upp lite närmare.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-23 03:05

Den som planerar en resa längs E18, t ex Oslo - Stockholm, är hemskt välkommen att kontakta mig. Är jag hemma så bjuder jag gärna på en kopp kaffe och lyssning av min humbla ljudanläggning (som låter bäst i världen) med Carlsson eller Walker beroende på dagshumör. Du som hälsar på behöver inte alls tycka likadant.
Sitter nöjd :)

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-08-23 05:58

adzer skrev:

Finns andra som läser med som ej tillhör forumet tänk på det.

Användarvisningsbild
Johansthlm

Inläggav Johansthlm » 2013-08-23 06:03

genstruktur skrev:
HK430 skrev:till TS så bor jag strax utanför umeå, skriv umeå!

Done!

Fikar gärna!

Allt gott!

Johan

Vilken stad bor du i?

Jag bor på Södermalm i Stockholm.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-25 13:49

hifikg skrev:Den som planerar en resa längs E18, t ex Oslo - Stockholm, är hemskt välkommen att kontakta mig. Är jag hemma så bjuder jag gärna på en kopp kaffe och lyssning av min humbla ljudanläggning (som låter bäst i världen) med Carlsson eller Walker beroende på dagshumör. Du som hälsar på behöver inte alls tycka likadant.

Du är nu med i förstainlägget, Hallstahammar?

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-08-25 13:52

Vi vill gärna ha med dig så hur kan vi göra för att undvika ovanstående?

Grovt bröd, svår musik, norrländsk konversationsteknik? :)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-08-25 13:58

boom skrev:
adzer skrev:

Finns andra som läser med som ej tillhör forumet tänk på det.

Precis! NSA och FRA läser allt här. Så det är viktigt att inte avslöja för mycket så som sitt BMI bl a. 8)

OnT: Man får gärna komma hem och fika här också. Vad jag har inkopplat kan variera beroende på uppdrag.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-25 14:06

genstruktur skrev:
hifikg skrev:Den som planerar en resa längs E18, t ex Oslo - Stockholm, är hemskt välkommen att kontakta mig. Är jag hemma så bjuder jag gärna på en kopp kaffe och lyssning av min humbla ljudanläggning (som låter bäst i världen) med Carlsson eller Walker beroende på dagshumör. Du som hälsar på behöver inte alls tycka likadant.

Du är nu med i förstainlägget, Hallstahammar?

yupp!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-25 14:08

boom skrev:Finns andra som läser med som ej tillhör forumet tänk på det.

Det är därför jag är skriven på en annan adress än min ljudanläggning ;-)

Användarvisningsbild
manix

Inläggav manix » 2013-08-25 14:27

Här är en till som gärna fikar. Bor väster om Lund och utrustningen är Squeezebox Touch, Marantz SR 5004 & ett par pIP.

Användarvisningsbild
Komorok
Moai

Inläggav Komorok » 2013-08-25 14:55

Vill man fika med mig så vore det skoj. Jag kanske är upptagen lite väl ofta, så det finns risk att det blir ett nekande svar. Men är jag hemma är fikasugna välkomna.
Komorok Specialist Projects.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-25 17:44

Komorok skrev:Vill man fika med mig så vore det skoj. Jag kanske är upptagen lite väl ofta, så det finns risk att det blir ett nekande svar. Men är jag hemma är fikasugna välkomna.

Ey! Vart bor du? Bor du i skåpet elle? :)

Ni andra som kom in på slutet är nu med i förstainlägget.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2013-08-25 21:39

KarlXII skrev:Hififika är fina grejer!
Jag har varit på massor, och många har varit hemma hos mig. Lika trevligt varje gång. :)

Var på en idag och lyssnade på 4 st olika Tannoy högtalare 8)
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Komorok
Moai

Inläggav Komorok » 2013-08-25 21:41

genstruktur skrev:
Komorok skrev:Vill man fika med mig så vore det skoj. Jag kanske är upptagen lite väl ofta, så det finns risk att det blir ett nekande svar. Men är jag hemma är fikasugna välkomna.

Jag bor ju i Kungsängen, nordväst om Stockholm. På väg till HifiKG typ :-) .

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-26 07:28

Komorok skrev:
genstruktur skrev:

Jag bor ju i Kungsängen, nordväst om Stockholm. På väg till HifiKG typ :-) .

Tack, du är härmed uppskriven! :)

Användarvisningsbild
micromodular

Inläggav micromodular » 2013-08-26 21:05

Jag bor i Tumba och har en perkolator, vattenkokare och barskåp.
Har både klass A, AB och D, sedan LP, CD och PC, till sist dualkoncentric,
OA och OB-fullrange...kanske inte NÅN bas i dessa.

PM:a bara så fixar tiden det mesta.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-27 19:09

micromodular skrev:Jag bor i Tumba och har en perkolator, vattenkokare och barskåp.

Trevligt, du är nu editerad i första inlägget.

Var på en idag och lyssnade på 4 st olika Tannoy högtalare Cool

Vill du vara med i fikalistan?

Användarvisningsbild
micromodular

Inläggav micromodular » 2013-08-27 20:58

genstruktur skrev:
micromodular skrev:Jag bor i Tumba och har en perkolator, vattenkokare och barskåp.

Ja, hjärna!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-28 07:28

micromodular skrev:
genstruktur skrev:

Ja, hjärna!

