Jahh, vart fan ska jag sluta någonstans... på dårhus.. ?!
Till saken hör att jag är, och har alltid varit, omåttligt förtjust i just iP/iPs modellerna... dom är bara så löjligt roliga och så sjukt snygga !
Helt klart min favorit högtalare !EVER!
Jag har ju (som bekant för en del) ett par i16s som ju inte alls fungerade i mitt rum, dessa utlånade till en god vän "tills vidare" för att göra lite nytta och jag har i stället införskaffat ett par piPs.
Jag hade innan i16s just iPs och ProfundusP-4 och var otroligt nöjd med det systemet, så underbart roligt "litet" system med så mycket att ge
Så jag vet exakt vad grejerna går för och vad jag kan förvänta mig av dom...
Saken är den att jag har (redan...
jag har dessutom en stark förkärlek till "mineatyr system" och en surround anläggning med iPs + Ambiens1 är något som jag alltid har drömt om. För dom pengar som i16s betingar (+ att jag byter min XPA-2 mot en XPA-5 till att driva moduler + frontar och eventuell center och omvandlar mina piPs till iPs) så skulle jag lätt ha råd med en helt komplett, mycket smutt hembio setupp!
Iden jag hade va även att lämna in mitt cr80s till Ingvar för att moda upp delningen till runt 110Hz för att avlasta dom små iPs lite extra...
Allt som allt skulle det vara helt möjligt att få följande system om jag bara "gör om lite" och säljer av i16s. Har redan sålt mitt Behringer Ep4000 och så blev det ju pengar kvar en pX-2 modulerna också, så...
3x iPs som front setupp (center är ju MYCKET löst hängande dock !)
6st Ambiens1
4 eller 6st ProfundusP moduler
1st XPA-5 till att driva moduler + iPs (och eventuell center...!)
1st Reciver ( kommer även att driva a1'orna )
cr80s med 100-120hz delning
Detta skulle vara ett otroligt fint litet system, i stället för att som det är nu, ett välldigt dåligt balancerat system med XPA-2 till piPs och i16s hemma hos en kompis och Filtret lika så. Inget steg till moduler och inga moduler har jag ju heller. allt känns välldigt splittrat...
men det gör det ju i och för sig alltid, är ju impulsiv av mig och far gasnka lätt iväg åt olika håll och ibland åt helt fel håll, som jag senare ångrar...
jag vet bara att i16s är underbara om man har plats/ möjlighet till dom, jag vet att jag gillar deras utssende mycket och att dom inte är några högtalare jag på något sätt har några problem med i rätt rum.
Men iPs är ändå så varmt om hjärtat att jag liksom blir lite förblindad (eller..?!)
just möjligheten till att få ett komplett, jätte snyggt, smidigt, bra hög presterande litet hembiosystem är så välldigt, välldigt lockande att det liksom blir totalt kaos inombords...
HJÄLP MIG ATT RESONERA KRING DETTA !!! innan jag gör en typisk "David grej", "inte riktigt tänka efter utan går för mycket på kännslorna just nu impuls grej som vanligt"...