http://audiophile.rocks/dryredcrystal.html

http://audiophile.rocks/bluecrystalpyramid.html
Flat side down!!
Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Antingen är det patrick82 som är i farten igen, eller någon som inspererats av honom och hans gärning. ....
Figge77 skrev:kokosnötskal haha ja dör! LOL, dom överlevde i 6år på det?
undra vad dom va till för då? sätta på huvet eller?
IngOehman skrev:Jag delar nog trots allt Erik Anderssons uppfattning att det, trots allt vatten som runnit under broarna sedan dess, inte ännu dykt upp någon som kan ge Peter Belt en match.
Det finns så många fantastiska exempel, men min favorit är nog ändå det globala energifält som han genererade i sin källare med hjälp av min enkrona som godhets-formfält-motor, således att alla anläggningar runt hela världen nu låter bättre om man placerar en svensk (vitmetall) enkrona i lyssningsrummet, på en tillräckligt gammal CD, närmare bestämt över den där loggan som säger:
......COMPACT
disc
DIGITAL AUDIO
Det skall alltså inte vara CDn som man spelar, utan vilken som helst, med loggan på, som man kan placera var som helst i lyssningsrummet. Och på loggan lägger man den svenska enkronan.
Enligt Peter Belt så skall det fungera även om det är en annan svensk krona än just den modell jag gav honom, bara storleken är rätt, men ändå funka bäst om det är precis samma prägling. Den som vill testa och sen berätta vilken prägling det är, är välkommen att berätta om det i den här tråden, hoppas jag.
Vh, iö
Valacken_55 skrev:Van Den Huls kolfiberring slår två flugor i en smäll, bättre ljud och bättre hälsa. http://www.vandenhul.com/products/accessories/health-ring
ErikAndersson skrev:Vi kunde kanske här på forumet utlysa en tävling om värsta ormoljeprodukten. Själv håller jag Peter Belt som etta, men han har fått hård kornkurens på senare tid.
hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Vi kunde kanske här på forumet utlysa en tävling om värsta ormoljeprodukten. Själv håller jag Peter Belt som etta, men han har fått hård kornkurens på senare tid.
Jag har Belt-behandlade LP skivor i min samling och kanske sitter Belt-tejpen kvar på elcentralen i mitt första hus än idag.
Skivorna låter inte sämre med, än utan, tejp
Figge77 skrev:hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Vi kunde kanske här på forumet utlysa en tävling om värsta ormoljeprodukten. Själv håller jag Peter Belt som etta, men han har fått hård kornkurens på senare tid.
Jag har Belt-behandlade LP skivor i min samling och kanske sitter Belt-tejpen kvar på elcentralen i mitt första hus än idag.
vart skulle tejpen titta på en vinylskiva? låter lite som den där tuschpennan man skulle kladda på kanten på cd-skivor.
Figge77 skrev:hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Vi kunde kanske här på forumet utlysa en tävling om värsta ormoljeprodukten. Själv håller jag Peter Belt som etta, men han har fått hård kornkurens på senare tid.
vart skulle tejpen titta på en vinylskiva? låter lite som den där tuschpennan man skulle kladda på kanten på cd-skivor.
Svante skrev:När jag ser sånt här så undrar jag om de tror på det själva, eller om de avsiktligt luras. Eller om de inte bryr sig så länge som det säljer, de kanske inte ser det som något som har med ljud att göra utan bara i sann reklammakaranda skriver det som audiofiler vill höra.
IngOehman skrev:Jag som ett par gånger träffat Peter Belt och även spenderat åtskilliga timmar med honom i hans hem (det vill säga hans dotters lägenhet där Peter och hans fru bodde) vågar nästan lova att han trodde på det själv.
Men man skall aldrig undervärdera människors förmåga att skådespela. I detta fall tror jag hur som helst att han var helt äkta/ärlig/förvirrad.
Vh, iö
Svante skrev:När jag ser sånt här så undrar jag om de tror på det själva, eller om de avsiktligt luras. Eller om de inte bryr sig så länge som det säljer, de kanske inte ser det som något som har med ljud att göra utan bara i sann reklammakaranda skriver det som audiofiler vill höra.
Figge77 skrev:jag misstänkte det! men man måste ju prova. så jag kan jämföra när den riktiga kokostenen anländer:)
tror jag bor precis bredvid en ås där stenarna är extra anpassade för för detta!
Figge77 skrev:precis vad jag tänkte!!
funderade även på att koka dom i igelkottsblod för att verkligen få fram den där svarta bakgrunden i ljudet.
Figge77 skrev:jag plockar å kokar så säljer du! deal?
Zeeall skrev:Är det inte gula badankor man ska ha? (quackti)
hifikg skrev:IngOehman skrev:Jag som ett par gånger träffat Peter Belt och även spenderat åtskilliga timmar med honom i hans hem (det vill säga hans dotters lägenhet där Peter och hans fru bodde) vågar nästan lova att han trodde på det själv.
Men man skall aldrig undervärdera människors förmåga att skådespela. I detta fall tror jag hur som helst att han var helt äkta/ärlig/förvirrad.
Vh, iö
Lyckades han få dig att, ens för någon svindlande sekund, tro att han hade uppnått något (utöver publiciteten som hifivärldens (då) största clown)?
WhereNextColumbus skrev:Det här forumet är måndag hela veckan, man kommer tillbaka efter lång frånvaro. Allt är sig likt
FBK skrev:WhereNextColumbus skrev:Det här forumet är måndag hela veckan, man kommer tillbaka efter lång frånvaro. Allt är sig likt
Exakt och hifikg börjar bli en mästare på sådana här trådar, behöver väl lite ryggdunkar eller känna lite samhörighet. Tror jag måste köpa sådan där Hifimöss snart och ställa på högtalarna för det retar/stör alltid någon.
FBK skrev:WhereNextColumbus skrev:Det här forumet är måndag hela veckan, man kommer tillbaka efter lång frånvaro. Allt är sig likt
Exakt och hifikg börjar bli en mästare på sådana här trådar, behöver väl lite ryggdunkar eller känna lite samhörighet. Tror jag måste köpa sådan där Hifimöss snart och ställa på högtalarna för det retar/stör alltid någon.
Figge77 skrev:skålar? du får gärna berätta mer för jag helt färsk när det gäller dessa magiska produkter.
hört talas om hifi-proppar, hifi eluttag, kabellyftare och div hokuspokus sladdar. osv. men detta är ju i en helt ny klass.
Figge77 skrev:Oh! dom där tyskarna hadde en CD-avmagnetiserare!!
undra om jag kan köra med min Defluxer man hadde till rullbandarn förr? (antagligen inte)
sprudel skrev:Tycker nog att de här Entreq-prylarna passar ganska bra i tråden också. En trälåda med småländsk mylla som förbättrar jordningen, eller jorden.![]()
Fred på jorden kanske! De säljer bra av grejorn också.
sprudel skrev:Tycker nog att de här Entreq-prylarna passar ganska bra i tråden också. En trälåda med småländsk mylla som förbättrar jordningen, eller jorden.![]()
Fred på jorden kanske! De säljer bra av grejorn också.
Figge77 skrev:intressant! förstår tänket...men lådan med diskanter? måste vara för att få bättre diskant?
edit: nu såg jag att lådan står på en skrivare av något slag. men antar att du provat med den på naden?
IngOehman skrev:Nä, bredbandare.
hifikg skrev:FBK skrev:WhereNextColumbus skrev:Det här forumet är måndag hela veckan, man kommer tillbaka efter lång frånvaro. Allt är sig likt
Jag lyckas aldrig hitta något att förbättra, så jag känner mig lite "utanför" i det vanliga pratet om sprakande kablar, taskig diskant, för dålig bas och alla Timell-inspirerade ombyggnationer som stjäl dyrbar lyssningstid. Hifi är i grunden busenkelt o sen är det bara att lyssna och njuta. Eller hur?
FBK skrev:Och att ha badankor på elektroniken slår ju alla världsrekord i fulhet, *måste man* förlöjliga de där ljud stenarna osv. så kan man väl ändå ställa något mer estetiskt (tex. en fin natursten) på grejerna än att förfula den annars fina elektroniken och miljön i sitt hem.
FBK skrev:Och att ha badankor på elektroniken slår ju alla världsrekord i fulhet![]()
FBK skrev:Och att ha badankor på elektroniken slår ju alla världsrekord i fulhet, *måste man* förlöjliga de där ljud stenarna osv. så kan man väl ändå ställa något mer estetiskt (tex. en fin natursten) på grejerna än att förfula den annars fina elektroniken och miljön i sitt hem.
Tarzan skrev:Var inte så säker på det! Jag har en av dessa sittandes på ena högtalaren och en rosa oproportionerlig porslinselefant som ligger avslappnat på rygg på den andra. Jag blir förbluffad varje gång jag tänker på det är folk som lagt ner tid och jobb på att ta fram dessa produkter.
Här är en dålig bild:Spoiler:Visa
AndreasArvidsson skrev:Tarzan skrev:Var inte så säker på det! Jag har en av dessa sittandes på ena högtalaren och en rosa oproportionerlig porslinselefant som ligger avslappnat på rygg på den andra. Jag blir förbluffad varje gång jag tänker på det är folk som lagt ner tid och jobb på att ta fram dessa produkter.
Här är en dålig bild:Spoiler:Visa
Är väl inte så förbluffande då det uppenbarligen finns folk som vill ha dessa i sitt hem
sportbilsentusiasten skrev:Grabbar, att ni ens orkar bry er...
KarlXII skrev:Skaffade de där SATA-sladdarna men det gurglande, forsande ljudet från moderbordet och det susande och knattrande ljudet från processorn hördes ju rakt igenom.
Figge77 skrev:ja det var det som höll mig tillbaka lite! hadde dom varit HD och THX hadde jag köpt redan!
gillar dom där SATA sladdarna! det är ju här flaskhalsen legat länge nu! kul att dom löst det, man måste haka på här nu innan dom stiger i pris!
IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Peter Belt hade ju en salva att smörja in proppskåpet med, som borde kunna substitueras med skönhetskrämen Crème de la Mer, som ligger på 600 000:- per kilo. Och man smörjer förstås in hela bostaden!
Annars borde man väl kunna hitta på något ställe där man vill använda Plutonium som väl kostar en bit över 30 000 000:- per kilo.
Annars har det väl redan lancerats en kabel som skulle innehålla tungt vatten (men i verkligheten innehöll blåfärgat vatten) så då känns steget till en tritium-kabel inte långt. Prislapp: Över 250 000 000:- per kilo.
Men den riktiga storfräsaren satsar självklart på Californium, vilket betingar nära 250 000 000 000:- per kilo. Ja, tvåhundrafemtio miljarder kilot! Guld är ju liksom bara som fjutt, om man jämför.
Vh, iö
Figge77 skrev:ja har kört med ståltråd som lågnivåkabel (sommarstuga+sprit = fyllskalle klanta ner hela stereon på golvet så kablage OCH RCA uttagen på cdn vart sopor) tur det fanns ståltråd och peta in, ingen hörde någon skillnad:D
Peter Belt hade ju en salva att smörja in proppskåpet med, som borde kunna substitueras med skönhetskrämen Crème de la Mer, som ligger på 600 000:- per kilo. Och man smörjer förstås in hela bostaden!
ErikAndersson skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Jag hörde från tillförlitligt håll att denna mirakelsalva var ett bilvårdsmedel! Förmodligen något liknande Bosse Bildoktorns kopparpastaDen som har rymligt samvete kan göra stora pengar i denna bransch.
momus skrev:Nån som provat dom där "hifi-mössen" i en läderpåse?
Peter Belt hade nån pryl som kunde behandla vatten på nåt sätt så att stereon lät bra. Det var bara att dricka ett glas behandlat vatten så lät allting mycket bättre.
Doofus skrev:Peter Belt har nytt på gång, nu finns det gem som förhöjer musikupplevelsen !
http://www.pwbelectronics.co.uk/wp-content/uploads/2015/05/PWB-Morphic-Link-Paper-Clips.pdf
We have suggested, ever since,
that the linkage could be examples of what Rupert Sheldrake refers to as
‘morphic resonance’, i.e. that things which exist and are identical are linked by
the energy of ‘morphic resonance’.
ostmaccan skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Kan man använda saffran som dämpmaterial kanske?
ErikAndersson skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Jag hörde från tillförlitligt håll att denna mirakelsalva var ett bilvårdsmedel! Förmodligen något liknande Bosse Bildoktorns kopparpastaDen som har rymligt samvete kan göra stora pengar i denna bransch.
ErikAndersson skrev:Kopparpasta är egentligen ett mycket bra preparat. Leder ström utmärkt samt förhindrar oxidadion, Kan med fördel användas till spadterminaler för strömbrytare, likriktare mm. Kostar c:a femtiolappen för en tub.
KarlXII skrev:En forummedlem som kanske vill vara anonym, låt oss kalla honom HarryBup*, äger en Shaktisten.
Det är nog bland det värsta i tweaksammanhang jag sett.
"Stenen" är ju inget mineral - det är någon typ av plast. Sicket jävla skit.
En annan konkurrent måste ju vara de där små mässingsskålarna som endast begåvade/utbildade kan placera ut i rummet.
*Hur nämnde HarryBup kommit över stenen är oklart men den används endast som skämtartikel
2-ch skrev:Om jag förstod den anonyme ägaren "HarryBup" rätt så laddas den av närheten till musiken.
Eller om det var stereon där var hans uttalande faktiskt lite svävande, nästan flummigt.
Den var helt enkelt urladdad när vi var där. Jämför med ett urladdat batteri, det fungerar inte.
Idag är den säkert fulladdad och på eller aktiverad eller vad man nu ska säga.
Personligen blev jag chockad av att shaktisten visade sig inte alls vara någon sten!
Jansson skrev:Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Jansson skrev:Tror inte man ska hänga upp sig så mycket på om Shaktin är av sten eller ej.
Sten-liknande tycker jag ändå att vi kan enas om att den är?Jansson skrev:Har tänkt mycket på det här och era responser, Kalle, Laila, 2-ch och Sprudel.
Det är mycket som är höljt i dunkel här.
Min uppfattning är ändå att ingen i testpanelen lyckades detektera den som påverkande på musiksignalen och därför torde den vara transparent.
Transparent blir ett väldigt märkligt begrepp att använda när man talar om en mojäng som inte finns i signalvägen.
Du menar icke-påverkande va? Saker behöver inte vara transparenta för att inte påverka, när de inte finns ivägen.![]()
Ljudet i min anläggning hemma påverkas inte av om jag har rattmuffen på i bilen eller inte. Det gör inte rattmuffen "transparent", bara utan betydelse (för ljudet i anläggningen ett hundratal meter därifrån).Jansson skrev:Därför kan ändå mina intryck vara helt felaktiga.
Genom att exponeras en längre tid kan jag blivit påverkad av placebo, tänk på det ni!
Jag tänker och tänker och tänker...Jansson skrev:Kalle är bland annat inne på fabriksåterställning medan Laila förefaller att se en fältmässig approach genom exponering av Vikingarna, som en DIY åtgärd.
-Vad är det som utesluter att inte är mässjazz som ska användas?
Skön dubbelnegering där. Ett utelämnat ord gör meningen ännu mera kryptisk...
Jansson skrev:2-ch däremot går på sina första intryck och Sprudels besvikelse kan leda till försäljning av hans Shaktis.
Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Leker själv med tanken om att mura upp en sterio-bänk i Shatisten.....
ErikAndersson skrev:..är sillburken transparens då?
Jansson skrev:Tror inte man ska hänga upp sig så mycket på om Shaktin är av sten eller ej.
Sten-liknande tycker jag ändå att vi kan enas om att den är?
Har tänkt mycket på det här och era responser, Kalle, Laila, 2-ch och Sprudel.
Det är mycket som är höljt i dunkel här.
Min uppfattning är ändå att ingen i testpanelen lyckades detektera den som påverkande på musiksignalen och därför torde den vara transparent.
Jansson skrev:Därför kan ändå mina intryck vara helt felaktiga.
Genom att exponeras en längre tid kan jag blivit påverkad av placebo, tänk på det ni!
Jansson skrev:Kalle är bland annat inne på fabriksåterställning medan Laila förefaller att se en fältmässig approach genom exponering av Vikingarna, som en DIY åtgärd.
-Vad är det som utesluter att inte är mässjazz som ska användas?
Jansson skrev:2-ch däremot går på sina första intryck och Sprudels besvikelse kan leda till försäljning av hans Shaktis.
Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Leker själv med tanken om att mura upp en sterio-bänk i Shatisten.....
IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
För en sak som inte är i siganlvägen blir begreppet transparant nonsens. Det är bara applicerbart för sådan som trots att de är i signalvägen inte påverkar/märks.
Vh, iö
Dartman skrev:Javisst! Ta mina rutor på tillbygget här hemma. De är fan inte transparenta trots att de inte är i signalvägen. Skitiga är de också.
/Jonas
IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
För en sak som inte är i siganlvägen blir begreppet transparant nonsens. Det är bara applicerbart för sådan som trots att de är i signalvägen inte påverkar/märks.
Vh, iö
2-ch skrev:IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
Vh, iö
Hur ska vi förhålla oss till öronen.
The digital audio from the control room to here is all in solid silver. It comes here into these Weiss
anti-jitter boxes, which are supported on cones. They have got a Shakti stone on top of them [which
has tuned ferrites and quartz crystals in – these help eliminate RF, EMI and microwave interference].
ErikAndersson skrev:
Det sorgliga är att det finns de som köper sån här rappakalja!
ErikAndersson skrev:
Det sorgliga är att det finns de som köper sån här rappakalja!
petersteindl skrev:En flaska whisky som till del konsumeras påverkar signalen högst väsentligt och är således inte transparent.
sprudel skrev:petersteindl skrev:En flaska whisky som till del konsumeras påverkar signalen högst väsentligt och är således inte transparent.
Aha! Ekfat alltså, som tidigare lagrat sherry. Då är jag helt med. Måste låta fint det där.
sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
hifikg skrev:sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
Det borde väl någon ha gjort?? Här är en dansk som tog isär entreqs usb-kabel...
http://nerds.dk/board/viewtopic.php?f=7&t=8393
hifikg skrev:Studiokoncept i Öresund skriver i samband med en lyssningsafton
"Sen kom det som jag själv fascinerades allra mest av! Vi kopplade in båda jordlådorna samtidigt! Olympus till förstärkaren och Silver Minimus till datorns USB kabel. Även den var en Entreq kabel som man kan jorda. Ah, harmoni. Nu smältes allt ihop till en underbar enhet. Musikaliskt högupplöst med mänsklig värme. Vad hade hänt med ytterligare en Olympus jordlåda kopplad till datorn???"
Jordlådan Olympus kostar 65.000 så det är klart man köper två. Minst.
Nattlorden skrev:Är där jord i dem? I så fall kanske man kan plantera vitlök till nästa år i en?
hifikg skrev:Nattlorden skrev:Är där jord i dem? I så fall kanske man kan plantera vitlök till nästa år i en?
Om det är så så betalar de sig själva över (lång) tid jämfört med dyra balkonglådor, som ändå inte kan anslutas till ljudanläggningen.
bassman skrev:Det hedrar dig ErikAndersson.
Nattlorden skrev:bassman skrev:Det hedrar dig ErikAndersson.
+1
sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
Jansson skrev:sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
http://www.whatsbestforum.com/showthrea ... ng/page162
sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
Ah! Det är mån-grus!![]()
Men borde det inte vara jord om det är en jordförbättrare?
ErikAndersson skrev:Förmodligen det enda mössen gör är att lämna avtryck på högtalaren i form av en ring. Man kan ju alltid lägga en duk mellan, men då finns risk att tryffelkonstanter blir lidande
ErikAndersson skrev:Förmodligen det enda mössen gör är att lämna avtryck på högtalaren i form av en ring. Man kan ju alltid lägga en duk mellan, men då finns risk att tryffelkonstanter blir lidande
petersteindl skrev:ErikAndersson skrev:Förmodligen det enda mössen gör är att lämna avtryck på högtalaren i form av en ring. Man kan ju alltid lägga en duk mellan, men då finns risk att tryffelkonstanter blir lidande
Va, ska inte mössen va på spikes?
FBK skrev:Man ska väl inte bli förvånad här, men jag blir inte upprörd över de där lådorna som andra blir då det finns såååå mycket annat där ute i världen som är så mycket mer upprörande än detta. Lite sunt förnuft borde räcka innan man beslutar att köpa de där trälådorna. Säger en som förr eller senare kommer köpa sådana där supermöss att ha på högtalarna då de är snygga, sedan hur mycket det påverkar ljudet får man väl höra.
hifikg skrev:Jag vill minnas att H&M upplevde det som att mössen tillförde alla system en himla massa bra, så varför använder de inte dem jämt kan man fråga sig? Mössen tillför bara (och det är inte så bara) lite skoj i det blodiga allvar som hifi annars är
FBK skrev:Jag hat två katter Jansson..... tänkte att då kanske de skulle sluta upp och sitt på dem och ta sats när de leker = högtalarna nästan lyfter ifrån stativen. Man får nästan alltid ställa dem tillrätta när de fått sina busrusningar och sitter och tar sats ifrån högtalarna.
hifikg skrev:Jag vill minnas att H&M upplevde det som att mössen tillförde alla system en himla massa bra, så varför använder de inte dem jämt kan man fråga sig? Mössen tillför bara (och det är inte så bara) lite skoj i det blodiga allvar som hifi annars är
Jansson skrev:Om man ljuger ofta gäller det att ha bra minne.
Studier på barn som ljuger ofta visar att de har just bra minne.
(Lätt att googla fram om du tror att jag ljuger)
Samma sak tror jag ( obs tror) gäller även bondfångare.
De här hifi mössen som ni pratar om....
Nästa gång du tankar bilen, när du ändå går in för att köpa snus och godis, kolla Hifi & musik sista nummer.
Hemma hos reportage från den som tillverkar mössen.
Inte en mus i sikte på någon av högtalarna.
Kan förstås bero på de två katterna.
Laila skrev:Jansson skrev:Om man ljuger ofta gäller det att ha bra minne.
Studier på barn som ljuger ofta visar att de har just bra minne.
(Lätt att googla fram om du tror att jag ljuger)
Samma sak tror jag ( obs tror) gäller även bondfångare.
De här hifi mössen som ni pratar om....
Nästa gång du tankar bilen, när du ändå går in för att köpa snus och godis, kolla Hifi & musik sista nummer.
Hemma hos reportage från den som tillverkar mössen.
Inte en mus i sikte på någon av högtalarna.
Kan förstås bero på de två katterna.
Käre Jansson . . . livet är inte alltid kattgrått . . . om behov finnes så går det nästan
alltid att kontakta Syster Laila . . . som gärna skulle göra ett hembesök i stugan vid
lämpligt tillfälle . . . typ.
Krampårä!
hifikg skrev:Nu har stenarna gått i mål. Kanske. Alla tidigare tweaks ersätts med ett enda...
http://www.audiophile.rocks/obscurum.html
hifikg skrev:Nu har stenarna gått i mål. Kanske. Alla tidigare tweaks ersätts med ett enda...
paa skrev:hifikg skrev:Nu har stenarna gått i mål. Kanske. Alla tidigare tweaks ersätts med ett enda...
Ser ut som en svart bajskorv med en liten pyramid på toppen.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Jag vill minnas att H&M upplevde det som att mössen tillförde alla system en himla massa bra, så varför använder de inte dem jämt kan man fråga sig? Mössen tillför bara (och det är inte så bara) lite skoj i det blodiga allvar som hifi annars är
Man kan ju undra att om de tillför något positivt, är det bara lite av spikes-problemen de mildrar, eller tycker de att de tillför något även vid användning av färilafötter?
ErikAndersson skrev:Det som är inne just nu är månstenar, Tyvärr känner jag inte till kilopriset!
Dartman skrev:ErikAndersson skrev:Det som är inne just nu är månstenar, Tyvärr känner jag inte till kilopriset!
Måste det vara specifikt från månen eller duger det med vilken meteoritbit som helst?
//Jonas
hifikg skrev:Dartman skrev:ErikAndersson skrev:Det som är inne just nu är månstenar, Tyvärr känner jag inte till kilopriset!
Måste det vara specifikt från månen eller duger det med vilken meteoritbit som helst?
//Jonas
Det vore ju som att vilken sten som helst skulle göra lika mycket nytta som hifi-stenarna, skärpning!
sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:Är det någon som öppnat deras trälådor och vet vad de innehåller?
Morello skrev:sprudel skrev:Jansson skrev:
Helt sanslöst att man i ett civiliserat samhälle kan/får ägna sig åt denna typ av bondfångeri.
ErikAndersson skrev:Bland det galnaste jag läst om kommer från ett Hong-Kong magasin för c:a 25 år sedan. Där annonserades om ett metallband att spänna på vristen, till bandet fanns en exotisk kabel vars andra ända skulle kopplas till förstärkarens chassi. Mao skulle lyssnaren jordas i anläggningen!!! Det förbättrade ljudet enormt enl. en test! Det bör tilläggas att magasinet hade engelsk text.
ErikAndersson skrev:Bland det galnaste jag läst om kommer från ett Hong-Kong magasin för c:a 25 år sedan. Där annonserades om ett metallband att spänna på vristen, till bandet fanns en exotisk kabel vars andra ända skulle kopplas till förstärkarens chassi. Mao skulle lyssnaren jordas i anläggningen!!! Det förbättrade ljudet enormt enl. en test! Det bör tilläggas att magasinet hade engelsk text.
hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Bland det galnaste jag läst om kommer från ett Hong-Kong magasin för c:a 25 år sedan. Där annonserades om ett metallband att spänna på vristen, till bandet fanns en exotisk kabel vars andra ända skulle kopplas till förstärkarens chassi. Mao skulle lyssnaren jordas i anläggningen!!! Det förbättrade ljudet enormt enl. en test! Det bör tilläggas att magasinet hade engelsk text.
Hoppas den hade säkerhetsbindning...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster