utan er som jag nämner hade inte rudolf 4 funnits till, och ni är grunden till mitt egna bassystem rudolphia (som om någon missat det är åtta 15", där resten ska byggas senare i höst/vinter).
Det är naturligtvis många som hjälpt mig i resan mot att färdigställa mitt halv bassystem. Jag skulle vilja tacka allihopa, och ska försöka komma ihåg så många som möjligt och vad ni bidragit till.
Butiker: LYD är den enda svenska butiken jag har behövt. Mats inne på LYD i Umeå är en riktig solstråle som är lätt att bolla ideer med och om man behöver något så fixar han fram det på ett par dagar, oavsett vad det är eller om han ens haft produkten inne på lager tidigare. Service när den är som bäst.
Användare, internetprofiler och demigudar:
Tvett tar nog förstaplatsen. Han har gjort otroligt mycket för mig när det kommer till stöttande, sporrande, inspirerande och, inte minst, HELA miniDSP-biten. Utan honom hade jag suttit i mörkret med miniDSP'n och fått spendera åtskilliga timmar för att förstå hur jag skulle göra. Troligtvis dagar. Tvett är anledningen till varför jag kan ha djupbas hemma :)
Kraniet: hjälten som sågade upp perfekta bitar till en mindre perfekt snickare (jag). När jag hade som mest eld i häcken tog han sig tid att hjälpa mig med att fixa uppsågning av allt jag behövde. En sådan vänlighet glömmer man inte bort.
Nattlorden: tekniskt kunnande hos en av forumets mesta användare. Jag uppskattar allt det du bidragit med under resan. Stort tack för dom sista dagarna speciellt :)
Komorok: en av dom vänligaste själarna, tillika mest ödmjuka masterminds som jag upplever att man kan finna på internetforum idag. Det komorok säger är min lag. Även fast han själv nog inte skulle vilja lägga i en växel och påstå att han har rätt. Ödmjuk som en norrlänning. Från södern :)
Bakerman: ja, på något sätt var du ju min basreferens. Basknarkaren och dövörat nr ett i landet, och självfallet så har du inspirerat mig mer än du kan tro.
HK: vår vännäsboende. Även om jag nog inte kommer att dela upp rudolphia så är du varmt välkommen att testa hur det låter när det är färdigt.
Bomellberg: det är enbart tack vare dig jag nu sitter med en minidsp. Tusen tack för den snabba affären. Det tog mig över 3 veckor att inte beställa en minidsp via nätet. Det tog mig 10 minuter att få din.
Adzer: tro inte att jag glömt dig. Nästa rudolf 4 kommer byggas baserat på din byggtråd. Din expertis i hela ämnet om ljud har jag haft en stor nytta av. Ett ännu större tack från mig.
Illuminatus: din tråd har varit en stor inspirationskälla eftersom vi började samtidigt. Jag har smygkollat där konstant och följer resan vidare.
JonasW: även fast jag inte använde mig av dina speakonkontakter så upplever jag att du bidragit med lite dynamik i tråden. Dessutom så har jag ju fått ett system i umeå som jag kan tävla mot =D adderar till jonas w att han givit mig en bra referens för hur högt mitt systemnkan spela. Ehm... högt

Adhoc: efter att ha dragit ut lådorna ca 70cm blev basen mycket bättre. Bra ide!
ja, det är nog alla jag minns på rak arm som varit här. Det finns säkerligen flera glömda individer också, och det får jag be om ursäkt för. Mitt minne är inte som det en gång varit, man börjar ju närma sig gubbe trots allt.
Jokerkortet borttaget. Det har fått semester från övriga kortleken