Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev: Hade förövrigt 20 parallellkopplade piezodiskanter runt om i taket för lite förtida ambience, delade vid 10Khz
BengtO skrev:Tycker man kan byta ut "Denon" mot de flesta större tillverkarnamn faktiskt.. Hur gör "Yamaha", hur gör "Pioneer" hur gör "Onkyo" osv..
E väl långt ifrån överallt som just Denon hyllas lika mycket som på detta forum.. Skulle alla hålla med om att dom bara var bäst skulle dom förmodligen vara störst, vilket dom långt ifrån är..
Räcker väl med att nån "känd" och respekterad inom ljud skulle hylla en apparat som "kanon" eller "budgetfynd" så skulle tusentals hänga på och hylla för evigt utan att egentligen höra nån skillnad på andra apparater..
Har inget emot Denon, men bland min bekantskapskrets har 5-6 st olika Denonmaskiner och lika många har blandningar av andra märken.. Tycker inte Denon har nåt som är bättre än nån annan.. thats my 50 cents.
Tror du att det var så jag testade detpaa skrev:Kaffekoppen skrev: Hade förövrigt 20 parallellkopplade piezodiskanter runt om i taket för lite förtida ambience, delade vid 10Khz
Och du tror ändå det var Denon-maskinen som var skulden till "krispig topp"?
n3mmr skrev:Detc är väl egentligen så att VISSA av Denons multikanalare i "serien 180x" t ex (och i flera andra efterföljarserier) är extremt bra välljud för pengarna.
Jag har hört åtminstone en bioreciever från Denon som (i mina öron) var riktigt dålig (grötigt och odetaljerat ljud).
screen skrev:Magnuz skrev:Jag har hört åtminstone en bioreciever från Denon som (i mina öron) var riktigt dålig (grötigt och odetaljerat ljud).
Skulle du kunna/vilja delge vilken?
Mvh Björn//
Har också en 3806 men som jag sagt tidigare är jag inte alls nöjd med d/a-omvandlingen i den för 2 kanals-spelning. Föredrar att köra squeezeboxen analogt. Försteget är dock riktigt vasst men ack så tråkig d/a.Bjoran skrev:Jag har en längre tid funderat på varför Denon's produkter ofta låter så d..a bra. Kanske någon här i forumet har någon bra förklaring, kanske gjort en djupare dykning i hårdvara eller kopplingsscheman. Ingemar Öhman, du kanske har funderat på samma sak. Jag vet att du inte är helt oerfaren vad gäller Denon-produkter, eller hur?
Själv har jag sen nästan ett år tillbaka en Denon AVR-3806 Surround-förstärkare som i min anläggning är något av en centralfigur både för DVD-ljud och CD-ljud. Rippad CD-musik kommer strömmande som wav-ljud från datorns hårddisk, via trådbundet nätverk, till min Slim Devices Squeeze-box2, kopplad digitalt (optiskt) till 3806'an. Enligt mina preferenser är ljudet fantastiskt bra. För 2-kanal-ljudet samt för frontkanalerna till film så använder jag bara förförstärkardelen i 3806'an och går från lågnivåutgång, via aktivt delningsfilter, till yttre förstärkare, två Sentec PA-8. Dessutom matas två subwoofers (Audio Pro) med låga frekvenser från det aktiva delningsfiltret.
Denon har genomgående fått väldigt positiv kritik för bl.a. sina surround-förstärkare och inte minst sina DVD-spelare. Denon ligger lågt vad gäller BluRay och HD-DVD och kommer troligtvis att knäcka konkurrenterna ordentligt när de släpper sin första DVD-spelare för HD.
Alltså, hur gör Denon egentligen för att få till en sån bra ljudåtergivning till, måste man ju säga, så rimliga priser?
Max_Headroom skrev:Mitt intryck är att pioneer är ett marknadsavdelningsdrivet företag.
Jag tror att de stora tillverkarna som Denon, Yamaha, Pioneer, Marantz, Onkyo, etc., etc., valt olika vägar för sin marknadsföring. Det är, rätta mig om jag har fel, rätt sällan man ser en Denon-annons i tidningarna, jämfört med andra märken. Det kan ju vara så att Denon istället för att bränna pengar på säljande annonser istället lägger pengarna på produktutvecklingen och litar sen på att deras produkter får bra kritik i testerna, vilket de onekligen fått.
torbod skrev:Hmm, det lustiga är att jag inte alls finner Sony Erixon som en bättre telefonlevearntör än Erixon var, så där haltar resonemanget lite.
Själv tycker jag Erixons telefoner var betydligt bättre än det Sony Erixon presterar. Utvecklilngen har ju gått framåt, så de går ju inte att jämföra telefonerna sida vid sida, men med tidens tekniknivå var Erixon minst lika bra.
...
Vh
Tobbe
Birger skrev:Skärp er.
Det börjar bli lite löjligt med Denon/NAD/Sentec hysterin.
Så jäkla bra är dom inte. Det finns faktiskt inte en enda apparat bland dom där tre märkena som jag skulle vilja ha. Har ni så snäv horisont på detta forumet. Kolla österut. Kolla Kina. Snacka om inskrängdhet. Var har LTS hållt hus dom senaste åren.
Var har LTS hållt hus dom senaste åren.
Massproducerade biomaskiner är inte i första hand riktade mot konnessörer på faktiskt.se, utan till en ganska okritisk "konsumtionspöbel" och då spelar inte lite övergångsdist som kännetecknar Denons senaste maskiner någon större roll. Att dessa företag ibland råkar göra en riktigt fin produkt skall nog i det närmaste betraktas som en slump.
Så jäkla bra är dom inte.
Nefilim skrev:Jag har haft Denon integrerad stärkare, provat Sentec Diana. Inga av dessa har imponerat på mig! NAD har en kompis till mig. Inte heller spec impad.
meanmachine skrev:Nåja det är ju en egen värld detta med LTS och en del tycker att nirvana är Nad 208 Sentec SC-9 samt Carlsson eller Ino piP och Pioneer Dv-668 eller Sentec Diana. Så detta debatt skulle kunna pågå länge det är lite som att tala om för en muslim att Mohammed inte är Allahs profet utan Jesus är minst lika auktoritär![]()
![]()
meanmachine skrev:Vilken vetenskap då?
Den subjektiva världens vetenskap
meanmachine skrev:Ang F/E så är det en bra metod men inte felfri och det har skrivits spaltmeter om detta kolla runt lite på forumen om detta så slipper vi ta detta på denna tråd...
Detta men vetenskap brukar man vara ivrig att använda för att slå fast sin tro med och på så vis påvisa sitt rätt...![]()
Sen som sagt har ju haft det själv och naturligtvis inte sålt det om det skulle stått sig så bra som det påstås...
Sen mr Vee-Eight..
Man märker fort att kaka söker maka så många LTS-nissa på detta forum och det är väl OK men enligt denna gruppering så är det ni som liksom slår hårt på andra och tyck andra är dumma ihuvudet ellerhur.
Nej jag älskar vintage och har massor av gamla bra prylar och Sentec är väldigt bra men enl mig långt ifrån nirvana..ojoj så mycket bättre de finns där ute.
Flint skrev:Jag tror att det är av ren tillfällighet som Denon passar in i just LTS:s filosofi.
Magnuz skrev:Flint skrev:Jag tror att det är av ren tillfällighet som Denon passar in i just LTS:s filosofi.
Återigen är det väl inte så att Denon som märke skulle passa särskilt väl in i LTS filosofi, däremot har man lyckats göra ett par produkter som uppfyller LTS kriterier för god återgivning. Det är Denon inte ensamma om.
meanmachine skrev:Ja hur är det möjligt.
Quad, Arcam eller Musical Fidelity t.ex. känns ju betydligt bättre än en Denon ändå höjer man upp Denon i vissa fall. Det fattar jag inte.
meanmachine skrev:Jag hade en DCD-695 som jag sen såg att LTs rosade och bytte ut denna mot en Arcam Alpha 7se och tyckte Denon stod sig slätt mot Arcam... En medijoker tråkig apparat som lät mörk och detaljfattig.
Magnuz skrev:Flint skrev:Medger att jag generaliserar, men Denon verkar hyllas mer av vissa LTS-anstrukna än t.ex. märket Quad.
Jaså? Just Quad är väl annars ett märke som hyllats av flera "LTS-anstrukna". Särskilt ESL 59 och 63 vill jag minnas.
meanmachine skrev:[/img]http://www.minhembio.com/bild/133622.jpg[img]
[/img]http://www.minhembio.com/bild/133621.jpg[img]
Denon gör som sagt väldigt bra saker. Men långt från bäst på nått sätt.
Men kolla in bilderna så ser man att krutet läggt på att bygga en stabil nättdel. Bra sluttrissor men besparingarna ligger på komponentnivå. Kolmotstånd med sämre tolleranser, Std e-lyter. Pissigt internkablage. Plåtchassi osv. Alltså klart bättre kan ju göras om man vill vara kompromisslös men totalt sett ger dett bra pris prestanda....
Vilket gör att många faller för denon men en sak är klart att de har blivit sämre i detta förhållande med sina senare apparater. Då sitter det billigare trafos sämre trissor osv. Klart mer lika Pioneer, Sony OSV. [/img][/list][/url]
meanmachine skrev:Hur kommer det sig så att LTS-anhängare så ivrigt talar om för oss vanliga vad som är rätt ??????
![]()
![]()
![]()
meanmachine skrev:Mannen det är mina steg. I should know.
Vad är då kriterierna för välljud ????
meanmachine skrev:Ok led vidare mannen.
Vad innebär detta då. ?
Vart vill man nå?
Vilken teknik använder man?
Väntar med spänning på dessa svar.
meanmachine skrev:Mr skrutten.
Jag har vid flera tillfällen moddat apparaten med medijokra komponenter och satt in bättre typer. Klippt bort kabel osv. Resultatet tederar bli kraftigt bättre=renare och kraftigare ljud. Bort med de billiga e-lyterna i nätdelen och in med bättre och wow så mycket mer potens det blir.
Alla företag har en ekonimiavd som bestämmer hur mycket en produkt får kosta och teknikerna får göra det bästa de kan för att nå dit.
meanmachine skrev:Hur kommer det sig så att LTS-anhängare så ivrigt talar om för oss vanliga vad som är rätt ??????
![]()
![]()
![]()
Jag har vid flera tillfällen moddat apparaten med medijokra komponenter och satt in bättre typer. Klippt bort kabel osv. Resultatet tederar bli kraftigt bättre=renare och kraftigare ljud. Bort med de billiga e-lyterna i nätdelen och in med bättre och wow så mycket mer potens det blir.
Alla företag har en ekonimiavd som bestämmer hur mycket en produkt får kosta och teknikerna får göra det bästa de kan för att nå dit.
Maccormac är väl ett lysande ex. Ingejören gick ut med uppgraderingar för alla DNA modeller och det handlar bara om komponentkvalite.
Tycker det verkar som om det blir väl mycket hokuspokus här![]()
![]()
Maccormac är väl ett lysande ex. Ingejören gick ut med uppgraderingar för alla DNA modeller och det handlar bara om komponentkvalite.
Tycker det verkar som om det blir väl mycket hokuspokus här![]()
![]()
meanmachine skrev:har lite svårt för obelästa wannabees
Nu gissar dumeanmachine skrev:HMmm det var en fråga det också.
ÄR alltid ett grövre avgasrör bättre än ett smalare?
Förutsättnignarna är ju naturligtvis mycket bättre.
T.ex. Det sk vanliga konsumentstd är komponenter mellan 10-20% tolleranser ellerhur men om du väljer att köpa komponenter med 1-3% tolleranser vilken maskine kommer att blir mest optimal i förhållande till vad teknikerna räknat ut. ?????????
meanmachine skrev:Det sk vanliga konsumentstd är komponenter mellan 10-20% tolleranser ellerhur men om du väljer att köpa komponenter med 1-3% tolleranser vilken maskine kommer att blir mest optimal i förhållande till vad teknikerna räknat ut. ?????????
Selektering är ju mätningmeanmachine skrev:
Sen vad gäller selektering so visst står det tex 47uF på kondingen med har du mätt prylar någon gång? Mät med en vanlig maskni så får du ett värdepå 43uF på en och nästa 51uF så illa är tolleransrna på vanlig std. Typ som Denon håller sig med i normala serier. Varför tror ni de gör en mastodon av 2000AE som kostar 80-papp. Då tar de inte hänsys till kompromisserna på komponentkvallen..Tänk lite ..
meanmachine skrev:Sen vad gäller selektering so visst står det tex 47uF på kondingen med har du mätt prylar någon gång? Mät med en vanlig maskni så får du ett värdepå 43uF på en och nästa 51uF så illa är tolleransrna på vanlig std. Typ som Denon håller sig med i normala serier. Varför tror ni de gör en mastodon av 2000AE som kostar 80-papp. Då tar de inte hänsys till kompromisserna på komponentkvallen..Tänk lite ..
Selektering är ju mätning Det får stå vad tusan som helst på kondingen bara den måter in till det värdet jag är ute efter. Jag tjänar alltså bra med pengar på att mäta in rätt värden på komponenter med 10% tollerans mot att köpa 1%-iga bara genom att selektera komponenterna. Det går alltså inte att utgå från att en tillverkare inte praktiserar samma metod.
För övrigt har alla tillverkare en "eyecatcher" där man använder dyrast möjliga komponenter. Det finns alltid en målgrupp för för dessa apparater, även om det på pappret fina materialvalet kanske bara, eller delvs medfört ökade kostnader. Dessa statusapparater är ofta prissätta utifrån andra värderingar än komponentkvalité - de skall vara dyra! Denon inte undantaget*
Inte mig heller, varför har du kvar den?Flint skrev:Jag äger en Denon DCD-1015 CD-spelare. Den har aldrig imponerat på mig.
Pratade mer om mig själv och mindre fabrikanter iof.meanmachine skrev:Selektering är ju mätning Det får stå vad tusan som helst på kondingen bara den måter in till det värdet jag är ute efter. Jag tjänar alltså bra med pengar på att mäta in rätt värden på komponenter med 10% tollerans mot att köpa 1%-iga bara genom att selektera komponenterna. Det går alltså inte att utgå från att en tillverkare inte praktiserar samma metod.
För övrigt har alla tillverkare en "eyecatcher" där man använder dyrast möjliga komponenter. Det finns alltid en målgrupp för för dessa apparater, även om det på pappret fina materialvalet kanske bara, eller delvs medfört ökade kostnader. Dessa statusapparater är ofta prissätta utifrån andra värderingar än komponentkvalité - de skall vara dyra! Denon inte undantaget*
Kaffemannen ledsen men här tycker jag du springer med full fart ut på svagisen. Det är i en perfekt värld så kanske man skulle önska att fabrikanterna selekterar som du nämner. Det sker kanske på Musical Fidelitys fabrik i England. Men då kostar apparaten runt 30-40-lök.
I en Fabrik som tillverkar Denon är detr robotar som bygger.
1. Ledningsgruppen väljer ut en serie produkter som skall tillverkas baserad på designgruppens förslag.
2. Teknikerna får en budget och ett koncept. Fixa eller gå på arbetsförmedlingen.
3. Efter det att de konstruerat i DATOR så får montörerna jobbet.
4. Det laddar robotarna med 1000-tals radmonterade kondingar och motstånd och kretsar av alla slag utan selektering så sprutar de fram apparater i massor.
Det var väl enkelt.
Detta kan man lätt se på Sony
Customer Standard
Qualkity Standard
Extrem standard.
Rickard. Bra inlägg mycket trevligt.
Bill50x skrev:VAD är det som gör att en ofärgande apparat låter illa på "dåliga" inspelningar medan en färgande apparat kan hantera sådana?
meanmachine skrev:Efter det att de konstruerat i DATOR så får montörerna jobbet.
Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Inte mig heller, varför har du kvar den?Flint skrev:Jag äger en Denon DCD-1015 CD-spelare. Den har aldrig imponerat på mig.
Den fungerar och jag är inte gjord av pengar.
solidstate skrev:Vad är det som du inte tycker om hos den?
Jag känner inte till apparaten alls, men jag vill gärna veta vilka svagheter den har enligt dig.
/SS
solidstate skrev:Ok, jag det låter ju onekligen som en mycket trevlig apparat, som håller sig undan till musikens fromma.
Men berätta om en apparat som imponerat på dig!![]()
/SS
Magnuz skrev:Bill50x skrev:VAD är det som gör att en ofärgande apparat låter illa på "dåliga" inspelningar medan en färgande apparat kan hantera sådana?
Så kan det kanske vara i vissa fall, men frågan är om det verkligen genomgående brukar vara så. Det är i all fall inte min erfarenhet. Fast visst finns det apparater med någon sorts "snäll-färgning" som gör även ganska gräsliga inspelningar uthärdliga. Mina egna högtalare (Linn Keilidh) är lite åt det hållet, ingenting låter jättebra men även riktigt pissiga inspelningar går att lyssna på.
meanmachine skrev:ÅÅÅÅh mogen ironi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt skoj mannen men ärligen har du testat att uppgradera en apparat eller är du vanligen ute på halisen
meanmachine skrev:2. Teknikerna får en budget och ett koncept. Fixa eller gå på arbetsförmedlingen.
4. Det laddar robotarna med 1000-tals radmonterade kondingar och motstånd och kretsar av alla slag utan selektering så sprutar de fram apparater i massor.
solidstate skrev:Datorer kan inte konstruera någonting. De är i bästa fall avancerade miniräknare. Kan inte konstruktören sitt jobb är dator inte mycket till hjälp. De elektronikkonstruktörer jag känner är rätt överens om att datorer kan göra vissa moment lite snabbare avverkade, men att allting som är viktigt måste göras manuellt.
meanmachine skrev:Det var ju inte det som var problemet ellerhur.
Står det 1,2k på den kan det vara 1,4 lika väl som 1,06. Så tolleranserna på varje 1,2k är inte så bra.
meanmachine skrev:Inte för att jag tror att jag skulle höra det man eftersom silverlod är generellt acceperta som bättre så kör jag på detta. Men har inte F/E testa tennet
meanmachine skrev:Det var ju inte det som var problemet ellerhur.
Står det 1,2k på den kan det vara 1,4 lika väl som 1,06. Så tolleranserna på varje 1,2k är inte så bra.
Naqref™ skrev:solidstate skrev:Datorer kan inte konstruera någonting. De är i bästa fall avancerade miniräknare. Kan inte konstruktören sitt jobb är dator inte mycket till hjälp. De elektronikkonstruktörer jag känner är rätt överens om att datorer kan göra vissa moment lite snabbare avverkade, men att allting som är viktigt måste göras manuellt.
Jag håller både med dig och inte.
Det går att konstruera datorprogram* som konstruerar självständigt inom vissa ramar.
solidstate skrev:meanmachine skrev:Efter det att de konstruerat i DATOR så får montörerna jobbet.
Vad menar du med "konstruerat i DATOR"?
Tror du att datorn har varit något mer än ritverktyg och simuleringsverktyg? Isåfall tror vi olika. Datorer kan inte konstruera någonting. ...
Morello skrev:meanmachine skrev:Inte för att jag tror att jag skulle höra det man eftersom silverlod är generellt acceperta som bättre så kör jag på detta. Men har inte F/E testa tennet
Jösses, lod med silver i används för lödning på förgyllda detaljer som tex. kontaktdon och dylikt.
Tjohej, grannen Johan Lindroos köpte en 700:- dito. Rätt imponerande kontaktuppsättningar de fått in i det priset..... HDMI, VGA, komponent, 5.1, analog ut,...Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Det är därför jag har Pioneer DVD-444, fast den är ju tyst också...
Jag tror att nästa spelare får bli en trehundrakronors DVD-spelare från Lidl.
Nejdå, du verkar bara vara provocerande, inte dum.meanmachine skrev:Vill inte verka ironisk och dum. utan gillar helt enkelt att diskutera. Inte samma sak som dum.
Måste bara inflika att ingen Denonprodukt jag lyssnat på imponerat på mig. Nu har jag ju iofs bar hört deras 2-kanalsprodukter så jag ska väl vara tyst...
Flint skrev:meanmachine skrev:ÅÅÅÅh mogen ironi![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt skoj mannen men ärligen har du testat att uppgradera en apparat eller är du vanligen ute på halisen
Jaaaoee... det verkar förvisso ganska glatt nu, men varför skulle det inte kunna skilja i ljud mellan olika tenn?
torbod skrev:... Det är kunskapen om HUR man sätter ihop komponenterna till en fungerande helhet som är det viktiga, samt kunskapen att välja rätt komponent på rätt plats. Sedan kommer prislappen in så klart, men det gäller att hitta en tillverkare som man har förtroende för som snålar på rätt ställen.
Bill50x skrev:torbod skrev:... Det är kunskapen om HUR man sätter ihop komponenterna till en fungerande helhet som är det viktiga, samt kunskapen att välja rätt komponent på rätt plats. Sedan kommer prislappen in så klart, men det gäller att hitta en tillverkare som man har förtroende för som snålar på rätt ställen.
Ursäkta om jag tjatar om mina gamla DQ10a-högtalare, men dessa är ett praktiskt exempel på en intelligent kombination av skräp som är ovanligt välljudande med tanke på ingående komponenter.
/ B
meanmachine skrev:Jag vill inte ha folk mässande sina ideer utan vill ha fram även vad som är fel med ideerna om det skapar mig ovänner so be it
meanmachine skrev:Jag hade en Pioneer DV-717 som jag bytte ut till en Primare V-25 hmm jag måste ha bytt ner mig trotts att det låter bättre![]()
meanmachine skrev:Jag drar den för Pioneer verkar vara så bra. Kom just på at jag ju har kvar 717 i sovrummet men när jag fick hem den kopplade jag båda på varsin line med lika kablar och jämförde ljudet och på film var det saksamma med musiken var större djupare kraftigare och all känndes stabilare. Men det är nog bara färgningar.
Vill inte verka ironisk och dum. utan gillar helt enkelt att diskutera. Inte samma sak som dum.
Vad menar du med att Pioneer "verkar vara så bra"? När man läser det du skriver är det ju snarare det motsatta du antyder. Förklara vad du menar.
meanmachine skrev:Vad menar du med att Pioneer "verkar vara så bra"? När man läser det du skriver är det ju snarare det motsatta du antyder. Förklara vad du menar.
Lite ironi och eggning för att man ofta använder just Pioneer och Denon för att visa på verkligt bra produkter
meanmachine skrev:Det är ju det som är problemet. Alla hacka på mina ideal och uppfattnign på vad som är välljud medan de gömmer sig själva bakom LTS för att skydda sig själva. Man ser ju att de som verkligen vet nått är rätt ödmjuka
tvett skrev:meanmachine skrev:Det är ju det som är problemet. Alla hacka på mina ideal och uppfattnign på vad som är välljud medan de gömmer sig själva bakom LTS för att skydda sig själva. Man ser ju att de som verkligen vet nått är rätt ödmjuka
Alla hackar på dig? Är det inte så att du hackar på alla med "LTS-ideal"? Du verkar smått paranoid. LTS må ibland påminna om väderkvarnar.....
profbd skrev:är det inte lite audiofilsjuka inblandat?
stora kända märken kan inte vara bra?
det måste vara små tunga okända märken som inte gemene man har hört talas om
meanmachine skrev:Det är ju det som är problemet. Alla hacka på mina ideal och uppfattnign på vad som är välljud medan de gömmer sig själva bakom LTS för att skydda sig själva. Man ser ju att de som verkligen vet nått är rätt ödmjuka
meanmachine är du helt säker på att ditt ideal skiljer sig från lts eller är du bara irriterad för att dina prylar inte är med på listan
Vad gömmer du dig bakom?meanmachine skrev:Det är ju det som är problemet. Alla hacka på mina ideal och uppfattnign på vad som är välljud medan de gömmer sig själva bakom LTS för att skydda sig själva. Man ser ju att de som verkligen vet nått är rätt ödmjuka
Vad gömmer du dig bakom?
Jag har inte en produkt på LTS lista, men jag föredrar neutral utrustning.
solidstate skrev:Inbillning och placebo? Tacka vet jag ekonomisk suggestion!
(Alltså inte att man betalat så dyrt att det måste vara bra, utan
att man helt enkelt är pank och inte har råd att byta.)
/SS
meanmachine skrev:Vad gömmer du dig bakom?
Jag har inte en produkt på LTS lista, men jag föredrar neutral utrustning.
Bakom mina solglasögon kan jag va mig själv![]()
Jag har haft flera rekommederade prylar men har annat nu och är nöjd ändå.
meanmachine skrev:Mina ändavetenskapliga intrument är mina stora öron och de har valt ut prylar som inte finns med på LTS lista vilket är tråkigt. Det betyder väl att mina öron är färgade
meanmachine skrev:Mina ändavetenskapliga intrument är mina stora öron och de har valt ut prylar som inte finns med på LTS lista vilket är tråkigt. Det betyder väl att mina öron är färgade
Flint skrev:meanmachine skrev:Mina ändavetenskapliga intrument är mina stora öron och de har valt ut prylar som inte finns med på LTS lista vilket är tråkigt. Det betyder väl att mina öron är färgade
Dom brukar vara lite färgade. Utom när man fryser riktig, då är dom blekvita. Sen när man går in i värmen till mamma och dricker varm chocklad & doppar limpmacka brukar dom istället bli röda. Då ska man inte lita på det man hör.
meanmachine skrev:Jag får väl snart hem en inbetalningslapp och sen är det kört
tvett skrev:Jag tror jag hellre kollar på en svartvit bild
Mayro skrev:äsch tvett.. Du missar en hel del skoj tack vara en stupid syn på denna hobby..
tvett skrev:Mayro skrev:äsch tvett.. Du missar en hel del skoj tack vara en stupid syn på denna hobby..
En stupid syn? Vilken syn är detta? Min? Vad jag sa var att jag hellre kollar på en svartvit bild än psykadelikan. Men allra helst kollar jag på en naturtrogen bild. Var det din mening att kalla mig stupid? Vad är det för skoj jag missar?
Mayro skrev:Är du så dum så du tar ut endast detta urdrag ur hela meningen med texten så får du fan skylla dig själv om du tar illa upp...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster