Moderator: Redaktörer
Ranefjord skrev:jag har bara lyssnat på fläktsurr idag känns det som.![]()
Max_Headroom skrev:-lindvall-: det var väl då popen var som bäst rent allmänt. Även om det har gjorts bra även senare.
Har du nenas live-platta? Den är bitvis kanon!
Max_Headroom skrev:norman: Är det den silconteens som "Sunflight" är med på?
Nu spelas:
Ingenting..........ibland är det skönt med lite tystnad..........fast nu blev ja sugen att lyssna på heven and hell (black sabbath med dio vid micen.... )
Naqref skrev:Danko Jones - We sweat blood.
Samma skiva som Björn Wiman demade på små-Sonusarna tillsammans med Krell i Ystad...
Bra drag i den!
Style skrev:Heather Nova - Oyster och Wonderlust
Trout skrev:Nej nu ska det spelas musik så in i....
On Your Feet Or Knees...
Hade glömt den plattan![]()
Desdå roligare när man hittar dom efter ett kvarts århundrade
är det ju
niklas skrev:Naqref skrev:Woven hand. Funkar alldeles bra till en pilsner och lite snack.
Oj, 16 horsepower-människans sidoprojekt har släppt ny alltså. Hur är senaste?
Nattlorden skrev::lol: Var det lönt att du skaffade växlare, Hotspur?
Naqref skrev:FleshQuartet- Flow
Hittar inget omslag... :-/
Finns i a f en grymt bra låt med Stina Nordenstam och Freddie Wadling på den skivan.Thåström gör ett inhopp oxå i en låt senare.
Nattlorden skrev:Så lite så! Jag borde få hennes nästa gratis snart, med tanke på hur många plattor jag sålt åt henne...
Magnus_L skrev:EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN! live på P3 nu.
Bill50x skrev:Det blir ingen nästa skiva med henne. Hon la av med musiken när hennes man drunknade i juli 98.
Hennes bästa skiva är i mitt tycke "The Book of Secrets", helt underbar!
Märkligt är även hur "engelsk" hennes musik låter trots hennes amerikanska hemvist.
/ B
When will Loreena be releasing a new CD?
Loreena is in the research phase of a new recording and we do not yet have a confirmed release date to share with you.
__10 skrev:Bill50x skrev:Det blir ingen nästa skiva med henne. Hon la av med musiken när hennes man drunknade i juli 98.
Hennes bästa skiva är i mitt tycke "The Book of Secrets", helt underbar!
Märkligt är även hur "engelsk" hennes musik låter trots hennes amerikanska hemvist.
/ B
Dessbättre stämmer nog inte det där! Från FAQ:n hos Quinlan Road:When will Loreena be releasing a new CD?
Loreena is in the research phase of a new recording and we do not yet have a confirmed release date to share with you.
Hoppas, hoppas, hoppas!!
Piotr skrev:Loreena McKennit är i mitt tycke världens bästa kvinnliga artist-sångerska-musikmakare... snacka om känslor å magi... tjohoo!
Just nu lirar: "oh oh the tide is turning", finalen på Roger Waters Berlin live på DVD.
/Peter
Belker skrev:Magnus_L skrev:EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN! live på P3 nu.
Lägg av!Det missade jag
![]()
Får lyssna från sr.se om det dyker upp där...
Fin plättlagg det där, Hotspur!
Hotspur skrev:Belker skrev:Magnus_L skrev:EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN! live på P3 nu.
Lägg av!Det missade jag
![]()
Jag lyssnade på EN i går och det var faktiskt fullkomligt lysande!
Hoppas Bill50x bandade...Visst är plättlaggen underbar!
Style skrev:Hotspur skrev:Belker skrev:Magnus_L skrev:EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN! live på P3 nu.
Lägg av!Det missade jag
![]()
Jag lyssnade på EN i går och det var faktiskt fullkomligt lysande!
Hoppas Bill50x bandade...Visst är plättlaggen underbar!
oj jag vill också höra EN live. Om nån har en nedladdninmgsbar variant så PMa gärna
pinnick_swe skrev:meet the flower kings - flower kings (2003) DVD
väldigt bra live DVD, varm rekommendation till alla som gillar musik.
Naqref skrev:Mårten: Alla de senaste skivorna du har lyssnat på har fantastiska omslag. Väljer du musik med tanke på det eller är det en tillfällighet?
Belker skrev:Mars Volta, Frances the mute.
norman skrev:
Lyssnade på Tori's Beekeeper tidigare idag, dock så tycker jag inte att den alls når upp i samma nivå som de tidiga album hon gjort (de är ju otroligt bra). Iof har jag inte lyssnat in mig än, den kanske växer med fler lyssningar.
Vee-Eight skrev:Guns´n´Roses - Appetite For Destruction
(bra jobbskiva)
Dreamthief skrev:Just nu Jimi Hendrix...foxy lady....
Vee-Eight skrev:Guns´n´Roses - Appetite For Destruction
(bra jobbskiva)
![]()
![]()
Tony skrev:Roger Waters - The Pros And Cons Of Hitch Hiking
Ja, den HETER så. Fruktansvärt fult med inledande versal på vartenda ord om du skulle fråga mig. Att sen hitchhiking faktiskt är ett ord gör ju inte saken bättre.
Men musiken är bra och i sann R Watersanda så skrämmer han skiten ur mig med jämna mellanrum, då man mellan ett par låtar hör att det står ett par killar och pratar i hallen.
About a year before Johnny another dear friend of Michael's, Stiv Bators had passed away after being hit by a car in Paris. Guns & Roses had flown Michael over to L.A. to play saxophone and harmonica on a song of the "Use Your Illusion" album called "Bad Obsession". The later to be released "Spaghetti Incident" was also then mostly recorded. Michael had brought a tape of Stiv's original band the Dead Boys for Axl to hear since he wasn't apparently that familiar with their music. They were hanging out in Hollywood the first night Michael was there, listening to the tape in a car. When Axl heard the song "Ain't It Fun" he decided that it absolutely had to be recorded on the "Spaghetti Incident" record. And that it would be a duet with Axl himself and Michael as a tribute to Stiv Bators' memory.
Axl got the band together and the song turned out magical. Michael and Axl traded every other line on the verses starting with Axl on the first, Michael on the second verse, singing the choruses together. In places they both sound so much like Stiv it's almost eerie. "Ain't It Fun" was the first single off the "Spaghetti Incident" album and it made the TOP TEN in the U.K. charts
hali skrev:Taj Mahal - The Best of Taj Mahal
Tyvär en "Best of" (köper egentligen aldrig samlingsplattor), men den får duga.
Låten "Ain't gwine to whistle dixie" är så gudomligt soft.
Vee-Eight skrev:
Ranefjord skrev:V8: Det där är en av de bästa skivorna som någonsin gjorts!
Pinnick skrev:ripakt: "in league with satan" har finurligt trumspel. Han kunde inte spela alls när den spelades in läste jag i en intervju, så han bankade i takt så gott han kunde.
Ragnwald skrev:Naturligtvis spelas Captain Beefheart regelbundet.
Den mannen var 30 år före sin tid, helt grym.
Jensevik skrev:Geten har ju piP-skägg
Slartibartfast skrev:Det har något med namnet på geten att göra..
Manzarek skrev:Slartibartfast skrev:Det har något med namnet på geten att göra..
Nu ska vi se...
På Björn Rosenströms "Låtar som är sådär" finns en låt som handlar om en get vid namn Ralf, vilket får en osökt att tänka på Ralf Hütter (Kraftwerk). En annan Kraftwerkmedlem är Karl Bartos, han var på soloturne för några år sen, och besökte då bl. a. Lund. Därifrån kommer Timbuktu, som har svart lockigt hår, vilken även Slayers sångare/basist Tom Araya har, f ö född i Brasilien, varifrån gruppen Sepultura kommer ifrån. Deras skiva "Roots" producerades av demon-producenten Ross Robinson, som även gjorde Slipknots debut!
Min gissning: Du spelar "Wait and Bleed" just nu.
-distortion- skrev:Tangerine Dream - Ricochet
..självklart från vinyl. Perfekt att småplocka lite i lägenheten och varva ner lite till.
Sen blir det Cyclone.
Breath deeply, stretch your muscles carefully – it’s time for acid sport! International team of psytrance champions from India, USA, Brazil, Denmark, Macedonia, France and Russia will explode your body and mind with non-stop powerful psychedelic energy. This music should be played just before sunrise, in the mystical early-morning twilight. Dancefloor will become an acid playground filled with fat baselines, enigmatic rhythms and modern psychedelic grooves. This compilation is a new chapter in trance history. Vertigo Records always stood on edge of real psychoactive sounds. No retro vibes just fresh psyspirit! So, get ready, dress your favorite partywear fantastic, unforgettable trip coming very soon! Don’t be afraid to get some vertigo "Acidsport" is 100% pure stuff!
boyafraid skrev:
Boy afraid
Prudence never pays
And everything she wants costs money
But she doesn't even LIKE me !
And I know because she said so
In the room downstairs
She sat and stared
In the room downstairs
She sat and stared
I'll never make that mistake again !
LEXrasta skrev:DUB/More bass culture
Lee perry,King tubby,Scietist,Gregory Isaacs,Ken boothe,Delroy wilson
Track 10: sunny dub
/Danne
Naqref™ skrev:
Nouvelle Vague
Som f ö är oxå en del av senaste skivköpet.
knaster skrev:Går varm just nu: Rhythm & Sound - See Mi Yah Remixes
.knaster