Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Jag har hört hos IÖ och jag har hört bättre.
utveckla, för det enda jag kan ställa jämförbart med iös är hemma hos morello (fast alltså ljudupplevelser är ju så beroende på humör och förväntningar så det kan lika gärna vart inbillning
FBK skrev:utveckla, för det enda jag kan ställa jämförbart med iös är hemma hos morello (fast alltså ljudupplevelser är ju så beroende på humör och förväntningar så det kan lika gärna vart inbillning
Läs trådskaparens topic/önskemål Haakan_W![]()
""man Behöver INTE säga vad ni hört som lät bättre så slipper vi diskutionen här. utan enbart att ni anser ni hört bättre ljud""
Mayro skrev:Så. vem har hört ino hos iö och eller hos johan Lindroos och anser dom hört bättre?
Mayro skrev:OBS. här skall man INTE ha ino som sin etta. Utan endast andra märken..
Vad är meningen med denna tråd, IGENTLIGEN?
NNord skrev:Vad är meningen med denna tråd, IGENTLIGEN?
Rydberg skrev:Mayro> Hur ligger referensnivån här då enligt dig?
Mayro skrev:
Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Sanny_X skrev:Mayro skrev:
Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Mayro, att du är en så slug rackare. Vad har du fått för bild av forumet?
Har du kommit fram till en "vag men tydlig" analys?
I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
adagio skrev:I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
Kan någon bevisa vad de hört där, eller är det bara under influens av personer som är skickliga på att prata om sin egen ljudfilosofis förträflighet som man tycker att ljudet står över allt annat. Jag har inte varit där och kommer nog inte våga mig dit.
Har hört piP, pi60 på andra ställen och de låter riktigt bra. Dock långt ifrån det bästa som jag hört, enl mina egna subjektiva preferenser, dessutom tilltalar designen (eller avsaknaden av densamma) inte mig det minsta.
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt.
adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare.
Mayro skrev:ni uppvisar klara svagheter i att förstå topic.
Mayro skrev:Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Mayro skrev:Jag har ingen agenda varken nu eller senare..
Haakan_W skrev:jag kan säga att jag är helt oberörd av iös snack...å det låter väldigt bra i källaren...
Almen skrev:Ah, vi är genomskådade som bluffar allihop. Klarsynt, adagio! Sådan skärpa i kritiken, dessa fräscha åsikter som så tydligt avslöjar hela Faktiskt-falsariet.
Jag antar att det betyder att vi inte kommer att se dig mer här, då?
Jag tolkade "ni" som "ni som har varit i IÖ:s källare och tyckte att det var det bästa ni hört". Jag är en av dem. Du skriver att jag tycker det bara för att konstruktören har övertygat mig med säljsnack och kallar mig enkelspårig.adagio skrev:Jag tror att han kan "sälja" in hela sitt tänk utan att ni märker hur influerade ni är.
Jag ifrågasätter inte hans kunnade utan er insikt i hur pass enkelspåriga erat resonemang har blivit. Med ni menar jag inte några särskilda individer utan den falang av forummedlmmar som resonerar på detta sätt i varierande grad.
...
det är inget personligt utan bara en åsikt om den enkelspårighet som råder på Faktums PKåsikter.
I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
Kan någon bevisa vad de hört där, eller är det bara under influens av personer som är skickliga på att prata om sin egen ljudfilosofis förträflighet som man tycker att ljudet står över allt annat. Jag har inte varit där och kommer nog inte våga mig dit.
Har hört piP, pi60 på andra ställen och de låter riktigt bra. Dock långt ifrån det bästa som jag hört, enl mina egna subjektiva preferenser, dessutom tilltalar designen (eller avsaknaden av densamma) inte mig det minsta.
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt.
Jag är inte tveksam till att det förmodligen låter jättebra i hans källare (tycker ändå det är ett lite kul utryck) en högtalare som är konstruerad enl hans principer i ett rum optimerat för dessa högtalare det är klart det låter bra.
Att någon lämnas oberörd av en kunnig och trevlig person efter att ha hört en ovanligt lyckad session anser jag vara rent BS.
IÖ verkar vara både och, men han uppvisar också en agressiv och otrevlig sida när någon ifråga sätter hans resonemang. Jag tror att han kan "sälja" in hela sitt tänk utan att ni märker hur influerade ni är.
Jag ifrågasätter inte hans kunnade utan er insikt i hur pass enkelspåriga erat resonemang har blivit. Med ni menar jag inte några särskilda individer utan den falang av forummedlmmar som resonerar på detta sätt i varierande grad. Alla är säkert trevliga prickar hela högen, jag känner ju dig rydberg, lite i allafall, så det är inget personligt utan bara en åsikt om den enkelspårighet som råder på Faktums PKåsikter. Det är inte högt i tak om man ifrågasätter direkt.
Personangrepp och smädelser, precis som Mayro beskriver, är en del av kulturen på Faktum om någon står för en kontroversiell åsikt.
Man läser som man vill, jag vill att du läser mitt inlägg igen eftersom du tydligen missuppfattat hela andemeningen.
Återigen denna aggresivitet, usch. "Tyck som majoriteten eller dra!"
Bluffar, inte alls. Jag uppskattar inos högtalare, de är en god musikåtergivare även om de har svårt att "nå fram" till just mig.
Jag tror IÖ är kunnig men framför allt duktig på att framhålla sina teorier, som alla tillverkare står han för sina produkter och tjänar pengar på att folk köper. Ja för förutom elementen kostar inte hans högtalare många kronor i fråga om delningsfilterkomponenter, lådor, internkablage, polskruvar och basreflexrör, han tjänar precis som alla tillverkare pengar på sin produkt. Det är inget fel och ingen bluff oavsett märke på produkten.
Att "falangen" är en samling "bluffar" anser och skriver jag inte bara att den i sin alvarligaste form precis som du står för en auktoritär och förnedrande attityd.
Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Det finns gradskilnader i "falangen", trist benämning, från de vanliga normala hifinördar vi alla är med olika åsikter till de lite mer hardcore objektivister ofta med goda kunskaper vidare till SA-killarna, hånarna, smädarna.
Att anse sig vara förmer än andra, att göra sig lustig på andras intressen/hobbies och dessutom påstå att ett fåtal utvalda märken och filosofier är de enda rätta är en trist inställning som angränsar till nazism och faschism, dock långt ifrån så alvarligt eftersom detta endast är en hobby.
Om du tror att du inte kommer se mig här mer så tror du fel jag kommer med ojämna mellanrum dyka upp i någon debatt när jag tycker att det behövs lite motvikt eller sympati från den ena eller andra synvinkeln.
dimitri skrev:De som har hängt med här ett tag kan nämna flera olika högtlare (ej Ino) som IÖ tycker låter bra. Han är inte bara ett objekt, han är ett subjekt också.
adagio skrev:Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Jax skrev:adagio skrev:Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Jag tycker det är trist att man inte längre kan uttrycka sina åsikter här utan att bli placerad i en "fascistoid falang" bara för att ens åsikter råkar vara samma som IÖs.
adagio skrev:dimitri skrev:De som har hängt med här ett tag kan nämna flera olika högtlare (ej Ino) som IÖ tycker låter bra. Han är inte bara ett objekt, han är ett subjekt också.
Det är mer intressant vad du/ och alla andra tycker än vad som IÖ tycker är bra märken.
Om jag tycker att SF låter bra så vad spelar det för roll vilka övriga märken Franco Serblin tycker är bra? Förstår du hur jag menar?
adagio skrev:Ledsen att du tolkar det så, det var inte meningen, åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna.
adagio skrev: åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna.
åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna
Dina inlägg om "åsiktsfaschism" verkar vara ett fördömande av andras åsikter, med en tendens till hån.
FBK skrev:Ge dig paa...Alla vet vad som händer här om man skriver att man har köpt en dyrkabel
Alla vet vad som händer om man skriver att man inte gillar ljudet hos Inos högtalare eller har åsikter angående det osv. Man blir dömd och hånad mer eller mindre, allt detta har man sett exempel på.
Det är mycket lågt i tak på detta forum när det gäller vad som är acepterat inom Hifi och det är det som Adagio påpekar.
adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt."
adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt."
Alla som har ino missionerar på ett sällsynt aktivt sätt, och den främsta åsikten är att alla andra färgar och låter fel.
adagio skrev:Jag vet inte hur många ggr det ska behöva påpekas IRONI, IRONI och IRONI.
Nej, jag är inte rädd för källare.
Nej, jag tror varken på programering eller hypnos( i detta fall)
Nej, och nej.
adagio skrev:Det är svårt nog att få tid till sina riktiga vänner när familj och jobb ska ha sitt, sen ska man få tid till sina hifivänner också, det kan vara lite svårt periodvis. Träffar kan var kul ibland, men jag vet att jag alltid är välkommen när jag kommer över precis som du är här rydberg. Det är bara att få tiden att räcka till samt ta sig i kragen.
Mitt råd till dig Ola är att vara försiktig med att dra slutsatser kring andras beteende.Rydberg skrev:När jag själv köpte Ino blev det kalla handen från de hifimänniskor som jag vid ett flertal tillfällen innan talat med och träffat. Inga mer telefonsamtal eller inbjudningar till lyssningsträffar, detta bara efter jag nämt att jag hade köpt ett par piP och sagt på nätet att jag tyckte de var bra. Tydligen blir man mycket mer intressant om man testat de senaste nätkablarna eller nått annat liknande. Det tycker jag är väldigt trisst.
Så jag frågar tillbaka, var finns glimten i ögon, kompisskapet, faller detta bara för att man väljer "fel" märke?
Peace out, Ola!Rydberg skrev:EA> Nu hade jag faktiskt inte alls dig, Pär, i tanken när jag skrev mitt inlägg utan jag tänkte på personer här i Östgötland. Att vi inte direkt klickade är inget att vara ledsen för, alla går inte ihop med alla, så är det bara .
EngelholmAudio skrev:Däremot tycker jag att du inte längre var rolig att prata med, diskutera med, umgås med för du ändrades väldigt mycket. Helt OK att ändras och du får vara precis som du vill. Men lika självklart förbehåller jag mig rätten att sluta umgås med dig.
Som du själv skrev nyss, så smart:Rydberg skrev:EngelholmAudio skrev:Däremot tycker jag att du inte längre var rolig att prata med, diskutera med, umgås med för du ändrades väldigt mycket. Helt OK att ändras och du får vara precis som du vill. Men lika självklart förbehåller jag mig rätten att sluta umgås med dig.
Bara för att jag inte längre har samma åsikter om hur saker och ting är behöver inte det betyda att jag har ändrats som person. Jag är på det hela taget samma person idag (om än lite klokare) som jag var innan. Jag tycker fortfarande idag att ditt då nästan maniska intresse av Ingvar, Ingvars produkter och Ingvars ekonomi gav en besk eftersmak i munnen.
Att vi inte direkt klickade är inget att vara ledsen för, alla går inte ihop med alla, så är det bara .
Mayro skrev:Tror inte dina numera "borta polare" är det pga ditt val av högisar.. En relativt sett konstig tanke utan självkritik det. DVS att dom gör fel. Och du "bara bytt högis"...![]()
Bara för att jag inte längre har samma åsikter om hur saker och ting är behöver inte det betyda att jag har ändrats som person. Jag är på det hela taget samma person idag (om än lite klokare) som jag var innan
Rydberg skrev:Mayro skrev:Tror inte dina numera "borta polare" är det pga ditt val av högisar.. En relativt sett konstig tanke utan självkritik det. DVS att dom gör fel. Och du "bara bytt högis"...![]()
Kan ju meddela att kontakterna idag återigen till det stora är återupptagna. Det visade sig att deras fördommar inte stämde så väl som de trodde
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt.
Verkar detta stämma för FBK? Han har ju nämligen varit på demo
Ps Det som är lite extra roligt är att FBK quotade den quotade meningen ovan och sa "Tack Adagio Absolut de bästa inlägg som jag någonsin har läst på detta forum." . Det verkar alltså som FBK håller med om att alla blir programmerade men samtidigt visar han själv inte upp de vanliga "programmeringssyndromen". Då kanske inte Adagios utlåtnade stämmer och då är det märkligt att FBK tycker att det var "Absolut de bästa inlägg som jag någonsin har läst på detta forum", märkligt är bara förnamnet Ds
Självkritik borde du lära dig en del om kanske.. Som du mantrar varenda en som inte förljer din "mästare" så är det inte sååå förtvivlat underligt en del inte numera pallar med att umgås med en som har prenumrerat på "sanningen"..
patrikf skrev:Ruggigt klarsynta inlägg av Adagio. Jag får intryck av att flera som verkar känna sig stötta inte är medvetna om att placebo "drabbar" allt. Inte bara dyra kablar. Och det innebär inte att tex INO skulle kunna vara bäst i allafall.
Jag är övertygad om att finns en o- eller medveten tanke som har med ovanstående att göra bakom att man bara kan handla efter att ha fått en personlig demonstration av konstruktiören själv.
FBK: Och som Adagio skrev så är rummet hos IÖ optimerat för hans högtalare och det är det som får mig att avvakta om eventuellt inköp.
silvervarg skrev:FBK: Och som Adagio skrev så är rummet hos IÖ optimerat för hans högtalare och det är det som får mig att avvakta om eventuellt inköp.
Och som Adagio skrev så är rummet hos IÖ optimerat för hans högtalare och det är det som får mig att avvakta om eventuellt inköp. För vad är jag hjälpt av att Ino låter bra i IÖ källare? Inget alls! Har man inte dessa möjligheter med akustikfixande som råder där, så kanske det är bättre att satsa på något annat. För om jag väljer Ino så vill jag kunna komma så nära det resultat som IÖ har i sin källare som möjligt, inte 50% av det. Annars så kan det vara för min del, då det även finns andra alternativ på marknaden som låter bra, färgat eller inte
men ni får det att framstå som lurendrejeri för att iö har fixat sitt rum så att man verkligen får se vad dom kan prestera...
Men men. Jag har sett rätt många skriva att det inte krävs så mycket fixande med rum osv... Varför har då ingen fått bättre resultat än Iö då Shocked Shocked
adagio skrev: min fråga är varför alla som gillar Ino tror att de inte påverkats subjektivt av iÖ?
Vee-Eight skrev:Varför man inte fått det bättre än Öhman är väl av den enkla anledningen att han optimerat sitt lyssningsrum så mkt det går och behövs för de högtalare han demar. Kanske lite nedslående; det blir inte bättre än så.Han vet antagligen exakt hur de funkar, och exakt vad som krävs. Och utformar lyssningsrummet därefter.
Vee-Eight skrev:Varför man inte fått det bättre än Öhman är väl av den enkla anledningen att han optimerat sitt lyssningsrum så mkt det går och behövs för de högtalare han demar. Kanske lite nedslående; det blir inte bättre än så..
Mayro skrev:Så. vem har hört ino hos iö och eller hos johan Lindroos och anser dom hört bättre?
screen skrev:Har hört bättre på två ställen.
1. I Enkede.
Intressant Nagref!
Vad avlyssnades då?
MVH Björn//
alltså jag tycker det är bra att man verkligen får veta vad högtalarna kan prestera i rätt miljö...naturligvis bör man ju lyssna i andra rum också....helst i sitt eget...
men ni får det att framstå som lurendrejeri för att iö har fixat sitt rum så att man verkligen får se vad dom kan prestera...
Mayro skrev:Ja. Så säger man igen att iö´s rum är "sparsamt" fixat.. Och ÄNDÅ får ingen till det bättre..... Vilket torde vara superenkelt med andra ord om "så lite krävs"....
Naqref™ skrev:[...] Visst tusan går det att få det bättre [...]. [...] på vissa punkter [...]
MP skrev:Mayro,
1. om du inte vill lyssna på Ino produkter för att bilda dig en uppfattning....
2. avvisar de som lyssnat och bildat sig en positiv uppfattning som någon hjärntvättad sekt....
så blir det ganska svårt för dig att komma fram till en objektiv slutsats
Det måste du väl ändå förstå ?
Mayro skrev: Har du något att tillföra någon gång Mp så är du välkommen...
MP skrev:Mayro skrev: Har du något att tillföra någon gång Mp så är du välkommen...
Om du för en diskussion bör du väl räkna med att få svar, annars är det kanske en monolog du strävar efter ?
Om du utesluter svar i en riktning är du inte öppen för nå en objektiv slutsats
Jag tror du överskattar din betydelse när du antyder att jag förföljer dig![]()
Kul att du har lyssnat på Ino produkter, det har inte jag
Vill du berätta lite ?
Mayro skrev:Ja. Så säger man igen att iö´s rum är "sparsamt" fixat.. Och ÄNDÅ får ingen till det bättre..... Vilket torde vara superenkelt med andra ord om "så lite krävs"....
OM det nu stämmer så förklarar någon att skälet att ingen fått till det bättre här beror på att "man inte finns här på forumet".
Detta ÄR för mig oförståerligt helt enkelt...
Men men. Detta är nu inget mer att "bråka" om. Skriver bråka då så många anser man bråkar så fort man ifrågasätter eller efterfrågar mer resultat än dom som uppnås i en källare i täby...
Så.. nu har jag fått mina svar. Hoppas ev spekulanter ser även dom dessa rader så dom kan välja med vetskapen det KRÄVS relativt mycket av fixande INNAN dom kommer dithän som man räknar med.. Det är en enligt mig viktig del man bör ta med i beaktandet av högtalare eller all utrusning...
Dom som är öppet sinnade inser jag endast har diskuterat lika almänt om ino som om vilket märke som helst. DVS tar upp egenheter eller krav dom olika KAN ställa på sina ägare INNAN dom kan prestera det man förväntar sig...
"man Behöver INTE säga vad ni hört som lät bättre så slipper vi diskutionen här. utan enbart att ni anser ni hört bättre ljud.."
"OBS. här skall man INTE ha ino som sin etta. Utan endast andra märken.."
"Jag vill bara få en bild av era erfarenheter lite här.."
Heaven_and_hell skrev:Det bästa sättet att tysta en idiot är att bemtöte denne med tysssstand.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mayro skrev:Men om så många skriver det inte krävs så mycket av fixande med rummet.. Och jag vet utrustningen är billig samt enkel att "kopiera" vilket många gör o gjort. Så torde väl någon av alla som här alltid berättar om sin stora kunskap.. samt den nivå man anser man själva har mot "oss andra" okunniga...
Då torde snudd alla ändå få till det väldigt bra. Samt många även bättre än på dom referenceplatser som alltid hänvisas till..
Men detta sker inte. Och även här med en ändock stor majoritet medlemmar som är inospelande så kliver inte någon på och säger "här lirar det bättre"....
Detta ÄR för mig oförståerligt helt enkelt...
-distortion- skrev:Heaven_and_hell skrev:Det bästa sättet att tysta en idiot är att bemtöte denne med tysssstand.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
På film kanske, i verkligheten krävs det en redig smäll!
petern skrev:Håller med Krellmaster om att det lät bra/mycket bra om dom små PIP-högtalarna. Själv blev jag inte så imponerade av dom gigantiska, både i pris och storlek, superanläggningarna. Nej, PIP-rummet var bäst. (Varför lät inte Carlsson-högtalarna bättre?)
MP skrev:Är det någon som överhuvudtaget intresserar sig för vad Mayro tillber
Kribban skrev:MP skrev:Är det någon som överhuvudtaget intresserar sig för vad Mayro tillber
Nja![]()
Hårda ord Mayro men det är lite svårt att ta dig på allvarNu får vi se vad som händer med denna tråden när du som vanligt går på som en ångvält
![]()
![]()
MVH Kribban
Mayro skrev:Pip i all ära.. ... Men det är trotts alla ovationer ändå endast en liten stativare med solklara brister på varenda parameter i jämförandet med dessa två otroligt bra högtalare man demade i wilsonrummet..
Mayro skrev:-distortion- skrev:Heaven_and_hell skrev:Det bästa sättet att tysta en idiot är att bemtöte denne med tysssstand.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
På film kanske, i verkligheten krävs det en redig smäll!
Ja du har väl egen erfarenhet av att bli "tystad" då folk lessnar på dig..
Mayro skrev:bamsefar..
som vanligt så går du på direkt bara du ser mitt nick.. Om du kollar så vad det inte jag som jämförde pip med wilson..så ditt inlägg bör riktas mot petern som var den som avla denna jämförelse..
Jag anser ju detta är en felaktig jämförelse...som tydligen du också gör..
Svarar dig trevligt här så du kan backa ur utan att starta bråk eftersom jag lovat att bli snällare...
Så jag avaktar att du visar om du söker trivsamt småsnack eller enbart kurr...
Mayro skrev:vee eight
Rydberg har ju redan provat ut lite midfinivåer med förbättrande resultat om jag inte missuppfattar text så fel jämfört med dom rent introprylarna som många använder..
men ingen har väl provat med mer toppnivågrejor väl i hela kedjor..
DET vore otroligt roligt att få höra med inos 56 modell o med basar till...
Mayro skrev:hahaha... pip bäst.. jojo... detta var fasiken det festligaste läst detta året..
var du ens inne o besökte wilson krell rummet .....![]()
eller satt du utanför o gjorde din bedömmning vid nåt fikabord då någon "annan" person gav sina omdömmen tro.....![]()
jaja.. alla har ju sin "smak" som tydligt är..![]()
Mayro skrev:Då förstår jag era sura reaktioner här..
Mayro skrev:jag tänkte nog på brystongrejorna.. Det är väl deras mellanserie om jag inte missat nåt..Pass har jag inte ens haft en tanke på...
men den gillades väl inte eftersom den ansågs va utbytbar mot annat märke...
Ni reagerar såsom midfi var skräp.. I min värld är midfi otroligt hög nivå..
Krells FBI är väl ungefär deras midfinivå som jämförelse...Så om man då anser krell fbi skall motsvara midfi därifrån deras utsaga.. Dom kallade den "entry level for kids" på mässan.....![]()
men men.. Startar man med att nad 208 är en värsting så är bryston rena rama yberhighend...![]()
Då förstår jag era sura reaktioner här..
mats skrev:MP skrev:Är det någon som överhuvudtaget intresserar sig för vad Mayro tillber
Och vad tramsigt!
Mayro skrev:jag tänkte nog på brystongrejorna.. Det är väl deras mellanserie om jag inte missat nåt..![]()
Du har nog en väldigt annorlunda begreppsvärd än resten av världen och verkar skita blankt i vad orden i sig betyder.Mayro skrev:Ni reagerar såsom midfi var skräp.. I min värld är midfi otroligt hög nivå..
Mayro skrev:
jag tänkte nog på brystongrejorna.. Det är väl deras mellanserie om jag inte missat nåt.. ?
Jag har Bryston 7B-ST monoblock, deras då topp of the line förstärkare, mao du har som vanligt missat något.
Mayro skrev:Sedan så var frågan den att jag skrev det skulle vara kul att höra INOS toppsystem med hela kedjor av toppgrejor i elektronik.. kablar osv.. ja rubbet.. För så är väl ingen som har det som jag sett.. Rydberg har väl pi60s om jag inte fattat även detta fel såsom med stegen han har från bryston...
Ino™ pi60s betraktas av många som det finaste fullregisterhögtalarsystemet i världen idag. Det är även min egen inställning. Jag tillverkar ju flera väsentligt dyrare system av tudelad typ, toppsystem – basmoduler, men syftet med dessa större systemen är inte primärt att erbjuda mervärden i termer av absolut återgivningskvalitet. Snarare skall man se dem som system av precis samma kvalitet men i större skala (pi60s används faktiskt som referens för fintrimningen av de större systemen).
Mayro skrev:Mayro skrev:
jag tänkte nog på brystongrejorna.. Det är väl deras mellanserie om jag inte missat nåt.. ?
Jag har Bryston 7B-ST monoblock, deras då topp of the line förstärkare, mao du har som vanligt missat något.
haakan.. blind eller.. ser du frågetecknet där i min text.. ser du rydbergs korrigerande av min fråga....
Passen skrev jag att ja faktiskt inte ens tänkte på...
På bilden skrev jag att även jag gärna ägt det slutsteget på bild.....
Sedan så var frågan den att jag skrev det skulle vara kul att höra INOS toppsystem med hela kedjor av toppgrejor i elektronik.. kablar osv.. ja rubbet.. För så är väl ingen som har det som jag sett.. Rydberg har väl pi60s om jag inte fattat även detta fel såsom med stegen han har från bryston...
Mayro skrev:Eftyersom jag redan fått svar så finner jag andra inlägg ok.
Johan_Lindroos skrev:Detta är din egen definition och jag håller inte alls med. Du får det att framstå som om du har slagit upp det i en uppslagsbok, vilket jag inte tror att du har gjort. Du har väl hittat på?
Almen skrev:high-end attr adj exklusiv, dyrbar
high-fidelity s naturtrogen återgivning
Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Almen skrev:Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Jag svarade ju direkt. INGEN läser mina inlägg!![]()
![]()
MP: Hur du får "dyrbart" till "inte dyrt" fattar jag inte, inte minst som uttrycket high-end så uppenbart används för att beskriva produktsegment. Likaledes innebär "exklusivt" för mig, i alla fall när det gäller konsumentprodukter, något som genom sitt pris exkluderar ett stort antal människor - alltså något väldigt dyrt.
Ändrat: Alltså jag håller med om att "exklusivt" i andra sammanhang inte nödvändigtvis innebär "dyrt", men att det gör det i detta.
Almen skrev:
MP: Hur du får "dyrbart" till "inte dyrt" fattar jag inte...
MP skrev:Ekk är multimegadussinvara och ingalunda exklusivt eller dyrbart, men däremot optimalt bra för sitt ändamål.
x-43 skrev:Kan min Roksan Caspian Integrerade Stärkare som mäter kalas (en viss guru gav den med beröm godkännt nyligen) benämnas som "high end"?
Håller inte med (så klartx-43 skrev:Jag brukar säga så här: Kostar det så smakar det!
Som sagt, det är prisnivån som avgör.Slutsats vad är "high end" är det extremt välpresterande produkter eller måste de ha ett pris över en viss nivå?
Almen skrev:Morello skrev:Almen,
X43 var ironisk om det inte framgick.
Aha. Nä, det var litet oklart när och hur han var ironisk, faktiskt. Är alla hans inlägg ironiska rakt igenom? Då kan man ju bara ignorera dem, menar jag.
UrSv skrev:Almen skrev:Morello skrev:Almen,
Aha. Nä, det var litet oklart när och hur han var ironisk, faktiskt. Är alla hans inlägg ironiska rakt igenom? Då kan man ju bara ignorera dem, menar jag.
Uttrycket "Kostar det så smakar det!" används normalt när man är ironisk eller skämtar till skillnad mot "Smakar det så kostar det!" som brukar användas när man faktiskt menar vad man säger. Åtminstone hemma hos mig.
Almen skrev:Morello skrev:Almen,
Harryup skrev:Så för mig är inte Pioneer high-end, för stora serier och för lågt pris på grund av att man vänder sig till kundgruppen "allmänheten". Lyssningsmässigt skulle den säkert klara sig bra mot mycket dyrare apparater ifrån "bättre" tillverkare.
Höj priset, byt lite kondingar, byt klocka vare sig det behövs eller inte. Ett par trägavlar, svart front, tyngre fjärr, mindre ljud ifrån transporten, tyngre chassie och byt till en skrivstilslogga typ Exclusive så har vi en highend produkt.
DQ-20 skrev:Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik.
Nattlorden skrev:DQ-20 skrev:Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik.
10år, 2 mån och 3 dar är väl inte så illa...?
DQ-20 skrev:Tja, varför starta nya trådar med aktuellt innehåll när man kan ägna sig åt nekrofili med 10 år gamla lik.
FBK skrev:Jag har hört hos IÖ och jag har hört bättre.
FBK skrev:FBK skrev:Jag har hört hos IÖ och jag har hört bättre.
Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år, och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.
gflar skrev:Ordentligt möra då, men kan fortfarande riva lite..
Almen skrev:På tal om det, den här är bara nio år gammal: Vilket är värst ... (Att sätta på en rutten pumpa eller ett fräscht lik?)
FBK skrev:Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år,
Xenod skrev:FBK skrev:FBK skrev:Jag har hört hos IÖ och jag har hört bättre.
Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år, och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.
Tydligen viktigt nog för att du skulle orka skriva det där inlägget. Fast det var ju rätt slarvigt skrivet så kanske inte jätteviktigt ändå.
DQ-20 skrev:Almen skrev:På tal om det, den här är bara nio år gammal: Vilket är värst ... (Att sätta på en rutten pumpa eller ett fräscht lik?)
Jag försöker vinnlägga mig om att inte uttala mig utanför min egen erfarenhet så jag säger "rutten pumpa".
FBK skrev:Xenod skrev:FBK skrev:Kul att Mayros trådar lever vidare efter 10år, och det är ett tag sedan så jag säger att jag numera har hört flertalet bättre nu. Och dem som undrar över vilka anläggningar det är kommer få så här många 0 svar, har varit en del genom åren nu och det liksom inget viktigt utan jag har som mål att få det att låta så bra som möjligt hemma i första hand.
Tydligen viktigt nog för att du skulle orka skriva det där inlägget. Fast det var ju rätt slarvigt skrivet så kanske inte jätteviktigt ändå.
Hade någon minut över innan jag skulle gå i tvättstugan så då passade det bra med ett inlägg i den här tråden, då det var mycket roligare på den tiden dvs. 2006 när det inte var totalt likriktning här.
Nu ska jag hämta sambon och sedan lyssna och njuta av mina nya högtalare, hej då!
Johan_Lindroos skrev:FBK skrev:Xenod skrev:
Hade någon minut över innan jag skulle gå i tvättstugan så då passade det bra med ett inlägg i den här tråden, då det var mycket roligare på den tiden dvs. 2006 när det inte var totalt likriktning här.
Nu ska jag hämta sambon och sedan lyssna och njuta av mina nya högtalare, hej då!
Har du sagt A får du säga B också!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster