Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:Egenkonstruerade högtalare.
Harryup skrev:Har det mesta udda för att det är kul.
Vee-Eight skrev:Funderade på en sak; är Carlsson transparensmaffiagodkänt? De har ju gått från transparens -> bortglömt -> nörduppmärksammat -> transparens (igen) -> carlssonmaffia -> ?
Alltid har man ju försökt stoppa in dessa högtalare, speciellt dess ägare, i ett maffia-fack. Speciellt på senare tid för att liksom undergräva personen. Skit samma; anses de som transparensmaffia?
jonasp skrev:Vee-Eight skrev:Funderade på en sak; är Carlsson transparensmaffiagodkänt? De har ju gått från transparens -> bortglömt -> nörduppmärksammat -> transparens (igen) -> carlssonmaffia -> ?
Alltid har man ju försökt stoppa in dessa högtalare, speciellt dess ägare, i ett maffia-fack. Speciellt på senare tid för att liksom undergräva personen. Skit samma; anses de som transparensmaffia?
De är inte tillhöriga transparensmaffian...
Vee-Eight skrev:Mao, du sprang i fällan! *MOHAHA!* Har för mig att det sagts att Stig var en stundtals rabiat typ när det gällde hifi, dessutom väldigt "högljudd" i LTS. Dvs med samma retorik som syns idag gällande transparens; med matematiska och fysikaliska samband leverera sitt synsätt. Vad har ändrats sen dess? Faktumet att han dog?
StefanL skrev:FBK skrev:Allt i min anläggning färgar kanske...
Inget är ju godkänt av ''transparensmaffian''
Det är inte det värsta, tänk om något du äger skulle anses transparent enligt denne maffia, då måste du sälja!
nadifierad skrev:Jag har bara produkter som jag själv har godkänt.
shifts skrev:Vad duktiga ni är.
Ni kommer inte hitta någon såna maffia, för den finns inte. Möjligen som idéföreställning (var på vippen att skriva vanföreställning) eller ideal att förhålla sig till, men knappast i betydelsen en hoper människor som skulle kunna utgöra en maffia, där alla sitter på saker som ingen kunnat belägga med färgning.
FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Nattlorden skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Trams! Maf(f)ia är organiserad, transparensinvrarna på forumet är en bunke individualister som råkar ha kommit till samma slutsats - det gör dem inte organiserade.
Objektivisten skrev:Nattlorden skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Trams! Maf(f)ia är organiserad, transparensinvrarna på forumet är en bunke individualister som råkar ha kommit till samma slutsats - det gör dem inte organiserade.
De har ju organiserat sig på ett svenskt forum, eller?
Laila skrev:
. . . där du är en flitig deltagare, eller . . .?
Objektivisten skrev:Laila skrev:
. . . där du är en flitig deltagare, eller . . .?
Tack för igår, Laila. Jag ringer dig sen.
Objektivisten skrev:...som färgar ditt ljud enligt ''transparensmaffian''? T ex en rörförstärkare, spikes, förstärkare från annat märke än Rotel, Bryston eller Denon, icke Ino-högtalare, andra kablar än EKK, hifimöss etc? Varför har du det? Diskutera!
MichaelG skrev:Slappna av och njut av det ni gillar och skit i vad andra tycker!
Hälsn. Michael
Objektivisten skrev:Nja, min teori är att de som verkligen sysslat med vetenskap (som undertecknad) har en mer distanserad, luttrad och öppen attityd än (dare I say) faktiskt.se's vetenskapswannabies, i vars begrepp jag innefattar de s k 'mätnissarna', när det gäller Hifi-ideal.
Objektivisten skrev:...som färgar ditt ljud enligt ''transparensmaffian''? T ex en rörförstärkare, spikes, förstärkare från annat märke än Rotel, Bryston eller Denon, icke Ino-högtalare, andra kablar än EKK, hifimöss etc? Varför har du det? Diskutera!
MichaelG skrev:"Transparensmaffia" - vilket jämra trams. För att inte tala om ångestnivån på dem som hela tiden behöver gå i försvar för att de föredrar vad de misstänker är färgande komponenter. En samling gnälliga kärringar är vad ni är...Gör som jag; Slappna av och njut av det ni gillar och skit i vad andra tycker!
Hälsn. Michael
shifts skrev:Vad duktiga ni är.
Ni kommer inte hitta någon såna maffia, för den finns inte. Möjligen som idéföreställning (var på vippen att skriva vanföreställning) eller ideal att förhålla sig till, men knappast i betydelsen en hoper människor som skulle kunna utgöra en maffia, där alla sitter på saker som ingen kunnat belägga med färgning.
Objektivisten skrev:Nja, min teori är att de som verkligen sysslat med vetenskap (som undertecknad) har en mer distanserad, luttrad och öppen attityd än (dare I say) faktiskt.se's vetenskapswannabies, i vars begrepp jag innefattar de s k 'mätnissarna', när det gäller Hifi-ideal.
ThePreTor1aN skrev:Råkar man ha något av transparensmaffians produkter så är det någon i maffian som sagt det är bra grejer. Det är inget som individen själv har utvärderat.
Beror nog på tidigare inlägg av skribenten ifrågaphloam skrev:Jag såg "transparensmaffia" som ett skämtsamt uttyck men reaktionerna här kan ju nästan få en att undra lite
MagnusÖstberg skrev:Godkänd pryl?
Finns det något sorts institut menar du som bestämmer vad som är rätt eller fel?
Ett sådant finns nog bara i tvistade hjärnor
phloam skrev:Jag såg "transparensmaffia" som ett skämtsamt uttyck men reaktionerna här kan ju nästan få en att undra lite
Funkar bra med spikfötter kanske?phloam skrev:Det är kanske inte det att det rackas ner på saker.... det är mer typ "an offer you can't refuse", typ: "668 är transparent, du får gärna välja en annan, men....."
MagnusÖstberg skrev:Okej, vad är målet?
MagnusÖstberg skrev:Okej, vad är målet?
Och vad i tusan har det med "godkännande" att göra?![]()
Laila, du har ju varit med länge nog för att veta att det där är bulls***
Jasså, det tycker du?Laila skrev:MagnusÖstberg skrev:Okej, vad är målet?
Det var en fråga Magnus, en fråga . . . målet mä tex F/E-lyssningarna
ä välan å hitta så transparent apparajtur som möjlit, eller . . .?
Därav följer att en apparajt som ej kunnat detekteras som
färgande i tex F/E- lysning kanske kan anses som godkänd/
rekommendabel av, om inte annat, LTS . . . eller ?![]()
MagnusÖstberg skrev:Funkar bra med spikfötter kanske?phloam skrev:Det är kanske inte det att det rackas ner på saker.... det är mer typ "an offer you can't refuse", typ: "668 är transparent, du får gärna välja en annan, men....."
Det messandet ser du inte ofta?
Längesedan någon aggresivt förespråkade den. Men man ser det man vill.
lennartj skrev:MagnusÖstberg skrev:Okej, vad är målet?
Mitt mål är att kunna spela upp musik i mitt vardagsrum så att jag får en illusion av att det låter som det som det kan ha låtit vid inspelningstillfället någonstans i lokalen, när det handlar om levande akustisk musik.
För andra musikformer får det bli som det blir, men med full frihet att använda de medel jag har för att komma nära det första målet trots olika inspelningars ofullkomligheter.
Att spela upp ett fonogram med Kraftwerk med en tonbalans som ger rak frekvensgång i rummet kommer väldigt långt från en upplevelse liknande spelningen på Way out West i lördags.
Med tonkontroller och tweakbart delningsfilter kan jag dock komma mycket närmare.
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag använder mina tonkontroller mm. till att tweaka avvikande inspelningar till mer sameness, som i det här fallet betyder så likt min inre referens om möjligt.
phloam skrev:MagnusÖstberg skrev:Funkar bra med spikfötter kanske?phloam skrev:Det är kanske inte det att det rackas ner på saker.... det är mer typ "an offer you can't refuse", typ: "668 är transparent, du får gärna välja en annan, men....."
Det messandet ser du inte ofta?
Längesedan någon aggresivt förespråkade den. Men man ser det man vill.
Men vi vet ju alla vem som har rätt, eller hur?Det är ingen som kan komma med "an offer you can't refuse" som inte har hela Vetenskapen bakom ryggen och lite diskret kan visa att man har F/E-lyssningar under kavajen om det skulle behövas
phloam skrev:Det är kanske inte det att det rackas ner på saker.... det är mer typ "an offer you can't refuse", typ: "668 är transparent, du får gärna välja en annan, men....."
MagnusÖstberg skrev:Jasså, det tycker du?Laila skrev:MagnusÖstberg skrev:Okej, vad är målet?
Det var en fråga Magnus, en fråga . . . målet mä tex F/E-lyssningarna
ä välan å hitta så transparent apparajtur som möjlit, eller . . .?
Därav följer att en apparajt som ej kunnat detekteras som
färgande i tex F/E- lysning kanske kan anses som godkänd/
rekommendabel av, om inte annat, LTS . . . eller ?![]()
Hade fel, du har inte varit på forumet tillräckligt länge, och du vet inte särskillt mycket om det du skriver.
Ber om ursäkt Laila, kunskapsbrist rår man ju inte för. Tur att det finns så mycket du kan läsa om det.
phloam skrev:
Men vi vet ju alla vem som har rätt, eller hur?Det är ingen som kan komma med "an offer you can't refuse" som inte har hela Vetenskapen bakom ryggen och lite diskret kan visa att man har F/E-lyssningar under kavajen om det skulle behövas
phloam skrev:Ja i praktiken ja, men nu talar vi om hur det kan vara här i vissa skumma kvarter på faktiskt.se
MagnusÖstberg skrev:Nä, det överlåter jag åt dig att finna själv. Jag har skrivit om det så många gånger.
MagnusÖstberg skrev:Jag är inte det minsta snäll.
phloam skrev:Men vi vet ju alla vem som har rätt, eller hur?Det är ingen som kan komma med "an offer you can't refuse" som inte har hela Vetenskapen bakom ryggen och lite diskret kan visa att man har F/E-lyssningar under kavajen om det skulle behövas
phloam skrev:Att det kan vara så att diskussionsklimatet på faktiskt.se i vissa fall präglas av vissa, um, speciella tendenser (som kanske inte har så stor inverkan på vad folk skaffar i realiteten osv)?
hifikg skrev:Ordet maffia i den här tråden tolkar jag som en gliring av samma magnitud som nörd eller liknande.
mx skrev:Vart då? Jag har sökt... jag är inte så jädrans bra på den där
sökfunktionen som forumet har.
MagnusÖstberg skrev:Godkänd pryl?
Finns det något sorts institut menar du som bestämmer vad som är rätt eller fel?
Beakungen skrev:Nu kommer jag ihåg varför jag inte brukar bry mig nämnvärt
Beakungen skrev:MagnusÖstberg skrev:Godkänd pryl?
Ibland undrar man faktiskt.
Sen är det alltid samma gäng som anser allt är fint och det som något upplever har aldrig hänt
Nu kommer jag ihåg varför jag inte brukar bry mig nämnvärt
Laila skrev:Beakungen skrev:MagnusÖstberg skrev:Godkänd pryl?
Ibland undrar man faktiskt.
Sen är det alltid samma gäng som anser allt är fint och det som något upplever har aldrig hänt
Nu kommer jag ihåg varför jag inte brukar bry mig nämnvärt
Å ändå är du här å tjötar . . .
jonasp skrev:phloam skrev:Att det kan vara så att diskussionsklimatet på faktiskt.se i vissa fall präglas av vissa, um, speciella tendenser (som kanske inte har så stor inverkan på vad folk skaffar i realiteten osv)?
Håller jag helt med om. Är det den så kallade transparensmaffians fel menar du? Jag har en helt avvikande uppfattning, men jag håller som sagt med om att diskussionsklimatet ibland är väl hätskt. Jag vill dock inte tillskriva detta någon speciell grupp.
MagnusÖstberg skrev:Håller inte mad alls
Det enda som drar igång diskussioner om vetenskaplighet är ju när någon försöker hitta på pseudoförklaringar till en upplevelse istället för att bara acceptera den som den är.
phloam skrev:jonasp skrev:phloam skrev:Att det kan vara så att diskussionsklimatet på faktiskt.se i vissa fall präglas av vissa, um, speciella tendenser (som kanske inte har så stor inverkan på vad folk skaffar i realiteten osv)?
Håller jag helt med om. Är det den så kallade transparensmaffians fel menar du? Jag har en helt avvikande uppfattning, men jag håller som sagt med om att diskussionsklimatet ibland är väl hätskt. Jag vill dock inte tillskriva detta någon speciell grupp.
Dumt av mig att använda ordet "diskussionsklimat" då det för tankarna till bråk, vilket inte har så mycket att göra med mina tidigare inlägg.
Det jag istället försökt belysa är att det faktiskt - utan att det är värre än att man kan skämta om det - ibland blir så att de som har vetenskap och blindtester som rättesnöre tenderar att rationalisera bort personliga aspekter inom hifi (inte minst som hobby betraktad) i sin iver att framföra vad som ju helt säkert är rätt.
Därav den (imho) ganska träffsäkra analogin med "maffia" som sätter viss "press" på de som inte ingår i "Casa Scienza"Nekar du så hamnar du ute i kylan med de andra, går du med får du beskydd
![]()
Det är mer träffande än t.ex. "Sekt" eftersom vetenskap är pragmatiskt, de håller minsann inte på med nåt personligt flum. Målet är tydligt formulerat
Alltså, jag hoppas ingen tar det hela på för stort allvar, jag tycker bara det är lite roligt att finna likheter mellan dessa olika mänskliga företeelser
phloam skrev:Det jag istället försökt belysa är att det faktiskt - utan att det är värre än att man kan skämta om det - ibland blir så att de som har vetenskap och blindtester som rättesnöre tenderar att rationalisera bort personliga aspekter inom hifi (inte minst som hobby betraktad) i sin iver att framföra vad som ju helt säkert är rätt.
Därav den (imho) ganska träffsäkra analogin med "maffia" som sätter viss "press" på de som inte ingår i "Casa Scienza"Nekar du så hamnar du ute i kylan med de andra, går du med får du beskydd
![]()
Det är mer träffande än t.ex. "Sekt" eftersom vetenskap är pragmatiskt, de håller minsann inte på med nåt personligt flum. Målet är tydligt formulerat
Alltså, jag hoppas ingen tar det hela på för stort allvar, jag tycker bara det är lite roligt att finna likheter mellan dessa olika mänskliga företeelser
jonasp skrev:phloam skrev:Alltså, jag hoppas ingen tar det hela på för stort allvar, jag tycker bara det är lite roligt att finna likheter mellan dessa olika mänskliga företeelser
Vad du gör här är för det första att dela in folk i fack vilket jag tycker är oförskämt,
MagnusÖstberg skrev:Det beror säkert på att det enbart görs i ett syfte.
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Håller inte mad alls
Det enda som drar igång diskussioner om vetenskaplighet är ju när någon försöker hitta på pseudoförklaringar till en upplevelse istället för att bara acceptera den som den är.
Haha, om du visste vad vi vetenskapsmän flummar. Det är det som leder till de stora upptäckterna.
sprudel skrev:Det finns väl ingen som ingår i en maffiaorganisation som skulle medge detta!
MagnusÖstberg skrev:Man kan nog anse någon som oförskämd utan att själv känna sig kränkt.
ps vilken smile tycker du hade passat bäst i mitt inlägg?
phloam skrev:Uppenbarligen ett ämne som är för allvarligt för att skämta om, det hade jag inte trott. Bäst jag slutar.![]()
Sen vill jag bara tillägga att begreppet kanske inte hade dykt upp om det inte funnits något slags forumfenomen som lockat fram det. Jag har inte hittat på det, jag bara spann vidare på temat. Därmed inte sagt att det är annat än en ganska slumpmässig formation av åsikter och dylikt.
Jag drar mig tillbaka till Vintageklanen och D.I.Y.-fraktionen tills vidare
Finns nog inget annat sätt.KarlXII skrev:Oavsett - efter det går det till eget test hemma. Jag försöker alltid låna hem och prova själv. Gillar jag det så kanske det får stanna.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Ordet maffia i den här tråden tolkar jag som en gliring av samma magnitud som nörd eller liknande.
Då kanske en kurs i nutidshistoria vore på sin plats; nördar mördar sällan folk.
Objektivisten skrev:Nattlorden skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
De har ju organiserat sig på ett svenskt forum, eller?
jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
1.Finns det, enligt din åsikt, även en kabelmaffia, linnmaffia, spikmaffia, vinylmaffia, carlssonmaffia samt icke minst färgningsmaffia enligt din åsikt?
2.Vilka ingår i den genomskinliga maffian (enligt din åsikt)?
Tack på förhand
shifts skrev:jonasp och Nattlorden verkar förstå det jag menade. Jag har svårt att se det som annat än ett angreppssätt och ideal. Sett ur den här trådens frågeställning tror jag det är svårt att hitta många som passar in, men läser man tråden verkar den Stora Stygga Transparentvargen lura vid varje hörn.
MagnusÖstberg skrev:ThePreTor1aN skrev:Råkar man ha något av transparensmaffians produkter så är det någon i maffian som sagt det är bra grejer. Det är inget som individen själv har utvärderat.
Problemet är ju att det inte finns någon maffia, utan bara en tråd vars syfte är att förminska utvalda personers legitimitet när de rekommenderar något i en diskussion.
Snyggt exekverat, lite lagom substilt - men likväl så luktar det avföring.
FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
KarlXII skrev:När jag väljer ut produkter till min egen kedja är jag inte rädd för att använda någon info öht.
Jag kollar efter produkttester både av kommersiella och ickekommersiella institutioner, och omdömen från diverse forum och andra sidor typ prisjakt.
Med det som grund har jag ett grovt urval. Om jag väljer att tro på det vill säga.
Oavsett - efter det går det till eget test hemma. Jag försöker alltid låna hem och prova själv. Gillar jag det så kanske det får stanna.
FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:ThePreTor1aN skrev:Råkar man ha något av transparensmaffians produkter så är det någon i maffian som sagt det är bra grejer. Det är inget som individen själv har utvärderat.
Problemet är ju att det inte finns någon maffia, utan bara en tråd vars syfte är att förminska utvalda personers legitimitet när de rekommenderar något i en diskussion.
Snyggt exekverat, lite lagom substilt - men likväl så luktar det avföring.
Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Ragnwald skrev:+1
Har Östberg sagt att något är rätt, så får det bli så.![]()
FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Nattlorden skrev:FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Länk, tack!
FBK skrev:jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
1.Finns det, enligt din åsikt, även en kabelmaffia, linnmaffia, spikmaffia, vinylmaffia, carlssonmaffia samt icke minst färgningsmaffia enligt din åsikt?
Tack på förhand
Svaret på frågorna blir nej!
Inte i närheten av dagens transparentmaffia i alla fall.
Men, man får känslan ibland på euphonia att det finns medlemmar som lever i uppfattningen att det måste vara riktig DYR-HIFI för att kunna låta bra.
Objektivisten skrev:MÖ är väl åndå patetisk. Fy f-n för hans personangrepp!
Laila skrev:FBK skrev:jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
Tack på förhand
Men, man får känslan ibland på euphonia att det finns medlemmar som lever i uppfattningen att det måste vara riktig DYR-HIFI för att kunna låta bra.
Är det helt säkert att du har läst och förstått, de två frågorna . . .![]()
Vee-Eight skrev:Laila skrev:FBK skrev:jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
Tack på förhand
Min tolkning är att
1. Alla andra maffior är mindre än transparensmaffian.
2. Transparensmaffian har inga medlemmar/utövare.
Summan är då att det inte finns ngn maffia öht. Den mentala volten var avancerad!
Dags att stänga tråden således?
FBK skrev:Vee-Eight skrev:Laila skrev:FBK skrev:jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
Tack på förhand
Min tolkning är att
Summan är då att det inte finns ngn maffia öht. Den mentala volten var avancerad!
Så kan det gå när man har annat i tankarna och skriver samtidigt... Svaret på 2:an blir att din fantasi får utröna vilka som är medlemmar i den sk. transparentmaffian.
Ps. Som avslutning så läste jag detta i en annan tråd, tänkvärt.
Finns allt för många övertygade personer (bantning, träning, religioner, bilmärken, hifigrejjer) som är HELT säkra på att just DE har hela sanningen.
Min erfarenhet är att de personer som klamrar sig stenhårt fast vid en sanning, ofta egentligen är osäkra och därför rubbas hela deras tillvaro om någon utmanar deras syn - vilket leder till "missionerande". Dvs om de omvänder andra blir det färre som utmanar deras egen syn.
Medvetet eller omedvetet.
Tror vi alla har en släng av detta beteende, mer eller mindre
![]()
Finns ingen "hela sanningen", GRÅTT ÄR VACKERT
FBK skrev:Vee-Eight skrev:Laila skrev:FBK skrev:jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
Tack på förhand
Min tolkning är att
Så kan det gå när man har annat i tankarna och skriver samtidigt... Svaret på 2:an blir att din fantasi får utröna vilka som är medlemmar i den sk. transparentmaffian.
Ps. Som avslutning så läste jag detta i en annan tråd, tänkvärt.
Finns allt för många övertygade personer (bantning, träning, religioner, bilmärken, hifigrejjer) som är HELT säkra på att just DE har hela sanningen.
Min erfarenhet är att de personer som klamrar sig stenhårt fast vid en sanning, ofta egentligen är osäkra och därför rubbas hela deras tillvaro om någon utmanar deras syn - vilket leder till "missionerande". Dvs om de omvänder andra blir det färre som utmanar deras egen syn.
Medvetet eller omedvetet.
Tror vi alla har en släng av detta beteende, mer eller mindre
![]()
Finns ingen "hela sanningen", GRÅTT ÄR VACKERT
Vee-Eight skrev:Skämt åsido, den maffia som utmålas är enligt min uppfattning en ettikett och hopbuntning av folk som en del använder för att slippa tänka på nyansering av personliga strävanden.
phloam skrev:Vee-Eight skrev:Skämt åsido, den maffia som utmålas är enligt min uppfattning en ettikett och hopbuntning av folk som en del använder för att slippa tänka på nyansering av personliga strävanden.
Jo precis, inte värre än den hopbuntning som sker hos Carlsson Illuminati, Wänner af Ino eller De Som Kallar Sig Vintage-Hifi![]()
![]()
![]()
![]()
Johan_Lindroos skrev:En gemensam "beskydd" och "försäkringsavgift" kan tecknas via postgirokonto 13 18 00-5, 300 :-, betalning behöver göras en gång per år och betalas livet ut.
Annars - PANG!
Johan_Lindroos skrev:En gemensam "beskydd" och "försäkringsavgift" kan tecknas via postgirokonto 13 18 00-5, 300 :-, betalning behöver göras en gång per år och betalas livet ut.
Annars - PANG!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster