Här kommer en liten recension av mitt besök hos Sola-GöK.
Eftersom jag mentalt hade bestämt mig för att åka innan jag viste hur långt det var, så fanns det ingen återvändo, men det är ju för sådant här man har semester.

Packade bilen full med ca. 100kg elektonik (sambon är jätteglad över att jag promt skulle ha med allt detta bara för en endagars utflykt. När jag recenserar högtalare så tycker jag det är viktigt att lyssna på dem i många olika miljöer och få så många lyssnares intryck som möjligt. För mer info så får ni vänta tills jag skrivit min artikel.
Jag var väldigt nyfiken på Per’s QUAD-samling för vad jag minns så har jag aldrig hört QUAD dipoler förut. Mitt intryck från den korta lyssningen är att de har en trevlig höjning av mellanregistret som jag tror bra passar gles klassisk musik. Efterklangen i rummet lägger till lite reverb på torra inspelningar, men vid mer komplex musik så grötade det snabbt ihop sig. Jag tror att även Per skulle uppskatta ljudet efter en försiktig behandling av iaf. de största rumsproblemen. Kanske en draperivägg bakom högtalarna och för att fånga första sidoreflexen skulle kunna mildra den vassa diskanten, men inte riskera mellanregistrets klang.
Avslutningsvis vill jag tacka Per för logi och husrum (varför säger man så egentligen båda orden är väll synonymer?) och som broderligt delade med sig av sitt vin när jag glömt mitt i kylen på landstället. Ett extra tack också till Thzar som bjöd på både förrätt, dessert och riktigt kluriga Quizz. AEKD som sprang hem och hämtade suröl, så alla skulle få smaka och Frippe_KD som skötte grillarna.
Jag kände mig direkt varmt välkommen in i Sola-GöK’s gemenskap och det blev en väldigt avslappnad och trevlig kväll, med fokus på god mat, dryck och sällskapslekar. Avslutningsvis lyssnade vi även lite på musik, men fokus var helt klart på samkvämsbiten. Jag fick mer associationer till SUL än GÖK. Visst pratade vi lite HiFi också, men vi pratade nog tom. mer om jobb, då det visade sig att vi i princip alla var från IT-konsultbranchen.
Så än en gång ett stort tack till PerStromgren, Thzar, AndreasArvidsson, Frippe_KD, Empa och AEKD för att ni fick mig att känna mig så välkommen in i gänget!
Nästa gång jag kommer på besök (ja jag kommer gärna tillbaks) ska jag åka upp dagen innan, så jag är mer pigg i knoppen för att klara av Thzars Quizz bättre!