Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:
Med all respekt för att LTS' testpanel verkligen tycker som ovan så
undrar jag över en del slutsatser samt varför man inte plockade in en
välrenommerad hififörstärkare (för halva priset, ca 4000 kr) i detta
test; för att då enkelt kunna ge sina ostyrkta påstående extra tyngd?
Jag skulle vilja haft en djupare motivering, till varför hembioförstärkare
inte är sämre än hifiditon, än "massproduktion" och "försäljningssuccé".
PS: Själva testet är verkligen välgjort. Bra jobbat, Johan Lindroos & Co.
Hetsporren skrev:Förstår inte alls vad ett av mig rekommenderat och
specifikt testobjekt har med sakfrågan att göra?
Edit: Men visst, eftersom man testar bl a Harman
Kardon AVR-430 så kunde man ju plockat in t ex.
samma företags stereoreceiver, H/K 3480, som ju
kostar ganska exakt hälften av sin hembiobror.
Lite därför att har man sagt A så får man säga B,
och annars får man ge f-n i att säga A i onödan.
Hetsporren skrev:Lite därför att har man sagt A så får man säga B,
och annars får man ge f-n i att säga A i onödan.
Ursäkta, men jag uppfattar detta som svammel...
Johan_Lindroos skrev:Generellt kan jag säga med mitt påstående, att det är ett motpåstående till annat påstående från andra tidningar, som jag då tycker aldrig själva ens kunnat presentera någon rimlig förklaring att det skulle vara på deras påstådda vis.
Johan_Lindroos skrev:Först vill jag fråga en sak:
Jag minns inte att jag strukit under vissa ord i min tidningsartikel. Har du gjort detta nu för att belysa extra vissa saker? Om du gjort det, tycker jag att texten får en förändrad innebörd. Men jag kanske hade strukit under i min artikel, men det är jag alltså osäker på.
Roade mig med att byta ut litet ord, bara.I vanliga hifitidningar brukar man få läsa att ett hembiohögtalarpaket inte återger musik bra och att två vanliga högtalare för halva priset är bättre, vilket oftast är rent nonsens. Dagens massproduktion av hembiohögtalare gör att kunden får mycket bra ljud och egenskaper till ett sammantaget lågt pris. Detta har också den vanlige konsumenten upptäckt och försäljningen av hembiohögtalarpaket överstiger försäljningen av vanliga golvhögtalare med bred marginal.
Hetsporren skrev: Varför skulle det ändra innebörden?
E skrev:UndertE*cknad har förståelse för såväl Hetsporrens krav på
underbyggande fakta som testsektionens prioriteringar.
För övrigt vore det trevligt att få en MoLt eller ett välkomstbrev
någon gång.
Menar Hetsporren att han fått en MoLt redan?! E*n var ju långt
före dig med LTS-medlemskap, för sjutton ...
Mvh E*
Almen skrev:Men det är väl inget mer att tjafsa om; Hetsporren missade att skriva det, bara. Man brukar skriva [min understrykning] eller [min kursivering] för att visa att man gjort en ändring av originaltexten, konstigare är det inte.
Svante skrev:Hetsporren skrev: Varför skulle det ändra innebörden?
Jag åkte förbi mina föräldrar igår
Jag åkte förbi mina föräldrar igår
Style skrev:nu borde väl nån kunna lista ut vem A är
Svante skrev:
Nejdå, jag tjafsar inte, jag bara förklarar det som han inte förstod med ett pedagogiskt exempel.
Sondek skrev:Och här mina kamraterkommer undantaget
http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%21Prodnr%3D10444
Birger skrev:8O
Så den är alltså så bra denna Denon ???
Baltazar skrev:Hetsporren: Dust cap (endast en stor) ingår faktiskt för de dryga 5000 den kostar
För bara en vecka sedan F/E-lyssnade jag (och några andra LTS-medlemmar) ett slutsteg (bara slutsteg) för gott och väl över 10 000:- som uppskattningsvis färgade ljudet 10-faldigt mera än Denon 2105, och dessutom färgade så att alla var överens om att det skedde på ett fult sätt.
Sondek skrev:Om 2105 upplevs så pass bra så undrar man ju över vad de större syskonen AVR-2805 och AVR-3805 kan tänkas prestera? Som en 2105 men kraftfullare? eller mer färgat?
pingvinlakrits skrev:E:
1905:an håller cirka lika god klass på ljudet (tyck*Er mina öron) dock med förbehållet att den har volympot av PLAST! Sant och surt. I övrigt så hade den räckt fint tycker jag, hade den hemma faktiskt och tyckte den flämtade på rätt bra. Är man registrerad "cyberkund" hos en viss butikskedja så har de ju REA på 2105:an nu: en tusenlapp billigare... De har köpt upp ett lager av 2105, det ska komma en efterföljare till hösten tror jag att det stod.
Så vitt jag vet och hört (...) håller inte ljudet i de tyngre modellerna högre klass än 2105:an.
Sedan vet jag inte om min 2105:a låter lika bra/bättre än den på bilden ovan - min är ju i Silver...
Kribban skrev:Denon 2105 4590:- riksdaler på NetOnNet
Hetsporren skrev:Kribban skrev:Denon 2105 4590:- riksdaler på NetOnNet
...alltså 300 kr dyrare än Hifi Klubben, tack för tipset!
P.S har du kollat den allsvenska tabellen? Du får vänja dig
vid att HBK kommer ligga före IFK resten av säsongen!
Hetsporren skrev:P.S har du kollat den allsvenska tabellen? Du får vänja dig
vid att HBK kommer ligga före IFK resten av säsongen!
OT: I kväll sopar vi hem ytterligare 3,4 miljoner och titeln
"Skandinaviska klubbmästare i fotboll 2004/2005" - i Royal
League, du vet den där turneringen som ni åkte ur direkt..
labrat skrev:Jag såg annons från hifiklubben i dagens metro, med nedsatt pris (4298:- var det väl), så det kommer nog snart.
Fortfarande inget svar på hurpass bra inbyggda RIAA't är?
Vore även intressant att veta hur DAC'en presterar.
Blev rätt sugen på den där saken.
OT: I kväll sopar vi hem ytterligare 3,4 miljoner och titeln
Johan_Lindroos skrev:Om då Riaa-steget eller DAC:en inte är perfekta, får man nog acceptera. Det finns ju lösa DACar och riaa som i sig själva kostar betydligt mer och kan förväntas vara bättre, frågan är mer vad man är villig att betala för den sista lilla perfektionen. Bra grejor brukar kosta en del pengar. Är man väldigt kräsen använder man kanske 2105 mest som dekoder för hembioljudet, och kör med externa slutsteg, lösa riaa, och/eller andra försteg.
Johan_Lindroos skrev:Lyssningstetsrena visade att analogt igenom, är apparaten inte komplett transparent, även om det är ganska nära, och det kan inte bli bättre att köra digitalt in, eller genom riaa-steget.
rhenriks skrev:Oj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
![]()
rhenriks skrev:Johan Lindroos skrev:Lyssningstetsrena visade att analogt igenom, är apparaten inte komplett transparent, även om det är ganska nära, och det kan inte bli bättre att köra digitalt in, eller genom riaa-steget.
Tack! Sådana upplysningar tycker jag är betydligt mer intressanta...
rhenriks skrev:...än intetsägande jämförelser av typen "Denon receivern sopade mattan med icke-namngivet slutsteg i 10'000 kronorsklassen".
Martin skrev:Jag tror det rhenrics menar är mer att relationen mellan pris/prestanda inte är så stark.
Martin skrev:Det betyder ju inte automatiskt att dyrare apparater inte kan vara bättre, men det förutsätter ju att de apparater man anser är billiga inte är tillräckligt bra...
Jo det är det jag menar. Jag var tyvärr apdålig på att skriva som vanligt. Jag menade att det var detta som rhenrics egentligen menade att "LTS" brukar mena.Nä, så kan det inte vara, för det är ju just vad LTS alltid har hävdat
Jag tror det rhenrics menar är mer att relationen mellan pris/prestanda inte är så stark.
Det har du rätt i.Jag är inte säker på att du fick ihop den där meningen som du hade tänkt dig.
IngOehman skrev:rhenriks skrev:Oj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
![]()
Dumheter. Tvärtom är det ju imponerande hur fenomenalt bra (=lågt) pris/prestanda en apparat som 2105 erbjuder.
Att pris/prestanda skulle vara dåligt inom hifi-vet jag inte vem inom LTS som skulle ha påstått. Den kan ju vara fenomenalt bra, som till exempel i 2105-fallet.
Inom high end-delen av branschen är det förvisso ofta väldigt mera tveksamt med privärdheten (från lite sämre* till absurt uselt), men att påstå att LTS skulle hävda generellt "dålig pris/prestanda inom hifi" är struntprat. Babbel från någon som inte ens verkar begripa vad orden betyder.
*Att mycket prestanda per krona är svårare och svårare att åstadkomma ju mera prestanda man kräver är för övrigt inget som LTS är unika att känna till, det är ju ett förhållande som ju alla intelligenta människor känner till, och förstår vad det beror på.
Man skall inte glömma att det finns lösa RIAA-steg som kostar mer än hela 2105, men som ändå är både objektivt sämre och subjektivt (fast då beror det förstås på vem man frågar) än det RIAA-steg som sitter i 2105, detta trots att det sistnämnda är långt ifrån perfekt.
Den som inte fattar att det existerar dyra apparater som presterar undermåligt måtte vara sällsynt oerfaren eller svagbegåvad.
Det enda Johan påpekade var att det kan finnas RIAA-steg som är bättre än det som sitter i 2105, vilket han har helt rätt i. Han påstod inte att alla dyrare RIAA-steg presterar bättre, det tror jag alla LTS-medlemmar är på det klara med. Ett bra exempel på utmärkt RIAA-steg från begagnatmarknaden är Sentec PP9.
Men jag kan vara flexibel, och erbjuder härmed ett specialanpassat råd till just dig rhenrik är: Titta hur mycket du har i plånboken och känn efter hur mycket du vill satsa på ett RIAA-steg, och sedan köpa det dyraste du kan hitta inom den budgeten.![]()
Detta råd är till rhenriks, till honom endast. Alla andra hoppas jag förstår att begreppet prestanda inte inkluderar prislappen, och att ni därför köper hifi på ett mera intelligent sätt än att bara titta på prislappen.rhenriks skrev:Johan Lindroos skrev:Lyssningstetsrena visade att analogt igenom, är apparaten inte komplett transparent, även om det är ganska nära, och det kan inte bli bättre att köra digitalt in, eller genom riaa-steget.
Isåfall är mitt råd till dig att gå med i LTS. Just dessa upplysningar (och mycket mera detaljer) har ju funnits att läsa i MoLt! Det är ju just för att LTS-medlemmarna kan vara intresserade av testerna som vi gör dem.
Går du med i LTS får du läsa teten av den där >10 000:- apparaten också, om vi väljer att publicera den. Dock har du uppfunnit citatet ovan alldeles själv. Något sådant har aldrig påståtts av någon från LTS. Apparaterna har inte stått sida vid sida. Det var flera månder mellan testerna.rhenriks skrev:...än intetsägande jämförelser av typen "Denon receivern sopade mattan med icke-namngivet slutsteg i 10'000 kronorsklassen".
Om du tycker att någon säger något som du tycker är dumt och du därför vill kommentera, tycker jag du skall citera det som sagts, istället för att fabulera ihop något som inte påståtts.
I synnerhet för dig är riktiga citet lämpliga, eftersom du har tydliga svårigheter med förstå innebörden i det som skrivits. När du "skriver om" blir lätt innebörden förvanskad då. Det är ju lite synd.
Vh, iö
rhenrics skrev:IngOehman skrev:rhenriks skrev:Oj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
![]()
Dumheter. Tvärtom är det ju imponerande hur fenomenalt bra (=lågt) pris/prestanda en apparat som 2105 erbjuder.
Att pris/prestanda skulle vara dåligt inom hifi-vet jag inte vem inom LTS som skulle ha påstått. Den kan ju vara fenomenalt bra, som till exempel i 2105-fallet.
Inom high end-delen av branschen är det förvisso ofta väldigt mera tveksamt med privärdheten (från lite sämre* till absurt uselt), men att påstå att LTS skulle hävda generellt "dålig pris/prestanda inom hifi" är struntprat. Babbel från någon som inte ens verkar begripa vad orden betyder.
*Att mycket prestanda per krona är svårare och svårare att åstadkomma ju mera prestanda man kräver är för övrigt inget som LTS är unika att känna till, det är ju ett förhållande som ju alla intelligenta människor känner till, och förstår vad det beror på.
Man skall inte glömma att det finns lösa RIAA-steg som kostar mer än hela 2105, men som ändå är både objektivt sämre och subjektivt (fast då beror det förstås på vem man frågar) än det RIAA-steg som sitter i 2105, detta trots att det sistnämnda är långt ifrån perfekt.
Den som inte fattar att det existerar dyra apparater som presterar undermåligt måtte vara sällsynt oerfaren eller svagbegåvad.
Det enda Johan påpekade var att det kan finnas RIAA-steg som är bättre än det som sitter i 2105, vilket han har helt rätt i. Han påstod inte att alla dyrare RIAA-steg presterar bättre, det tror jag alla LTS-medlemmar är på det klara med. Ett bra exempel på utmärkt RIAA-steg från begagnatmarknaden är Sentec PP9.
Men jag kan vara flexibel, och erbjuder härmed ett specialanpassat råd till just dig rhenrik är: Titta hur mycket du har i plånboken och känn efter hur mycket du vill satsa på ett RIAA-steg, och sedan köpa det dyraste du kan hitta inom den budgeten.![]()
Detta råd är till rhenriks, till honom endast. Alla andra hoppas jag förstår att begreppet prestanda inte inkluderar prislappen, och att ni därför köper hifi på ett mera intelligent sätt än att bara titta på prislappen.rhenriks skrev:Johan Lindroos skrev:Lyssningstetsrena visade att analogt igenom, är apparaten inte komplett transparent, även om det är ganska nära, och det kan inte bli bättre att köra digitalt in, eller genom riaa-steget.
Isåfall är mitt råd till dig att gå med i LTS. Just dessa upplysningar (och mycket mera detaljer) har ju funnits att läsa i MoLt! Det är ju just för att LTS-medlemmarna kan vara intresserade av testerna som vi gör dem.
Går du med i LTS får du läsa teten av den där >10 000:- apparaten också, om vi väljer att publicera den. Dock har du uppfunnit citatet ovan alldeles själv. Något sådant har aldrig påståtts av någon från LTS. Apparaterna har inte stått sida vid sida. Det var flera månder mellan testerna.rhenriks skrev:...än intetsägande jämförelser av typen "Denon receivern sopade mattan med icke-namngivet slutsteg i 10'000 kronorsklassen".
Om du tycker att någon säger något som du tycker är dumt och du därför vill kommentera, tycker jag du skall citera det som sagts, istället för att fabulera ihop något som inte påståtts.
I synnerhet för dig är riktiga citet lämpliga, eftersom du har tydliga svårigheter med förstå innebörden i det som skrivits. När du "skriver om" blir lätt innebörden förvanskad då. Det är ju lite synd.
Vh, iö
Hoppsan...där tittade genast gubben-i-lådan fram och börjar vräka oförskämdheter ur sig.
Påpekanden om medmänniskors bristande intelligens osv...helt utan moderering. Tack för det!![]()
"För bara en vecka sedan F/E-lyssnade jag (och några andra LTS-medlemmar) ett slutsteg (bara slutsteg) för gott och väl över 10 000:- som uppskattningsvis färgade ljudet 10-faldigt mera än Denon 2105, och dessutom färgade så att alla var överens om att det skedde på ett fult sätt. "
...var det korrekt citatet. Andemeningen i det är enligt mig att Denon sopar mattan med slutsteget i avseendet transparens, men det är givetvis öppet för tolkning. Jag var rätt noga med att skriva "av typen", varav det för varje normalbegåvad torde framgå att det inte var avsett som ordagrannt citat.
Du hänvisar dessutom hela tiden till till tidningen Molt och att medlemmarna där kan läsa det fullständiga testet.
Ok. Men varför sitter du isåfall här och övar multiplikationstabellen på denons effektsteg utan att nämna ett ord om att den färgar också?
Som du hyllar denna reciever jämt och ständigt skulle man tro att du får provision på försäljningen.
Om du inte kan bemöta kritik mot att du jämför en produkts suveränitet mot en annan helt okänd produkt, på ett juste sätt kan du väll lika gärna låta bli att skriva?
Jag tackade Johan för den info han lämnade eftersom du verkade ha utelämnat just den detaljen. För oss som inte läser molt alltså.
Apropå intelligens: du låter verkligen som en 13 åring när du beskriver hur bra din denon är. Och din barsnligt sårade reaktion när någon ifrågasätter hamnar väl också på ungefär samma nivå. Ta och väx är du snäll??
rhenriks skrev:Ps. bespara mig gärna dina gubbsjuka fantasier kring Norah Jones som jag läste om i annan tråd. Du är väl ändå gammal nog att vara hennes pappa? Inte mentalt kanske men iaf. Lagen gör ingen skillnad somdu säkert vet.
JonasNilsson skrev:OT: I kväll sopar vi hem ytterligare 3,4 miljoner och titeln
Biljetterna inköpta, Harry´s bokat, ölen på kylning..........![]()
Bara hoppas att regnet håller sig borta.
/Jonas
IngOehman skrev:Det verkar ibland som om det enda du är ute efter är att förolämpa andra. Så länge du beter dig på det viset får du nog finna dig i att blir emotsagt, och förolämpad tillbaka.
rhenrics skrev:IngOehman skrev:Det verkar ibland som om det enda du är ute efter är att förolämpa andra. Så länge du beter dig på det viset får du nog finna dig i att blir emotsagt, och förolämpad tillbaka.
Jag blir väldigt fundersam över var och på vilket sätt du menar att jag förolämpat någon i denna tråd innan du gav dig på mig med dina oförskämdheter?
rhenrics skrev:Oj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
![]()
Slartibartfast skrev:rhenrics skrev:IngOehman skrev:Det verkar ibland som om det enda du är ute efter är att förolämpa andra. Så länge du beter dig på det viset får du nog finna dig i att blir emotsagt, och förolämpad tillbaka.
Jag blir väldigt fundersam över var och på vilket sätt du menar att jag förolämpat någon i denna tråd innan du gav dig på mig med dina oförskämdheter?
Här kanske:rhenrics skrev:Oj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
![]()
Men den stora massa på faktiskt kanske bara tröttnat på att skrika tillbaka på dig eller mayro eller vilka fler som använder benämningen "svans" eller liknande uttryck. Jag orkar helt enkelt inte dra sådana fanstyg längre!
Mvh Jocke
rhenrics skrev:Tja, om nu just du kände dig träffad av svansuttrycket så är det väl näppeligen något jag kan hjälpa?
Slartibartfast skrev:rhenrics skrev:Tja, om nu just du kände dig träffad av svansuttrycket så är det väl näppeligen något jag kan hjälpa?
Det är en sak att känna sig träffad, oberoende om man ska vara det eller ej, och en annan sak att veta att det är bland annat mig som åsyftas! Men nog om det, vill du gå runt och vara dryg så kör i vind.
Mvh Jocke
rhenrics skrev:Öh...nej, det var inte bland annat du som åsyftades. Det var ingen speciell som åsyftades, utan var bara en allmän generell etikett på den typ av gensvar kritik mot LTS brukar resultera i. Jag är hemskt ledsen om du tog åt dig och trodde att det var specifikt dig jag syftade på. Jag vet inte varför du gjorde det, så det kan nog bara du svara på. Sorry.
Vee-Eight skrev:rhenrics:
När man inte gör sitt bästa för att hålla sig till ämnet; inte är intresserad av ett konstruktivt resultat av diskussionen i fråga; endast är intresserad av att håna, förlöjliga och förolämpa forumdeltagare; inte gör sitt bästa för att behålla ett gott argumentationsklimat.
Alla dessa punkter har det funnits tydliga exempel på, inte bara i denna tråd, och är tydliga tecken på att man är ett forumtroll. Vidare läsning om ämnet kan hittas här.
Vee-Eight skrev:rhenrics:
När man inte gör sitt bästa för att hålla sig till ämnet; inte är intresserad av ett konstruktivt resultat av diskussionen i fråga; endast är intresserad av att håna, förlöjliga och förolämpa forumdeltagare; inte gör sitt bästa för att behålla ett gott argumentationsklimat.
Alla dessa punkter har det funnits tydliga exempel på, inte bara i denna tråd, och är tydliga tecken på att man är ett forumtroll. Vidare läsning om ämnet kan hittas här.
rhenrics skrev:Vee-Eight skrev:rhenrics:
Tack! Kul läsning! Nu saknar jag bara konkreta exempel i denna tråd där jag kan studera hur ett typiskt trollinlägg ser ut. Gärna i konsekutiv ordning, dvs ett ursprungsinlägg, och inte ett inlägg mitt i en diskussion ryckt ur sitt sammanhang.
rhenrics skrev:Vee-Eight skrev:rhenrics:
Tack! Kul läsning! Nu saknar jag bara konkreta exempel i denna tråd där jag kan studera hur ett typiskt trollinlägg ser ut. Gärna i konsekutiv ordning, dvs ett ursprungsinlägg, och inte ett inlägg mitt i en diskussion ryckt ur sitt sammanhang.
rhenrics skrev:Johan_Lindroos skrev:Om då Riaa-steget eller DAC:en inte är perfekta, får man nog acceptera. Det finns ju lösa DACar och riaa som i sig själva kostar betydligt mer och kan förväntas vara bättre, frågan är mer vad man är villig att betala för den sista lilla perfektionen. Bra grejor brukar kosta en del pengar. Är man väldigt kräsen använder man kanske 2105 mest som dekoder för hembioljudet, och kör med externa slutsteg, lösa riaa, och/eller andra försteg.
OBS! Fetstil ditlagd i efterhandOj, började nästan tro att jag var ensam om denna uppfattning här på forumet. LTS-hörnan och deras svansar brukar ju annars tycka om att påpeka hur dåligt pris/prestanda förhållandet är inom just hi-fi. Kul att se någon som vågar gå emot strömmen!
Johan_Lindroos skrev:Lyssningstetsrena visade att analogt igenom, är apparaten inte komplett transparent, även om det är ganska nära, och det kan inte bli bättre att köra digitalt in, eller genom riaa-steget.
Tack! Sådana upplysningar tycker jag är betydligt mer intressanta än intetsägande jämförelser av typen "Denon receivern sopade mattan med icke-namngivet slutsteg i 10'000 kronorsklassen".
IngOehman skrev:Dumheter.
.
.
Babbel från någon som inte ens verkar begripa vad orden betyder.
.
.
.
.
...erbjuder härmed ett specialanpassat råd till just dig rhenrik är: Titta hur mycket du har i plånboken och känn efter hur mycket du vill satsa på ett RIAA-steg, och sedan köpa det dyraste du kan hitta inom den budgeten.![]()
.
.
Detta råd är till rhenriks, till honom endast. Alla andra hoppas jag förstår att begreppet prestanda inte inkluderar prislappen, och att ni därför köper hifi på ett mera intelligent sätt än att bara titta på prislappen.
.
.
rhenrics skrev:__10 skrev:Men sluta mata trollet då!
Admins, en ignorera användare-knapp nu, tack!
Vem är troll och var förekommer trollverksamheten? Kan du definiera betydelsen av troll och visa exempel i denna tråd tack?
Vee-Eight skrev:rhenrics skrev:__10 skrev:Men sluta mata trollet då!
Admins, en ignorera användare-knapp nu, tack!
Vem är troll och var förekommer trollverksamheten? Kan du definiera betydelsen av troll och visa exempel i denna tråd tack?
Jag har inte någonstans nämnt ngn. DU frågade om man kunde definiera betydelsen av troll, och mitt inlägg var ett försök till svar i den frågan. Skulle ngn känna sig träffad så må det vara hänt. Vet man med sig att man inte kan uppföra sig så skall man försöka bättra sig.
rhenrics skrev:pingvinlakrits skrev:
Och KOM INTE med ett sandlåde-inlägg av typen "...det var ju HAN som började..."
Det är nog Öehmans stil mer än min
IngOehman skrev:Därutöver kännetecknas Denon-apparaten av att utöver 7 slutsteg och den sjukanaliga förstegsdelen:
1. Ha en massa digitala dekodrar för olika ljudformat,
2. Ha en massa analoga matrisdekodrar,
3. Ha en förfärlig massa fina ingångar för ens olika apparater,
4. Ha möjlighet att switcha även bild,
5. Ha en bildgenerator för on-screen visning av alla inställningar,
6. Ha ett RIAA-steg (Ja faktiskt!) och dessutom,
7. Ha en fullfjädrad (häpnadsväckande god) radiodel!
Naqref™ skrev:Citerar från en annan tråd:
Nu är vi igång med övertolkandet och misstolkandet igen. Kan ni inte (oavsett vems fel det kan tänkas vara) sluta att förolämpa varandra så får vi göra det åt er. Det innebär att om jag ser ett enda inlägg som innehåller det minsta som kan tolkas som en gliring eller personangrepp så kommer jag radera hela inlägget. Och jag kommer att övertolka eventuella övertramp hela som en paranoid cia-agent.
Pinnick skrev:moi satt och tänkte hur fint det vore med uppgraderbara och programmerbara digitala förförstärkare (eller integrerade) som man kunde uppgradera mjukvarumässigt om det skulle dyka upp en ny standard. Det enda kruxet vore väl om det skulle komma nya anslutningskontaktstandarder men det kanske kunde fixas med I/O instickskort?
bara tänkte hur trevligt det vore att slippa köpa ny reciever var och vartannat år![]()
mvh
/Pinnick
mats skrev:Det är nog lätt att fixa, men det kommer inte på marknaden. För då tjänar inte de fattiga företagen(Sony, Denon, Pioneer osv) några pengarVi måste ju bidra!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 38 gäster