Jo men det förstod jag :), du är tillagd! Det sista citatet var riktat till FBK, har fortfarande inte förstårr hur man citerar flera på ett sätt som gör att man ser ifrån vem citatet kommer.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-28 07:42

genstruktur skrev:Det sista citatet var riktat till FBK, har fortfarande inte förstårr hur man citerar flera på ett sätt som gör att man ser ifrån vem citatet kommer.

Behåll bara [ quote="xxx" ] före och sedan [ /quote ] efter varje inlägg.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-28 08:05

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Det sista citatet var riktat till FBK, har fortfarande inte förstårr hur man citerar flera på ett sätt som gör att man ser ifrån vem citatet kommer.

Behåll bara [ quote="xxx" ] före och sedan [ /quote ] efter varje inlägg.

Aha, hmm. Men om man citerar ett inlägg blir det så som du säger. Om jag vill citera två inlägg från två olika användare blir det väl svårare? Finns ingen citera fleraknapp när man skriver inlägg. Trycker jag citera på ena, skriver, postar. Sen samma på nästa inlägg, då blir det väl två poster också?

Eller menar du att jag manuellt skall klippa in quote =xxx på varje inlägg jag skall citera från olika användare?

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-28 08:12

genstruktur skrev:Aha, hmm. Men om man citerar ett inlägg blir det så som du säger. Om jag vill citera två inlägg från två olika användare blir det väl svårare? Finns ingen citera fleraknapp när man skriver inlägg. Trycker jag citera på ena, skriver, postar. Sen samma på nästa inlägg, då blir det väl två poster också?

Eller menar du att jag manuellt skall klippa in quote =xxx på varje inlägg jag skall citera från olika användare?

Aha du menar så.
Jag brukar citera det ena först. Klipper ut och citerar nästa varpå jag klistrar in urklippet.
xxx skulle bara motsvara ett nick.
Mejkar det nån sens för dig?

Med knappen "Quote" så ser man ju inte från vem inlägget kommer.
Senast redigerad av 2-ch 2013-08-28 08:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Komorok
Moai

Inläggav Komorok » 2013-08-28 08:12

Eller så lär man sig att skriva koden utantill :-) .

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-28 08:17

Komorok skrev:Eller så lär man sig att skriva koden utantill :-) .

Det är naturligtvis det bästa.

Då blir det [ quote="Nick" ] avsluta inlägget med[ /quote] (fast utan mellanslag då förståss)

Oj. Nu kom vi långt från fikat här :wink:

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-29 07:42

2-ch skrev:
genstruktur skrev:Aha, hmm. Men om man citerar ett inlägg blir det så som du säger. Om jag vill citera två inlägg från två olika användare blir det väl svårare? Finns ingen citera fleraknapp när man skriver inlägg. Trycker jag citera på ena, skriver, postar. Sen samma på nästa inlägg, då blir det väl två poster också?

Aha du menar så.
Jag brukar citera det ena först. Klipper ut och citerar nästa varpå jag klistrar in urklippet.
xxx skulle bara motsvara ett nick.
Mejkar det nån sens för dig?

Med knappen "Quote" så ser man ju inte från vem inlägget kommer.

Det här med att citera, kopiera, citera samt klistra in känns lite bättre i alla fall. Tack för det tipset!

Komorok skrev:Eller så lär man sig att skriva koden utantill :-) .
:)

Jo det kan man också göra, kör enligt ovanstående till jag lärt mig
:lol: .

Som ni sa, långt ifrån hifi-fika. Moderator kan ta bort onödiga inlägg om så önskas.

Användarvisningsbild
micromodular

Inläggav micromodular » 2013-09-03 21:14

Vem är det som har en massa Tannoy:er? Och kaffe?
Lite nyfiken på att höra några andra stallkamrater än mina.

Användarvisningsbild
Bernt

Inläggav Bernt » 2013-09-06 09:51

micromodular skrev:Vem är det som har en massa Tannoy:er? Och kaffe?
Lite nyfiken på att höra några andra stallkamrater än mina.

Det är nog Tobbe L på Hififorum du menar. Jag vet inte om han är medlem här.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=90170
Senast redigerad av Bernt 2013-09-06 09:55, redigerad totalt 1 gång.
Jobbar på Jorma Design
Medskyldig till No Frills Audio

"it's useful to remember that the ear is not a microphone and the brain is not a tape recorder" - Nelson Pass

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2013-09-06 13:28

Jag bor i östra Gbg. Alltid trevligt att träffas irl.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
donjansson

Inläggav donjansson » 2013-10-08 20:55

Skulle behöva hjälp med en kalibrering av högtalarna. Har skruvat så mycket på diskant och mellanregister att jag snart tror att reglagen ska ramla av. Blev tipsad att slänga in nå'n form av "inbjudan" här under Medlemspresentationer. Så...
Jag håller till i Finja/Hässleholm. Om tid och intresse finnes hade jag tacksamt tagit emot en hjälpande hand. Bjuder på en kopp kaffe, eller två!

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-10-10 02:10

Den som har vägarna förbi i marks kommun (hyssna) är välkommen på en fika hos mig....qln artec 1600 med bas moduler (tc sounds lms)

Användarvisningsbild
zartok

Inläggav zartok » 2013-10-10 08:02

Jag tar GÄRNA emot hifientusiaster. Skitkul att ha folk som deöar i tresset istället för dom vanliga polarna som frågar om människans öra ens kan uppfatta skillnaden på högtalare för 2000 och 100.000 kr.

På mhbs spelforum är jag ökänd som den evigt snackande norrlänningen, så jag är pratglad och lättpratad. Bör innefatta hög social kompetens :)

Bor i umeå och har volent vl-2 samt rudolf 4-bassystem. I skiftet november-december ska det bytas till rudolf-8.

Tar emot och kommer till hifiintresserade i trakten :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-10 13:56

Ni som ramla in sist är inediterade i första inlägget nu!

På lördag kommer lennartj hem till mig på hifi-fika :) .

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2013-10-10 16:00

Kunde gärna haft en hififika, men jag är inte så rik. För skall man ha en hififika så måste man ha en eklusivmat, presentera de dyrbara rätterna, hur svårt jag hade för att jaga rätt tryffeln från Frankrike när jag slogs mot vildsvinen. Till detta så måste om jag har förstått rätt servera en utsökt Bernadone de vitt rött vin från en totalt omöjlig by i just Frankrike.

Ni skulle väl inte komma på en helt vanlig träff med lite bakat, lite kaffe o spisa lite musik, väl??
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Komorok
Moai

Inläggav Komorok » 2013-10-10 16:03

Jag lär inte bjuda på någon flott fika heller iaf. Torra bullar från kiosken och lite bryggkaffe. Poängen är ju att träffas. Så du kan vara lugn, MatsÅ.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-10-10 16:12

matså skrev:Kunde gärna haft en hififika, men jag är inte så rik. För skall man ha en hififika så måste man ha en eklusivmat, presentera de dyrbara rätterna, hur svårt jag hade för att jaga rätt tryffeln från Frankrike när jag slogs mot vildsvinen. Till detta så måste om jag har förstått rätt servera en utsökt Bernadone de vitt rött vin från en totalt omöjlig by i just Frankrike.

Det där har du hittat på själv, Mats. Detsamma när det gäller feelgood.

Almen, ledsen att det gled oss ur händerna. Hela helgen fick vikas åt barnens aktiviteter.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2013-10-10 16:34

bomellberg skrev:Almen, ledsen att det gled oss ur händerna. Hela helgen fick vikas åt barnens aktiviteter.

Jepp, jag hade också ganska fullt upp. Fick bl.a. sitta med lite på en inspelning producerad och rattad av Bertil Alving! 8O

Får bli nästa gång.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-10 16:46

matså skrev:Kunde gärna haft en hififika, men jag är inte så rik. För skall man ha en hififika så måste man ha en eklusivmat, presentera de dyrbara rätterna, hur svårt jag hade för att jaga rätt tryffeln från Frankrike när jag slogs mot vildsvinen. Till detta så måste om jag har förstått rätt servera en utsökt Bernadone de vitt rött vin från en totalt omöjlig by i just Frankrike.

Ni skulle väl inte komma på en helt vanlig träff med lite bakat, lite kaffe o spisa lite musik, väl??

När jag startade tråden fanns det inga sådana krav i tankarna alls. Sen vad enskilda medlemmar förväntar sig kan jag dock inte svara för. Kaffe och bulle fungerar för mig, och troligvis för de flesta andra :-). Så hifi-fika på vettja!

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-10-10 16:56

Almen skrev:
bomellberg skrev:Almen, ledsen att det gled oss ur händerna. Hela helgen fick vikas åt barnens aktiviteter.

Jepp, jag hade också ganska fullt upp. Fick bl.a. sitta med lite på en inspelning producerad och rattad av Bertil Alving! 8O

Får bli nästa gång.

Jaha, med Lunds Vokalensemble? Där skulle jag varit med.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2013-10-10 16:59

bomellberg skrev:
Almen skrev:

Får bli nästa gång.

Jaha, med Lunds Vokalensemble? Där skulle jag varit med.

H-mollmässan i Uppåkra, ja.

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2013-10-10 18:12

@Matså
Kanelbullar och kaffe är svårslaget! :)

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-10-10 18:59

En slät kopp kaffe kan gott duga åt mig.
Brago eller ballerinakex är mervärde, och allt över det rena lyxen. ;)

Snacket och musiken är viktigare, tycker jag.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson

Inläggav ChristianAndersson » 2013-10-10 20:07

Den som har äger en bok och en trädgård fattas inget,
i Sverige finns bibliotek och allemansrätt.
=money left for soundsystem & rum.

Skriv upp mig på deltagarllistan. :)
Shatterer of words

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-10-11 00:53

Skall ha en liten hifi fest 9e nov om intresse finns att deltaga :)

Det blir en riktigt trevlig kväll med "god" mat och massa musik där vissa deltagare tar med sina egna grejer (basar mm)....vi skall även testa lite kablar också....lite subjektivt så där (bla de ökända coconut audio)
Detta kommer att hållas i hyssna /marks kommun, sovplatser kan ordnas.

Sänd ett pm om intresse finns.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-11 07:57

Oresound skrev:

Skaaaune?

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-11 07:58

aisopos skrev:En slät kopp kaffe kan gott duga åt mig.

Snacket och musiken är viktigare, tycker jag.

Jo men visst är det så!

Användarvisningsbild
ChristianAndersson

Inläggav ChristianAndersson » 2013-10-11 17:59

genstruktur skrev:
Oresound skrev:

Skaaaune?

Ja, följ ledningarna till Barsebäcksverket.
Shatterer of words

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-12 12:37

Oresound skrev:
genstruktur skrev:
Oresound skrev:

Skaaaune?

Du är med!

:)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-12 12:37

robert293 skrev:Skall ha en liten hifi fest 9e nov om intresse finns att deltaga :)

Det blir en riktigt trevlig kväll med "god" mat och massa musik där vissa deltagare tar med sina egna grejer (basar mm)....vi skall även testa lite kablar också....lite subjektivt så där (bla de ökända coconut audio)

Lät kul!

Skall konsultera almanackan :).

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-10-12 15:38

genstruktur skrev:
robert293 skrev:Skall ha en liten hifi fest 9e nov om intresse finns att deltaga :)

Lät kul!

Skall konsultera almanackan :).

Gott :)

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-10-12 16:23

Oresound skrev:
genstruktur skrev:
Oresound skrev:

Skaaaune?

Ahh.
Men du, blev ljudet sämre när verket stängde?

Jag menar att innan så låg du jäkligt nära själva strömkällan ... 8)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-12 21:52

Idag har jag haft lennartj på besök.

Jäkla trevligt måste jag säga :). Vi har lyssnat på musik, mätt, fikat och pratat.

Hifi-fika är kul :D.

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll lennartj!

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2013-10-14 03:32

Tack för mycket god fika och lyssning på mycket vackra och välljudande högtalare. Du har verkligen gjort ett kap!
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-14 20:05

lennartj skrev:Tack för mycket god fika och lyssning på mycket vackra och välljudande högtalare. Du har verkligen gjort ett kap!

Tack och välkommen tillbaka :).

Användarvisningsbild
stefaninorr

Inläggav stefaninorr » 2013-10-23 21:30

bassman skrev:Skall någon norrut är det bara skicka ett PM.

Jag kan bjuda på hasch-rökt sik eller en kopp sprit :o Eller kanske espresso :wink:

tackar för en väldigt trevlig kväll!!!! gott kaffe, härlig musik, underbart ljud och sist men inte minst en väldigt trevlig värd :D :D

trevligt sällskap av MX med..

sen sist väldigt generös värd som lånar ut ett par pip are till mig :P :P :P :P

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-23 21:33

Vad trevligt det lät! :)

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-10-24 03:02

Uppdatering ang hififesten jag skall ha 9e nov i hyssna.

Ett par gubbar till får plats för det första :)

Upplägget blir sådant att vi skall hårdtesta mina tc sounds lms basmoduler med div olika steg bla behringer inuke 6000/3000 samt reloop ra1500 pro och avslutning med jungson 80w klass a! (räkna isdf med lite förvåning av den sistnämnde) tillsammans med Qln artec 1600mk3 som frontar.
Vi kommer då att utvärdera parvis om div skillnader mellan stegen och dsp vs analogt filter...varför parvis? rummet inte är det största och sweetspot ganska litet men med godkänd akustik i övrigt...infra kan utlovas i förväg ang lms :)
Sen kommer vi även att testa ett par diy sdx12" (länkar till våra byggen längst ner)

Det blir underbart käk ifrån en vän som kan det där med mat, misstänker att det blir hans berömda pasta/köttfärssås i high end klass :)
Senare på kvällen blir det lite mer rock n roll och det som tillhör, vill man sova över är det inga problem, ta isdf med sovsäck/liggunderlag (jag har i värsta fall några underlag i reserv)
Hög volym mm blir heller inga problem, bor väldigt avskilt.

Lms: http://www.minhembio.com/robert293/340867/

Sdx: http://www.minhembio.com/MattiasBGD

Alla som har hifi intresse är välkommna.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-27 23:08

robert293 skrev:Uppdatering ang hififesten jag skall ha 9e nov i hyssna.

Upplägget blir sådant att vi skall hårdtesta mina tc sounds lms basmoduler med div olika steg bla behringer inuke 6000/3000 samt reloop ra1500 pro och avslutning med jungson 80w klass a! (räkna isdf med lite förvåning av den sistnämnde) tillsammans med Qln artec 1600mk3 som frontar.
Vi kommer då att utvärdera parvis om div skillnader mellan stegen och dsp vs analogt filter...varför parvis? rummet inte är det största och sweetspot ganska litet men med godkänd akustik i övrigt...infra kan utlovas i förväg ang lms :)
Sen kommer vi även att testa ett par diy sdx12" (länkar till våra byggen längst ner)

Det blir underbart käk ifrån en vän som kan det där med mat, misstänker att det blir hans berömda pasta/köttfärssås i high end klass :)
Senare på kvällen blir det lite mer rock n roll och det som tillhör, vill man sova över är det inga problem, ta isdf med sovsäck/liggunderlag (jag har i värsta fall några underlag i reserv)

Låter riktigt trevligt det där, hade varit kul att komma förbi! :)

Dock är det inte riktigt säkert att jag kan, och jag behöver låna en bil om jag skall åka. När är sista dag att "anmäla sig"?

