Frugan var på stan idag och lilleman sov ute och dottern tittade på pippi på datorn så jag passa på att få liv i lådan.
Till en början vart jag mycket fundersam... Det låter ju inget,,, Höjer o höjer o tänkte att det måste vara något fel!
Grar upp Gainen massor och höjer så mycket det bara går på slutsteget och på sub utgången... Nehe så här trögt kan det ju inte vara!
Med nästan 95dB verklningsgrad och effekt på 400W/element måste det låta MER
Men efter några minuter så kommer det mer o mer...
Måste varit för att de inte varit spelade innan för sen efter ett tag var jag nere på "0" i förstärkning och utan kompensation för något 6dB fall i botten.
Nu här i kväll sitter jag för mig själv och spelar och det riktigt fin! jag trimmar lite i DSP och det ända jag jag känns det som är att jag dämpar och dämpar ju mer jag lyssnar.
Den spelar riktigt djupt utan någon kompensering. En helt rak kurva förutom att jag delar av uppåt!
Känns som om att jag kan göra baffeln mindre i alla fall.. Ska till och med prova att göra en helt rak baffel med.
Sen har jag en annan utväg, en alternativ placering...

- 2015-11-14 17.30.39.jpg (176.87 KiB) Visad 4125 gånger
Under betongskivan finns en gammal baslåda som inte används länge då den inte låter bra helt enkelt.
Den har måtten 90*46*75 cm. En tanke skulle kunna vara att bygga en ny låda till bordet. Det är min reservplan om inte frun godtar mina nya skapelser.
Men som det känns nu så kan H-baffeln bli mindre.
Har några kompisar som har mätutrustning. Tänkte om jag kunde bjuda på en liten rurva!