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2013-10-28 23:37

Jag bor i Mellerud, det passerar säkert många av er då och då. Bara att slå en pling (pm för nr). Jag har lite olika prylar, allt från dux till mcintosh. Vad som står framme för tillfället vet man aldrig :wink:

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-10-31 17:32

genstruktur skrev:

Dock är det inte riktigt säkert att jag kan, och jag behöver låna en bil om jag skall åka. När är sista dag att "anmäla sig"?

Du får bli vårt wild card :) och då är det bara att dyka upp.
Skickar mitt nr på pm.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-31 17:38

robert293 skrev:
genstruktur skrev:

Du får bli vårt wild card :) och då är det bara att dyka upp.
Skickar mitt nr på pm.

haha, tack! Det är ingen annan som skall åka från Göteborg möjligvis?

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-10-31 17:50

Jag hade hifi-fika med Stefaninorr och mx förra veckan, fördömt trevligt!

Kul med träffa folk och så får man skitbra musiktips som man bommat. Bara skicka PM om fler här uppe vill besöka :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-10-31 20:05

bassman skrev:Jag hade hifi-fika med Stefaninorr och mx förra veckan, fördömt trevligt!

Kul med träffa folk och så får man skitbra musiktips som man bommat. Bara skicka PM om fler här uppe vill besöka :)

Det där med musiktipsen är en väldigt rolig del, ja! :)

Användarvisningsbild
stefaninorr

HIFI fika

Inläggav stefaninorr » 2013-11-06 22:29

var hemma hos MX ikväll lyssnade på en trevlig anläggning :D
tack för en trevlig kväll.

bli sugen på ino 8) 8) 8) 8)

Användarvisningsbild
talibankocken

Inläggav talibankocken » 2013-11-07 20:02

Om någon har vägarna förbi sthlm så kan jag också bjuda på en hifi-fika.

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2013-11-08 13:01

Robert293, Hm, den här tråden har jag tittat på för sällan. Skulle varit kul att ha kommit förbi och kolla in din kanonfina basbyggen. Lite väl sent nu att anmäla intresse när du kör ikväll men det blir säkert kul och givande för er som är där.

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-11-09 00:55

Adhoc skrev:Robert293, Hm, den här tråden har jag tittat på för sällan. Skulle varit kul att ha kommit förbi och kolla in din kanonfina basbyggen. Lite väl sent nu att anmäla intresse när du kör ikväll men det blir säkert kul och givande för er som är där.

Det är imorgon lördag, vi drar igång ca 16-18:00.

Du är välkommen ......pm:ar mer info.

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2013-11-09 11:42

Du har koll på tiden! :) Det har inte laptoppen som lever i framtiden, -måste ställa om datum i den. Kollar med tanten så hon inte har "kokat ihop" någon oförutsedd överraskning och ringer dig sen.

Användarvisningsbild
zartok

Inläggav zartok » 2013-11-09 12:00

Jag lägger in att jag planerar en hifidemo av mina basar på lördag om exakt en vecka. Intresserade kan höra av sig här eller via pm. Umeå är resmålet och fika är inte garanterat då jag behöver dumpa en 10 kg :D

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-10 14:39

Hej!

Är ny på detta forum... bor i göteborg och skulle gärna vilja vara med på hifi fika!

Trevligt att träffa folk som har samma intresse för att lyssna på musik. :)

/Anders

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-10 23:22

Ska väl presentera mig lite kort och berätta lite om min anläggning!

41 år bor med min sambo och 2 katter.

Förstärkare: Onkyo tx-nr 3009
Slutsteg:3st advance acoustic maa705
Högtalare: Jamo c809 med tillhörande center och surround Yamaha c225
Sub:Yamaha soavo 900sw

/Anders

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-11-11 00:00

Välkommen! Starta gärna en medlemspresentation.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-11-11 00:14

Nattlorden skrev:Välkommen! Starta gärna en medlemspresentation.

+1

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-11 00:22

Ska göra det... :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-11-11 08:57

Wecco skrev:Hej!

Är ny på detta forum... bor i göteborg och skulle gärna vilja vara med på hifi fika!

Trevligt att träffa folk som har samma intresse för att lyssna på musik. :)

/Anders

Ursäkta att man är lite seg.

Har editerat in dig i första inlägget nu! Valkommen :)

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-11 12:02

Tackar! :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-11-16 22:31

lennartj skrev:Tack för mycket god fika och lyssning på mycket vackra och välljudande högtalare. Du har verkligen gjort ett kap!

Nu har jag fått ordning på basen också med min Antimode, så du är välkommen på en återträff :). Mycket trevligt sist Lennart!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-11-16 22:32

Wecco skrev:Tackar! :)

Vilket område i Göteborg bor du i? Är vi grannar på Hisingen? :)

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-16 23:27

Japp bor på Hisingen! :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-11-16 23:33

Wecco skrev:Japp bor på Hisingen! :)

Ah trevligt, då får vi styra upp något! :)

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2013-11-16 23:43

Ja det tycker jag, skulle vara trevligt!

Användarvisningsbild
lennartj

Antimode och DSD

Inläggav lennartj » 2013-11-17 21:59

genstruktur skrev:

Nu har jag fått ordning på basen också med min Antimode, så du är välkommen på en återträff :). Mycket trevligt sist Lennart!

Jatack, gärna.
Jag har ännu inte haft tillfälle att höra vad en antimode kan göra.
Desutom kan jag meddela att jag efter många turer fått min Mytek-DAC att spela alla högupplösta filformat, alltså även DSD64 och DSD128 utöver PCM 24/192 och lägre. Det är hörvärt. Jag kan ta med laptop och DAC om du är nyfiken, eller kom till mig först, så vi ligger i fas.
Kommande vecka är jag fullbokad.

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Antimode och DSD

Inläggav genstruktur » 2013-11-17 23:44

lennartj skrev:
genstruktur skrev:

Jatack, gärna.
Jag har ännu inte haft tillfälle att höra vad en antimode kan göra.
Desutom kan jag meddela att jag efter många turer fått min Mytek-DAC att spela alla högupplösta filformat, alltså även DSD64 och DSD128 utöver PCM 24/192 och lägre. Det är hörvärt. Jag kan ta med laptop och DAC om du är nyfiken, eller kom till mig först, så vi ligger i fas.
Kommande vecka är jag fullbokad.

Då blir det ett perfekt tillfälle att göra det då! :)

Jag kommer gärna till dig igen, det var trevligt sist! Är också fullbokade veckan som kommer, men kanske helgen efter? Jag tar kontakt via PM istället så kan vi göra upp något!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-01-05 03:01

Då har lennartj och hans kompis Leif varit på hifi-fika hos mig idag. Väldigt trevligt får jag säga! Dessa herrar lyckades också med några små enkla medel, att få min anläggning att låta lite bättre. Helt gratis var det också! :)

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2014-01-05 03:10

genstruktur skrev:Då har lennartj och hans kompis Leif varit på hifi-fika hos mig idag. Väldigt trevligt får jag säga! Dessa herrar lyckades också med några små enkla medel, att få min anläggning att låta lite bättre. Helt gratis var det också! :)

Inte ens en endaste liten kanelbulle till fikat . . . . typ ? :evil: :wink:
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
lennartj

Fika

Inläggav lennartj » 2014-01-05 04:14

Kanelbullar nej, men vi bjöds på hembakade havreflarn, negerbollar (jag vidhåller att saker heter vad de alltid har hetat) samt starkt och gott kaffe.
Senare bjöds även på utsökta brända och destillerade droppar från Islay (efter kritisk lyssning och finjustering av högtalarpositioner).
Stort tack för detta!

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2014-01-05 10:07

Berätta gärna hur mycket ni flyttade på högtalarna, handlade det om meter? Eller dm? Eller cm? Eller mm? Eller kanske bara justera invikning?
Bikinitider

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-01-05 12:40

celef skrev:Berätta gärna hur mycket ni flyttade på högtalarna, handlade det om meter? Eller dm? Eller cm? Eller mm? Eller kanske bara justera invikning?

Det var invinklingen som justerades. Utsidorna på högtalarna justerades utåt med 1-2cm. Innan korsade diskanterna varandra ca 40cm framför sweetspot, nu kanske det handlar om 15cm. Förbluffande stor skillnad faktiskt.

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2014-01-06 00:36

genstruktur skrev:Då har lennartj och hans kompis Leif varit på hifi-fika hos mig idag. Väldigt trevligt får jag säga! Dessa herrar lyckades också med några små enkla medel, att få min anläggning att låta lite bättre. Helt gratis var det också! :)

Skoj... Hade varit trevligt att varit med, har varit lite mycket nu.... Kommer gärna förbi någon helg. :) vilken musik lyssnade ni på??

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-01-06 03:27

Wecco skrev:

Skoj... Hade varit trevligt att varit med, har varit lite mycket nu.... Kommer gärna förbi någon helg. :) vilken musik lyssnade ni på??

Ja vad var det vi lyssna på :). Erykah Badu, Nithin Swahany, Kapten Röd, Yello, Promoe är det jag minns att jag spelade ju nu. Sen spelade Leif någon Kromata(hette det så?), någon svensk slagverksgrupp med mördande dynamik. Verkade mest vara en skiva som var med för att klippa slusteget :), och lite annat klassiskt. Lennart körde någon blandad kompott med bland annat någpn "ballong-låt"? Fast det kan han nog bäst svara på själv vad han spelade :).

Användarvisningsbild
Wecco

Inläggav Wecco » 2014-01-06 10:28

Ja vad var det vi lyssna på :). Erykah Badu, Nithin Swahany, Kapten Röd, Yello, Promoe är det jag minns att jag spelade ju nu. Sen spelade Leif någon Kromata(hette det så?), någon svensk slagverksgrupp med mördande dynamik. Verkade mest vara en skiva som var med för att klippa slusteget :), och lite annat klassiskt. Lennart körde någon blandad kompott med bland annat någpn "ballong-låt"? Fast det kan han nog bäst svara på själv vad han spelade :).[/quote]

Aha... Skickat pm till dig! :)

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2014-01-06 11:27

Intressant det där med Kroumata. Vilken CD/spår var det ni spelade?
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2014-01-06 12:26

Dräparstycket med Kroumata Percussion Ensemble finns på BIS CD-232, sista stycket (nr. 4) Hiérophonie V, komponerat av Yoshihisa Taïra.

Ballongsläppet som jag spelade kommer från en skiva som egentligen är en drift med über-seriösa album typ "Archiv Produktion" från DG, "Das alte Werk" från Telefunken och liknande med Gregorio Paniaguas grupp Atrium Musicae de Madrid med det passande namnet La Folia de la Spagna.
Den första (och i mitt tycke bästa) CD-utgåvan HMC901050 på Harmonia Mundi är nog svår att få tag på nu, men återutgivningen på (dyr) XRCD JM-XR24201 finns säkert att beställa.

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2014-01-06 14:44

Tack för info!

Det fans 1 ex (ny) av HMC901050 på Amazon.uk och denna beställdes tillsammans med BIS CD-232.

Intet är som väntanstider

Intet är som väntanstider,
vårflodsveckor, knoppningstider,
ingen maj en dager sprider
som den klarnande april.
Kom på stigens sista halka,
skogen ger sin dävna svalka
och sitt djupa sus därtill.
Sommarns vällust vill jag skänka
för de första strån som blänka
i en dunkel furusänka,
och den första trastens drill.

Intet är som längtanstider,
väntansår, trolovningstider.
Ingen vår ett skimmer sprider
som en hemlig hjärtanskär.
Sällan mötas, skiljas snarligt,
drömma om allt ljuvt och farligt
livet i sitt sköte bär!
Gyllne frukt må andra skaka;
jag vill dröja och försaka,
i min lustgård vill jag vaka,
medan träden knoppas där.
/Erik Axel Karlfeldt/
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-01-06 18:22

Får tacka lennartj och Lefi igen! :D

Har lyssnat igenom min favorit-testlåtar och skillnaden mot innan justeringen som de föreslog gjorde är påtaglig måste jag säga. Tycker att jag fått större bredd på ljudbilden, högtalarna har helt försvunnit ur ljudbilden, djupet i ljudbilden har ökat och vissa ljud kommer nästan flygande mot en på något sätt :). Sen låter basen naturligare också.

Häftigt som fan och man blir igen påmind om hur viktigt det är att se till så att allt är "rätt" inställt och placerat.

Användarvisningsbild
PeterE

Inläggav PeterE » 2014-01-25 01:11

Umeå bor eller man kanske ska säga Norrbor verkar vara en bristvara på många såna här forum tyvär..
Jag bor för tillfället i en förort till Umeå någon mil utanför men en fika vore inte fel och det behöver inte alltid bli bullar utan även någon typ av macka fungerar också!

Användarvisningsbild
micromodular

Inläggav micromodular » 2014-01-25 01:33

Ah! Kroumata! Jag byggde bitvis min ljudanläggning runt deras sound.
Så de som vill avnjuta en kopp kaffe hos mig får denna i en nappflaska så inte den spills över axeln när pukorna slår :lol:

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-01-25 01:41

micromodular skrev:Ah! Kroumata! Jag byggde bitvis min ljudanläggning runt deras sound.
Så de som vill avnjuta en kopp kaffe hos mig får denna i en nappflaska så inte den spills över axeln när pukorna slår :lol:

Ja det var första gången jag hört slutsteget klippa här hemma. Sen kan jag väl iofs säga att jag aldrig spelar några +100db i vanliga fall, man har grannar tyvärr. När det var dags för Kroumata bad Leif mig dra upp volymen, tror den var på +5db på mitt försteg, brukar väl köra max -12 när jag själv tycker att jag spelar högt för att vara i lägenhet då. Inledningsvis var det ganska lågt på Kroumataskivan, men sen när det braka loss var det fan HÖGT och då lät det lite illa i diskanten. :)

Känns som man får ha en del effekt eller lättdrivna högtalare för att kunna lira den skivan på hög volym?

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2014-01-25 15:58

Jag slår på en kanna kaffe nu om nån är fikasugen.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-25 18:42

Går det bra online? Har lite god krans med mandelmassa här :)

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2014-01-25 18:43

Jag har en Budapestrulle om någon är sugen.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2014-01-26 00:48

schmutziger skrev:Jag slår på en kanna kaffe nu om nån är fikasugen.

Nu är det fanimig din tur att åka till Göteborg!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-26 01:37

Almen skrev:
schmutziger skrev:Jag slår på en kanna kaffe nu om nån är fikasugen.

Nu är det fanimig din tur att åka till Göteborg!

:D När i så fall blir det din tur att åka till Göteborg? :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2014-01-26 08:05

Lite oväntat så dök faktiskt Fjonken upp, på riktigt 8O :D

Phloam, Maccis fantastiskt! mjölk, socker?

Almen :D Lite så är det nog faktiskt, vi får se vad som händer framöver :)

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2014-03-08 23:33

Kort varsel men en liten hififika imorgon kl12 15min från Borås kaffe och tilltugg bjuds.
Utrustningen är MK150THX, Marantz 7005 försteg, sunfire grand cinema slutsteg, inuke 6000dsp ovh minidsp ihop med 2st CSS SDX12.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-03-09 01:25

Bollebygd/Borås, det vore överkomligt!! (men inte imorgon tyvärr) :D

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-03-09 03:03

MattiasBGD skrev:Kort varsel men en liten hififika imorgon kl12 15min från Borås kaffe och tilltugg bjuds.
Utrustningen är MK150THX, Marantz 7005 försteg, sunfire grand cinema slutsteg, inuke 6000dsp ovh minidsp ihop med 2st CSS SDX12.

Eftersom jag inte har egen bil så är det lite kort varsel, men gärna en annan gång :-).

Användarvisningsbild
markusA

Inläggav markusA » 2014-03-09 11:38

Blir det nån fika eller annat trevligt i Gbg så peta gärna på mig, jag behöver få tjöta av mig lite om hifi. :D

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2014-03-09 20:22

Ja nästa gång blir det bättre framförhållning och mer färdigt här hemma. Då kommer även mina nya CSS MTM stativare demas mot MK150.
Vi var 3st som träffades idag ett par timmar blev lite allt möjligt i musikväg och test mellan slutet och portat. Slutet gick ut som segrare.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-03-09 23:16

markusA skrev:Blir det nån fika eller annat trevligt i Gbg så peta gärna på mig, jag behöver få tjöta av mig lite om hifi. :D

Du bor i Göteborg?

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-03-09 23:17

MattiasBGD skrev:Ja nästa gång blir det bättre framförhållning och mer färdigt här hemma. Då kommer även mina nya CSS MTM stativare demas mot MK150.
Vi var 3st som träffades idag ett par timmar blev lite allt möjligt i musikväg och test mellan slutet och portat. Slutet gick ut som segrare.

Kul! :-)

Hade varit kul att få höra dina välbyggda subbar någon dag! :-)

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2014-03-10 18:15

Hörde att du ska till Robban om tid finns så kan vi svänga förbi hos mig också bor bara ett stenkast ifrån varandra.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2014-03-10 22:16

MattiasBGD skrev:Hörde att du ska till Robban om tid finns så kan vi svänga förbi hos mig också bor bara ett stenkast ifrån varandra.

Åh, ne men tack :). Jag får höra med min vän chauffören och tillika bilägaren också. Han pratade något om att han behövde vara hemma en viss tid för att umgås med sambon :lol:.

Annars får jag/vi komma en annan gång till dig.

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2014-03-10 23:27

Ingen som bor i närheten av Mellerud? Tycks vara ganska ensam här :x

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-03-10 23:54

heliac skrev:Ingen som bor i närheten av Mellerud? Tycks vara ganska ensam här :x

Vi är ett gäng i Karlstad :)

MattiasBGD

Inläggav MattiasBGD » 2014-03-11 00:10

Blir en microträff på torsdag igen kl17 var två kompisar som inte kunde igår.

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2014-03-11 14:42

AndreasArvidsson skrev:
heliac skrev:Ingen som bor i närheten av Mellerud? Tycks vara ganska ensam här :x

Vi är ett gäng i Karlstad :)

Jo, det har jag noterat :)

Lite långt kanske men kan det ju vara värt.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-03-11 15:23

heliac skrev:Jo, det har jag noterat :)

Det går ju direkttåg :)

Vi brukar ha trevliga små HiFi-fikor i Karlstad.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2014-03-11 15:29

Ja, det är hårda bud...

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2014-03-11 18:51

AndreasArvidsson skrev:
heliac skrev:Jo, det har jag noterat :)

Det går ju direkttåg :)

Vi brukar ha trevliga små HiFi-fikor i Karlstad.

Dricks det inget irländskt kaffe? Då skulle jag genast vara mycket intresserad.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-03-11 18:54

heliac skrev:Dricks det inget irländskt kaffe? Då skulle jag genast vara mycket intresserad.

Jag är inte mycket av en kaffedrickare, men det går säkerligen att fixa hemma hos någon annan här i stan :)

Användarvisningsbild
2-ch

Re: HiFi-fika

Inläggav 2-ch » 2014-08-14 15:51

Råkar befinna mig mellan Härnösand och Kramfors den 20/8 och har en timme över på eftermiddagen.
Precis lagom för en kopp kaffe eller saft.
Finns där några faktisktianer där i krokarna?

Användarvisningsbild
Merced

Inläggav Merced » 2014-08-14 19:32

2-ch skrev:Råkar befinna mig mellan Härnösand och Kramfors den 20/8 och har en timme över på eftermiddagen.
Precis lagom för en kopp kaffe eller saft.
Finns där några faktisktianer där i krokarna?

Det finns nog tre stycken i krokarna.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2014-08-15 06:57

Merced skrev:Det finns nog tre stycken i krokarna.

Vet du vilka tre det är?

Användarvisningsbild
Merced

Inläggav Merced » 2014-08-15 08:00

2-ch skrev:
Merced skrev:Det finns nog tre stycken i krokarna.

Vet du vilka tre det är?

Du har PM

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2014-08-21 09:44

Merced skrev:Du har PM

Tack för besöket även om det blev allt för kort :)
Du har ett biorum med potential i alla fall.

Användarvisningsbild
Merced

Inläggav Merced » 2014-08-23 17:22

2-ch skrev:
Merced skrev:Du har PM

Tack för besöket även om det blev allt för kort :)
Du har ett biorum med potential i alla fall.

Trevligt men kort.

Jag tror att bion blir riktigt bra när allt är enligt IÖs ritning, har byggstopp inne för att kunna på på panel och plåttak ute innan höstregnet börjar på allvar.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2016-03-22 09:34

Oj.
Det har gått 1 1/2 år sen jag fikade hemma hos dig Merced.
Och inga andra har fikat här i tråden sen dess!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2016-03-23 16:04

Nä det har varit lite dåligt med det, även om jag hifi-fikar ibland med kompisar utanför forumet.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2016-03-23 16:13

Påsken kommer avnjutas i Karslhamn, men jag tror inte det blir någon tid över för fika.

Återgå till Generellt om hifi